Toon posts:

[BC3] foutmelding:cpu unworkable or changed

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
eeehm ik kreeg net een telefoontje van
een hysterisch stuk schoonfamilie. Haar comp deed het niet meer en aangezien ik daar verstand van scheen te hebben belde ze mij maar. Zo veel verstand heb ik er niet van, alleen ik schiet niet meteen in de stress als er iets mis gaat...LOL

Anyway, het ging erop dat haar comp tijdens het opstarten de fourmelding "cpu unworkable or changed" gaf.
Ze vertelde dat ze waarschijnlijk een virus had opgelopen. Weet verder niet of dat ook klopt.
Anyway, ik haar over de telefoon het bios in geholpen, alles weer default en toen ging hij al iets verder. Hij begon met scandisk, aangezien de computer tijdens de laatste keer gebruiken opeens uitfloepte, en gaf daarna opeens een zwart scherm met een zandlopertje. Verder deed hij blijkbaar niets.
(we hebben ook niet zo lang gewacht, ongeveer 2 minuten ofzo)

Weet iemand wat dit kan zijn?
Het gaat om een p2@460 (ik weet niet of dat zo is. bestaat er een p2 460?)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:01
Nee die bestaan niet... ik denk overigens wel dat we wat meer info nodig hebben om dit op te lossen.
Virus zou kunnen ja...
Probeer eens safe mode?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
waarschijnlijk een oud abit sm5 board of iets

kan je gewoon in de bios de CPU weer op de juiste snelheid zetten

maar kijk wel eerst wat voor snelheid die is
want een 460Mhz is een beetje :? die snelheden kom je meestal alleen bij compraq tegen

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 07:10
kan een soort van bios reset zijn geweest, waardoor hij zo''n melding geeft. Heeft verder niets met virus te maken.

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Start hij nu wel door ? A nders moet je eens in z''n dos scanreg.exe/fix invoeren of scanreg.exe/restore .Met deze comandos kun je een goed register terug zetten of fixen..Ik heb zoiets ook weleens gehad,ik heb dus gewoon een register van een goede opstart terug gezet en het probleem(rare sleutel of zo in je register)was bij mij opgelost...good luck

Verwijderd

Op woensdag 16 mei 2001 18:14 schreef onehelluvanoize het volgende:
Anyway, het ging erop dat haar comp tijdens het opstarten de fourmelding "cpu unworkable or changed" gaf.
Klinkt als de foutmelding van een abit bordje (of zeggen andere moederborden dan hetzelfde?). Op een of andere manier is de cpu instelling in het bios veranderd (bios geflashed :?). Als settings weer goed set moet dat inderdaad weer goedkomen. P2-460 lijkt me een beetje vreemd. Denk eerder een p2-450 of een celeron 466.

Verwijderd

CMOS is dus gewist (hier slaat het bios dus zn instellingen op, behalve de default-instellingen).
Kortom je moet de bios in (waarschijnlijk gewoon bij opstarten de DEL knop vaak genoeg indrukken tot je in het bios komt) en dan de juiste cpu instellingen maken in softmenu II (of III), dus voor intel processoren de fsb (kloksnelheid van externe bus) goed zetten op 100Mhz

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:55
Kijk of ie nu wel goed doorloopt, en blijft lopen, en of de tijd ook goed doorloopt. -> zoniet, dan batterijtje mamaplank vervangen..

Voor de rest: P2-460 zal niet, zal een 450 zijn

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
En als hij dan goed is ingesteld, kan je de pin1 truuk uithalen.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1