Toon posts:

[BC3] edo of sdram

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey,

op mijn 2de pc zit nu 4x16 edo is het de moeite waard om er nu Sdram in te zetten of niet? ik heb 2 banken voor Sdram en wat is precies unbufferd ram?

• Starbolt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:53
ja gooi het erin :)
heb ik ook gedaan met me ouwe pc, ging al beter (niet super maarja, wat wil je met een p200 :r)
unbuffered ram is ram dat niet gebuffered is ;)
neh...zonder gein: ik weet het niet precies (een ner... uhum mega-tweaker wel ;)) maar het is de standaard soort die de meeste mensen kopen

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Weet je zeker dat die DIMM sloten voor SDRAM zijn? Als je mobo een VX chipset heeft, kunnen het EDO-DIMM sloten zijn. Geen SDRAM gebruiken, want die wordt dan geroosterd!

Post je mobo typenr en/of chipset voor meer info.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
BIOS-Info, c''t/Andreas Stiller, V.
1.5 10/00
Computer ID : FC, SubTyp: 01, BIOS-Level: 0
Rechnertyp : AT-3, Konfigurationsbyte $70
Maustreiber : Microsoft kompatibel, Version: 08.30
Maustyp : Serielle Maus auf IRQ4
Bus : ISA/PCI
Hauptspeicher : 640 KB, davon verfügbar : 640 KB
Extended Memory : 64512 KB
BIOS Datum : 11/25/97
PCI-BIOS gefunden : Version 02.10, 32-Bit-PCI-BIOS Revision:0
PCI-Busse : 1, Konfig-Mech.: 1, Special-Cycle-Mech.: 1
Award BIOS gefunden : Award Modular BIOS v4.51PG
Award ID-String : 11/25/97-ALi-154x-2A5KIB09C-00
Board/BIOS-Version : ATA1125B
OEM : BIOSTAR
URL : http://www.biostar.com.tw
Chipset : ALi-154x //ACER/ALI IV(M1531/1543)
INT-13h BIOS Extension: ja, Version:1.x, Fknt 41..48 unterstützt
PnP (ACFG,ESCD,DMI) : PnP V1.0/ESCD, DMI V 2.0, APM V1.2
Weiter mit D)MI-Info,E)SCD-Info, sonst Exit:

http://www.biostar-usa.com/museum/MBManuals/M5ATA/M5ATA_Manual.htm

Als het goed is daar een gedeelte van de handleiding

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

ja, vooral ook als je uit wilt breiden ben je met SD-Ram vele malen beter uit! voor 85 piek heb je 128 mb, dat zal met edo niet snel voorkomen....
of het geheugen ook werkt in je pc is een andere vraag... soms hebben oudere pc''s moeite met sdram van 64mb of groter...

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Je moet ff begrijpen dat edo ram of leest of schrijft. en bovendien een toegangstijd heeft van rond de 60 of soms 70 ns (nano seconde) Met SDRAM (66MHz) Heb je een toegangstijd van 10ns, of tewijl 6x zo snel. Bovendien kan er bij SDRAM in de verschillende banken gelezen en geschreven worden op hetzelfde moment. Dat bied dus nog weer extra snelheidswinst.

Dat bufferd en unbufferd RAM heeft te maken (volgens mij) met wie voor de refresh zorgd. Bij DRAM (edo of sd) moet om de n ms gerefresh worden anders gaat de data verloren, wie dat regeld, en hoe lang de tussenposes zijn heeft daarmee te maken.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1