De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
http://www.msx.org/msxrevival/reportNishi_21-4-01.html
Volgens hun blijft de stabiliteit tzelfde als de oude MSXLaunch of the revival project
ASCII corp hasn''t frozen everything yet, Nishi says, and is inviting everyone to give input on the MSX. There are about 70.000 MSX software titles, so ASCII decided to create an official complete MSX emulator. The ASCII MSX emulator is going to be released for free on the internet. It will run on Linux, Windows and Apple. MSX player is developed for intent OS (which is a OS on an OS, in this case Linux). The emulator can run on many platforms because of intent. ASCII is going to alter the software so it can run on a mobile phone, because ASCII thinks playing games on a phone is an important feature. ASCII is trying to define the future platform of MSX based on the MSX player. Distribution of software will be through the internet. ASCII thought of the name MSX.NET for the project. Nishi jokes around about windows.net and legal issues. ASCII is also going to setup MSX server. A large website containing information, images, etc, etc. Nishi thinks the people are reactivating MSX and is impressed by the activities of all MSX fans who are still developing. The MSX server is totally based on the internet and will contain a billing and payment system, so developers can publish their creations on MSX.net. Nishi wishes to create a platform for MSX developers to sell their products. How does ASCII is going to make money is the discussion, but he thinks there must be a way.
The one-chip MSX
Arm is going to be the CPU, Intent and Linux are the OS. MSX one-chip is linux all the way. There is going to be a programmable radio packet device, a wireless packet device. Nishi gives the example that he wants to put a MSX chip in his shoes, which can tell him how many miles he walked today. He continues with another example of MSX in the toilet (very interesting example), so that the toilet can tell you you drank to much the night before.
......
ASCII''s proposed timetable:
August 2001 - Distribution of MSX player for PC begins.
November 2001 - MSX server goes online.
4Q 2001 - Distribution of MSX player for various platforms.
1Q 2002 - Single MSX Tape Out.
3Q 2002 - Manufacturing of single chip MSX begins.
1Q 2003 - New MSX goes on sale.
2004 - Single-chip MSX licenses open.
* DJSmiley is benieuwd!"Today''s computers boot in 2 and a half minutes!" If Windows was used for a car- navigation system, we would all crash, because it is 2 and a half minutes slow! "Maybe we still need MSX?", Nishi says.
Nederlandse vertaling staat ook in Dealer Info... (Tijdschrift).. Zal dit ff scannen zodra mn scanner t weer doet
Verwijderd
ehum MSX
Daar zeg ik maar niks over.
Geheel offtopic,
ik zie in jouw sig dat je de Marvel450 al hebt. Bevalt hij jou.. en waar heb je hem gekocht
(Zelf heb ik een Marvel 200 AGP)
Ik zit dus al jaaaaaren te wachten op een zinnige upgrade. Marvel 400 vond ik niet zo slim omdat het geheugen maar 16mb was.
Heb de eTV besteld bij ECL computers (werk zelf in pjoeterwinkel)
Bevalt mij prima.. Alleen is mn cpu beetje aan de magere kant (laat soms wat frames droppen bij rechtstreeks opnemen naar MPEG2)
Verwijderd
Is die Mpeg2 capture ingebakken of softwarematig... Da''s één van de dingen die Matrox niet (voor mij althans) duidelijk uitlegt. Wordt ondersteund, afspelen wordt hardwarematig ondersteund, timeshift daarvoor is ingebakken.. en de capture dan..
Ik vraag me ook af wat het voordeel is om MP2 te capturen. Op de hardware codec zal hij toch geen frames laten vallen?
// offtopic mode hobbyisten heh..
Verwijderd
Hulde!!! Ik heb nog steeds een MSX2 en af en toe aai ik er nog eens over... Ik blijf erbij dat de MSX een van de beste dingen is waar Microsoft ooit hand in heeft gehad.Jaja, de goeie oude MSX computer komt terug....
AmigaOS 5.0 zal 64bit worden
HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.
Verwijderd
Heb vroeger veel gegamed op deze bakken. Eerst een MSX1 daarna een MSX2 eigenlijk wou ik die nog upgraden naar een MSX2+ maar dat was toen der tijd een beetje duur.
Echt super dat ze weer verder gaan met dit platform. Maar of ze konami weer zo ver krijgen om rete goede spellen te maken weet ik niet..
Ik bedoel wie kent Ping Pong niet op de MSX, of Antartic (je weet wel met die pinguin die over die ijs vlaktes heen loopt en over die scheren springt. uit kijkend voor visjes en ijsberen...) Verder het beroemde spel Arkanoid of the Goonies.. fantastiche spellen.
Had ooit nog een keer zelf een of ander race spel geprogd op m''n msx2.. gewooon lekker text based dus niet in scherm 6/7 (
Maarja of het nog steeds een MSX is weet ik niet, misschien een beetje uitbating van de naam (bekend bij de echte die-hards
Maar Z80-ASM is gewoon COOL.
Gewoon eve DuneII proggen op de MSX.
Ben de link eve kwijt
Atari Terminator AI - LegoBlockX3 = ᒢᐩᐩ.ᒡᒢᑊᒻᒻᓫᔿ.ᣳᣝᐤᣜᣳ.ᐪᓫᣗᔿᑊᣕᣔᐪᐤᣗ.T008ᖟ
met:
512k geheugen
120 mb scsi harddisk
slotexpander
panasonic fm-pac
scsi interface
Ach ja, wat was het leuk allemaal... ik ben er 3 jaar geleden echt mee gestopt, maar volg deze ontwikkelingen met grote belangstelling:
:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~Q: Linux is the basic operation system?
A: Yes
i''m in
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
(ik zat bij de Near Dark/MCFN/MGF clubjes...)
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Eve denken wat jullie ook al deden.Op donderdag 17 mei 2001 14:41 schreef The Source het volgende:
ik was een Compjoetania crew member. Heb een vette jeugd op MSX gehad!
MMMMMmmmm was het niet demo''s of was het compass. Weet ni meer.
Denk dat ik in de herfst eens langs Bussum ga.(was Zandvoort)
Tilburg heb ik 3 keer gemist
Microsoft heeft niks met MSX te maken.Op donderdag 17 mei 2001 10:26 schreef CrazyMuppet het volgende:
[..]
Hulde!!! Ik heb nog steeds een MSX2 en af en toe aai ik er nog eens over... Ik blijf erbij dat de MSX een van de beste dingen is waar Microsoft ooit hand in heeft gehad.
Dacht t wel.. waar dacht je waar MSX-Basic (programmeertaal) voor staat?? -> MicroSoft eXtended BasicOp donderdag 17 mei 2001 17:20 schreef Wannapuf het volgende:
[..]
Microsoft heeft niks met MSX te maken.
MS heeft samen met ASCII een groot deel voor de msx gedaan.. Zo is er ook MSX-DOS... incl directory support.
Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
muziekdemo''s: noisedisk, judgement of sound, cybersound, the last dimensionOp donderdag 17 mei 2001 15:36 schreef im_ik het volgende:
[..]
Eve denken wat jullie ook al deden.
MMMMMmmmm was het niet demo''s of was het compass.
spel: pixess
assember: compass
en nog een zooi meer die ik vergeten ben.
msx terug!
destijds toen het op een einde liep met homecomputers vond bill het nodig eens met msx de instortende markt op te gaan
niet dat de machines slecht waren of de software, alleen een beetje laat...
geluk met de "rebirth" of msx
de toekomst is toch interessanter!
Goed jij je zin. Maar dan hadden ze zich wel heel goed verborgen, want ik heb nooit die link gelegd in die 5 jaar dat ik MSX 1 en 2 heb gebruikt.Op donderdag 17 mei 2001 18:01 schreef DJSmiley het volgende:
[..]
Dacht t wel.. waar dacht je waar MSX-Basic (programmeertaal) voor staat?? -> MicroSoft eXtended Basic
MS heeft samen met ASCII een groot deel voor de msx gedaan.. Zo is er ook MSX-DOS... incl directory support.
The MSX computer was designed and build around the 8-bit Zilog Z80 microprocessor. The MSX had an extensive BASIC interpreter built in. This BASIC version was an extension of Microsoft''s BASIC. That''s where they got the name MSX : MicroSoft eXtended.
Many hard and software manufacturers liked the idea of an international standard and began producing loads of stuff for this new system. Among these were Philips, Sony, Sanyo and Toshiba, to name but a few. For a long time the MSX system was really popular. No more incompatibility problems, everything worked, always !
HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Wel leuk om te zien dat er nog steeds leven in zit, het is tenslotte een prima ding.
Hmm, er doen een heleboel voormalige grote jongens niet meer mee:
Q: Will it be produced at Philips?
A: No, Nishi has no contacts with Philips anymore
Ook goed nieuws, met nieuwe standaarden:Q: What is the response of Panasonic, Sony, etc?
A: We havent talked yet.
En ook (mogelijk) goed nieuws voor degene die nog oude hardware heeft liggen:Q: How will the USB be supported?
A: USB plugin. If you are online and plug in, the driver will be downloaded
Q: Does the new MSX get a CDRom?
A: Most possibly a cdr, also for mp3. But is not decided yet, because ASCII will be enemy of Matsushita and Sony when they put it in.
Q: Old MSX hardware is gonna work on the one-chip MSX?
A: I think by having a high speed usb converted to slot, it may be possible.
Q: Is the one-chip MSX fully compatible?
A: I cannot say fully, but we do our best.
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Gghghehege BIG LOLOp zaterdag 19 mei 2001 11:12 schreef Beathoven het volgende:
Micro
Soft
X-box
dat wordt toch de zgn nieuwe MSX
piepiieieieiepiepiepieieieie en na 5min TDK-D-60 "band-12" te hebben bespeeld is je favoriete spelletje geladen!
Zal die nog steeds automatisch stoppen als het spel geladen is?
Ik bedacht laatst, in de tijd van de MSX bestond het medium CD al lang. Ze konden dus al lang alle spellen op CD-rom (nee niet audio-cd, maar data-cd) uitbrengen, in plaats van cassette!!!
Ja, klopt. Maar daar waren dus ook plannen voor, om die CD-ROM in te bouwen in de MSX3 (was in 1990). Maar dat is toen gecanceled, omdat MSX al op zijn retour was. Kun je allemaal in de URL in de oorspronkelijke post lezen...Ze konden dus al lang alle spellen op CD-rom (nee niet audio-cd, maar data-cd) uitbrengen, in plaats van cassette!!
Virussen? Scan ze hier!
Hoe meer de Xbox op de MSX lijkt hoe beterOp zaterdag 19 mei 2001 11:12 schreef Beathoven het volgende:
Micro
Soft
X-box
dat wordt toch de zgn nieuwe MSX
Ik ben ooit begonnen met een MSX zat ook zo''n leuk modempje bij...
MSX was vooral leuk op de tv.. lekker pongen met z''n 2en tot in de late uurtjes...
snif.. de nostalgie...
Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)
Idd, heb ik ook. 1200 baud (in de Turbo-modus, anders 300 baud), apparaat ter grootte van zo''n ZIP-drive, die je met enig grof geweld in het expansionslot moest rammen, en evenveel lawaai maakte als een startende F16zat ook zo''n leuk modempje bij...
Virussen? Scan ze hier!
Zit Witkop nog steeds bij PCA dan? Die was vroeger van MSX Computer MagazineOp zaterdag 19 mei 2001 17:42 schreef The Source het volgende:
In de laatste PC-Active heeft Wammes Witkop het in zijn column over de nieuwe MSX.
Virussen? Scan ze hier!
Vraagje: waren en toen al overclockende tweakers?
Verwijderd
Er waren/zijn doe-het-zelf pakketjes te krijgen waarmee je je MSX van een 7 Mhz Z80 kunt voorzien.
"I'd change the world but God won't give me the source code"
en 1 van de legale dingen die je van microsoft hebtOp donderdag 17 mei 2001 18:29 schreef tazzman het volgende:
Microsoft heeft wel degelijk HEEL ERG veel te maken gehad met MSXEen van de weinig goede producten om het zo maar te zeggen..
Antartic....daar hebben wij (me moeder! me broer en ik) onwijs lang achter gezeten op de MSX!Op donderdag 17 mei 2001 11:42 schreef Halon 1202 het volgende:
Ik bedoel wie kent Ping Pong niet op de MSX, of Antartic (je weet wel met die pinguin die over die ijs vlaktes heen loopt en over die scheren springt. uit kijkend voor visjes en ijsberen...) Verder het beroemde spel Arkanoid of the Goonies.. fantastiche spellen.
Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be
Jij hebt dan nog geen traantje weg gepinkt maar dat heb ik al gedaan hoor.Op vrijdag 18 mei 2001 14:11 schreef JumpStart het volgende:
* JumpStart denkt: revival time !! SD Snatcher, Metal gear (De originele!) Bubble Bobble, Aleste I/II, Elite, Knightmare, Maze of Galleon ... Ik moet kappen anders moet ik nog traantjes wegpinken
SD Snatcher:)
Bij Metal Gear 2 heb ik samen met me broer en een neef de hele kaart zitten tekenen. En opgestuurd naar zo een computerblad (ben de naam ff kwijt). Voor de mensen die em niet zelf konden uitspelen. Maar wat een spel was dat:)
Mooie tijden:'(
Ben ik nu oud of niet??
Now, it's quite simple to defend yourself against a man armed with a banana. First of all you force him to drop the banana; then, second, you eat the banana, thus disarming him. You have now rendered him helpless.
Verwijderd
Vreemd hoor. Ik weet me de Copyright meldingen anders nog goed voor de geest te halen als je ging proggen in BasicOp vrijdag 18 mei 2001 13:50 schreef Wannapuf het volgende:
[..]
Goed jij je zin. Maar dan hadden ze zich wel heel goed verborgen, want ik heb nooit die link gelegd in die 5 jaar dat ik MSX 1 en 2 heb gebruikt.
Dat is PC-Active geworden...Op zaterdag 19 mei 2001 17:44 schreef wildhagen het volgende:
[..]
Zit Witkop nog steeds bij PCA dan? Die was vroeger van MSX Computer Magazine![]()
* Freggel_United is 5 jaar lid ofzo
By each crime and every kindness, we birth our future
www.google.comOp zondag 20 mei 2001 16:35 schreef Wannapuf het volgende:
Weet iemand anders een goeie emulator. Ik heb net ff op zolder gekeken, maar volgens mij heb ik beide MSX''jes weggepleurd. De MSX2 heb ik zeker weggegooid want het was een monochroom monitortje en de unit zelf deed het volgens mij niet meer (door eigen toedoen idd) en die andere is een MSX1 maar daar kan je zo weinig mee zonder floppies. Dus ik had geen zin meer om te zoeken, ik dacht, er is vast wel een goeie emulator ofzo. Iemand een suggestie?
MOEILIJK HE, CAPS-LOCK UITZETTEN!!!Op zondag 20 mei 2001 11:43 schreef erwinski het volgende:
MSX ROELD! KHEB ER NOG 1TJE.... OMGEBOUD ZODTAT IE 1.44 MB FLOPPY''s WOULEZEN! KHEB ZON DING IN 1992 GEKREGEN, KWAS TOEN 10JAAR IK VOND DAT ECHT SUPER VET!
MSX is wel cool, maar wat ze zeggen daar dat windows 2,5 minuten duurt om op te starten is onzin. Bij mij duurt het nog geen 10 sec
Dacht ik het niet ...Op donderdag 17 mei 2001 20:05 schreef The Source het volgende:
[..]
assember: compass
en nog een zooi meer die ik vergeten ben.
Daar heb hebben we nog een groot gedeelte van Dome in geproged.
Is allen klaar op we kleine details na.
Maar daar hadden we geen tijd meer voor
mail maar als je um wilt
Nou laat ik maar realistisch zijn (volgens velen pessimistisch)...die kans lijkt me verwaarloosbaar klein. En als er al Konami spellen voor "gemaakt" worden zullen het wel rechtstreekse ports zijn.Op donderdag 17 mei 2001 11:42 schreef Halon 1202 het volgende:
Echt super dat ze weer verder gaan met dit platform. Maar of ze konami weer zo ver krijgen om rete goede spellen te maken weet ik niet..![]()
Ruud.
ex-BCF
ex-MSX-Engine
www.engine-software.nl
wammes was wel populair he? met zijn msx-kerstmis-columns enzoOp zaterdag 19 mei 2001 19:30 schreef The Source het volgende:
Wammes is tegenwoordig de uitgever van verschillende bladen he... Daaronder valt ook PC-Active.
uh, tuurlijk...Op zondag 20 mei 2001 16:35 schreef Wannapuf het volgende:
Weet iemand anders een goeie emulator. Ik heb net ff op zolder gekeken, maar volgens mij heb ik beide MSX''jes weggepleurd. De MSX2 heb ik zeker weggegooid want het was een monochroom monitortje en de unit zelf deed het volgens mij niet meer (door eigen toedoen idd) en die andere is een MSX1 maar daar kan je zo weinig mee zonder floppies. Dus ik had geen zin meer om te zoeken, ik dacht, er is vast wel een goeie emulator ofzo. Iemand een suggestie?
http://www.msx.org/content_index.asp
en volgende keer wat beter zoeken he?