Toon posts:

[BC3] Schokkende computer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem dat mijn computer erg schokt wanneer ik aan het downloaden ben. Ik heb dit alleen met Newspro en Kazaa tot nu toe dus niet in IE.

Het resultaat is dat mijn muis steeds stilstaat en de muziek(mp3) hapert. Ik kan mij herinneren dat ik dit in het begin niet had. Sterker nog, voor de grap ging ik es proberen om winamp (door 30 progs tegelijk op te starten)te laten skippen, mooi niet gelukt dus.

Dingen die ik veranderd heb sindsdien zijn:
64 -> 320MB
ISA NE2000 -> PCI Realtec
CDburner erbij
S3 trio -> GeForce II MX

Iemand die dit ook heeft een weet waar het aan ligt? TIA }:O}:O}:O}:O}:O}:O}:O

Verwijderd

welke OS run je ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai nu win98 maar in winME had ik het ook

Verwijderd

en welke geluidskaart is ook wel leuk om te weten :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een SB32 isa uitvoering. Maar deze heb ik al sinds het begin dus ligt het niet aan denk ik

Verwijderd

mja

ik had eerst een sb pci128
in het begin nergens last van, maar op den duur flink schokken.

Toen heb ik maar een Live gekocht
kost toch bijna geen drol

Verwijderd

Topicstarter
en toen was het dus over het schokken? Bij mij is het dus niet alleen het geluid maar ook beeld en muis

Verwijderd

mmm

bij mij schokte alleen het geluid,
maar ik denk dat het wel helpt hoor

ken je niemand met een Live die je ff kan lenen?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
heb je een 5400 toeren harde schijf?
die haperen altijd.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Wat voor proccesor heb je?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een seagate 5400 toeren schijf met een celeron 433 proc(msi bx). Maar vroeger ging het met die schijf en proc. wel goed alleen nu niet meer

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:21
Op woensdag 16 mei 2001 20:11 schreef dragak het volgende:
die haperen altijd.
Onzin. Ligt puur aan hoe je de PC configureerd. Een 7200RPM schijf is vaak sneller, maar ook niet altijd.

Zonder verder informatie slaat die opmerking nergens op

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Verwijderd

Topicstarter
DMA zal ik effe proberen.

Hoe kan ik zien of een IRQ is gedeeld zonder alle apparaten af te lopen?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:25
DMA aan?

(mischien is er iets veranderd toen je je writer installeerde ofzo..)

Ik had een ander prob met een oude 17GB hd, als ik bij die DMA aanzetten, begon alles te haperen, vanaf dat de windows desktop opgestart is :(

maarja, probeer ff wat te experimenteren met DMA..:)

Succes

Verwijderd

Check je interupts eens: heeft je netwerkkaart misschien een gedeelde interupt met bijvoorbeeld je geluidskaart of i.d.? Zo ja, verander dat. Had er ook eens last van en dat lag aan het feit dat mijn ata100 controller de zelfde interupt gebruikte als de NIC...
Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm effe geken maar mijn netwerkkaart zit op irq 11 en mijn videokaaart ook. Is dit de boosdoener?

Verwijderd

Topicstarter
Ow en nog iets, hoe kan ik dit IRQ nu veranderen? Mijn ne2000 kaarst stond altijd op 3 dus deze wil ik ook op 3 hebben

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 22:18

Servowire

prutser:~#

Schokkende computer?
Moet je hem aan de tafel vastschroefen :+

(jaja, flauw)

met papier mache kun je alles maken!!

• BC3 Victim
Ik heb PRECIESSSS hetzelfde probleem
ik heb een :

411 mhz <<>> spontaan 11 mhz erbij
320 mb ram
geforce 2 MX
dit probleem is gekomen nadat ik em geupgrade heb.....
als ik iets download..
schokt me comp "vast"
en mp3s ook...

Verwijderd

Topicstarter
Ja, Ik had ook een tijdje (maand ofzo) spontane vastlopers gehad, echt in 1x vast dus. Maar dat was van de ene op de andere dag opeens over. Vaaaaaaag hoor, die computer. Mischien gaat dit ook wel opeens weer weg

• BC3 Victim
''t is ook zo dat die realtec kaartjes wel heel veel meer CPU gebruiken dan bijv. 3Com ofzo, kun je ook wel zien, op een 3Com zitten veel meer chipjes die dus wat ''zelf'' doen. Zou ook wel eens de boosdoener kunnen zijn dat je netwerkkaart te veel CPU vreet bij veel download gebruik.

Verwijderd

Topicstarter
Jammaar als ik via lan wat copieer merk ik er weer niets van en dan wordt die kaart toch gauw 10x zo zwaar belast.

• BC3 Victim
Ik dacht eerst namelijk dat het gewoon door windows98 zelf lag..|:(
maar toen zag ik deze post..
en kwam ik er dus achter
ik ff rondvragen
nu heb ik me virtueel geheugen op..
min : 320
max : 720
staan
EN WINAMP BLIJFT DOORSPELEN als ik icq start :)
eerst ston virtueel geheugen op
min : 128
max : 200
greetzz

• BC3 Victim
hmm vaag..
in het begin werkte het wel
maar nu schoktttie weer AF en TOE..
ehm
werkte IRQ veranderen ?
probeer jij es virtueel geheugen te verhogen

Verwijderd

had ik ook toen ik meer geheugen bij heb gezet onder win98 se zat ik muziek te luister
en te surven en branden alles schokken

wat ik heb gedaan is format c: nooit meer last van gehad

nu ben ik aan het srven en tv aan het kijken en soms branden nergens geen last meer

zie onder voor systeem

• BC3 Victim
Op woensdag 16 mei 2001 21:28 schreef Stiffener het volgende:

[..]

Onzin. Ligt puur aan hoe je de PC configureerd. Een 7200RPM schijf is vaak sneller, maar ook niet altijd.

Zonder verder informatie slaat die opmerking nergens op
5400 toeren is troep!:( kan duidelijk minder af.
''zet maar eens 10 progs tegelijk open die dingen ratelen als een gek.

• packman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2024
Rubberblokken onder zetten >:)

I heard if you play the XP CD backwards, you get a satanic message. Thats nothing compared to what happens if you play it forward, then it installs Windows XP born2oc.be - Facts Of Life

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Hmmm misschien iets dat je floppydrive aanspreekt ? of Napster op de achtergrond ?

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

Defraggen ?

Verwijderd

Op woensdag 16 mei 2001 20:11 schreef dragak het volgende:
die haperen altijd.
Ja hoor :) :)
Als over het netwerk heen hier (10 mbit coax!!) van een langzamere machine zijn 3200 toeren harde schijf afspeel schokt het ook niet. 128kbit / sec is 16 kilobyte per seconde. Dat haalt een floppy disk zelfs al geloof ik..

Verwijderd

Op donderdag 17 mei 2001 00:50 schreef dragak het volgende:

[..]

Jij bent ook niet bang om te zwammen zeg. !!

Verwijderd

Pebeb, heb je een ander slot voor de netwerk kaart al geprobeerd ?

Het lijkt er op dat je in de hardware een IRQ deelt tussen de netwerk kaart en de AGP.
Dat kan je alleen oplossen door de netwerkkaart in een ander slot te zetten.

Om het te controleren, stop een niet bootable flop in de drive, en start op. Dan krijg je een tabelletje (als het goed is :+ ) met de toegekende IRQ''s Belangrijk is dat de display kaart een IRQ voor z''n eigen heeft.

De instellingen die je onder Windows ziet zijn niet zo interessant, omdat ze dan softwarematig gedeeld kunnen worden, zonder al te veel problemen.

In de hardware is altijd een van de PCI sloten voor de IRQ doorverbonden met de AGP, meestal het PCI slot naast de AGP. Dat gedeelde IRQ is vaak een probleem, en kun je dus niet meer later onder Windows van elkaar scheiden, omdat het knetterhatd op het moederbord doorverbonden is.

• BC3 Victim
Op donderdag 17 mei 2001 02:34 schreef Hooi het volgende:

[..]

Jij bent ook niet bang om te zwammen zeg. !!
IK heb persoonlijk erg slechte ervaringen met 5400 toeren harde schijven, het is daarom dat ik een beetje geprikkeld ben.
Als je een nieuwe schijf koopt beter voor iets meer een 7200 toeren kopen.
Ik moest wel 10x per week defragmenteren :'(die 5400toeren anders schiette het niet genoeg op.(bij elk dingetje moeilijk doen en tja niet echt haperen maar dan toch irritant langzaam worden):( ik werd er een beetje heel erg veel gefrustreerd van. (dus ik vind mijn opmerking terecht.)
nu heb ik het lekker allemaal enorm snel. :)

Verwijderd

Op donderdag 17 mei 2001 11:16 schreef dragak het volgende:

[..]

IK heb persoonlijk erg slechte ervaringen met 5400 toeren harde schijven, het is daarom dat ik een beetje geprikkeld ben.
Ik moest wel 10x per week defragmenteren :'(die 5400toeren anders schiette het niet genoeg op.(bij elk dingetje moeilijk doen en tja niet echt haperen maar dan toch irritant langzaam worden):( ik werd er een beetje heel erg veel gefrustreerd van. (dus ik vind mijn opmerking terecht.)
Oh.. :'(
Excuses voor het aanwakkeren van jouw frustraties..

;)

Maar de nieuwere ATA100 5400 toeren zijn flink sneller dan de eerste 7200 toeren schijven. Ik neem aan dat het geen Maxtor of WD schijf was..?

Wat ook nooit echt lekker liep was een MVP3 chipset mobo met meer dan één UDMA33 schijf.
Sjonge jonge, wat was dat brak, je moest echt naar PIO mode toe, en dan is het niet vooruit te branden met die chipset. Ook al omdat het nou niet de vlotste was met multiprocessing en geheugen snelheid..

(En dat is een understatement van de hoogste klasse..)

• BC3 Victim
Op donderdag 17 mei 2001 00:50 schreef dragak het volgende:
Dat heeft iedere HDD als je te weinig RAM geheugen hebt en/of BillyBoy gelooft dat 32mb voor Win98SE genoeg is...

Had je zo weinig RAM dan?

• BC3 Victim
Ik heb dus hetzelfde probleem...
vanochtend geformateerd
en RA RA.....
hapert nog steeds .....
:(

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:56

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op woensdag 16 mei 2001 23:25 schreef Frangkje het volgende:
''t is ook zo dat die realtec kaartjes wel heel veel meer CPU gebruiken dan bijv. 3Com ofzo, kun je ook wel zien, op een 3Com zitten veel meer chipjes die dus wat ''zelf'' doen. Zou ook wel eens de boosdoener kunnen zijn dat je netwerkkaart te veel CPU vreet bij veel download gebruik.
Je hebt gelijk, maar of het aan die chippies ligt? Dan zou me 286 ook veel sneller zijn dan me huidige pc ;)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• BC3 Victim
pepeb :

de mijne hapert niet meer..
ik heb virtueel geheugen windows zelf laten beheren..
en ik heb me netwerkkaart verplaatst naar een ander slot
en ik heb de dimms verwisselt...

• KeeP IT ReaL
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:14
Heb je het ook al wel eens geprobeert om je een pci geluidskaart erin te doen?? Ik had het eerst ook maar toen ik een pci kaart kocht was het probleem verholpen.

• BC3 Victim
ik heb een onboard...
ess nogwat

Verwijderd

Topicstarter
Nouwww, ik kom er niet uit hoor. Tis niet mijn netwerkkaart eerst ander slot -> geen resultaat. Toen mijn ouwe trouwe ISA NE2000 uit 1988 erin -> nog nix. Toen al het geheugen eruit (okee op 1 na dan) -> je raad het al. Toen nog met virtueel geheugen gerommeld -> precies.

Ik ga nu maar mijn geluidskaart eruit trekken. mn laatste hoop

Verwijderd

Topicstarter
Naja dat was het dus ook niet :( Ik ga nu maar wachten tot het vanzelft weg gaat, ik weet het ook niet meer

• BC3 Victim
pepeb..
je bent niet de enigste
het leek dat het ff goed ging
want in het begin .. hapertie niet
alssie een tijdje aanstaat dan wel
kortom .. de mijne hapert nu weer..
:(

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 09:12
Op woensdag 16 mei 2001 23:25 schreef Frangkje het volgende:
Hmmzz.. hier zou je wel es gelijk in kunnen hebben (geen idee trouwens :?)
Kheb namelijk ook heel af en toe dat m''n PC een halve seconde "freezed".... kheb nu ook tijdelijk zo''n Realtek-PCI-kaartje dr in zitten. M''n eigenste NIC is wel een vette 3Com 3C905B Combo en ik kan me niet herinneren dat ik dit met die 3Com ook had :)

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 09:12
Op donderdag 17 mei 2001 11:16 schreef dragak het volgende:

[..]

Al dat vele ratelen en daardoor trager worden (het is al gezegd ja) is echt een Geheugenprobleem!
Daarbij hebben de meeste nieuwe schijven (en zeker die 7200rpm-varianten) een veel groter ONBOARD CACHE-geheugen op de HDD zelf zitten, wat E-NORM aan snelheid scheelt.

Eerst had ik een Maxtor 20 GB (jaja, ook al 7200rpm) met 512 kB cache op de schijf, en later kocht ik een 40 gieg variant met 2 MB cache op de schijf, nou ik wist niet wat me overkwam qua snelheidsverschil...

En ook al heb je zo''n 7200-rpm HDD met 2 MB cache, als je te weinig RAM hebt staatie nog te ratelen als een gek :+

• BC3 Victim
dat vanne
die netwerkkaart ...
daar ligt het dus niet aan
ik heb een gewone 3com..

Verwijderd

Topicstarter
YEEEEEEAAAAHA eindelijk ben ik er vanaf :).

Het volgende had ik veranderd:

Bios reset. daarna alle cache opties aan en ram op cas2

Virtueel geheugen op 180MB fixed

Vcache in system.ini op 16 MB

En nog PowerPC ipc Netwerkserver doormiddel van reg tweak.

Voor meer info zie http://www.3drage.com/guides/hddmem/
Pagina: 1