[BC3] wat is op het moment de beste dualproc. combi?

Pagina: 1
Acties:

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:16
Hallo,
Ik denk erover om volgende week een nieuw moederplankje en processor te halen, maar ik wil ook even serieus kijken naar de dualprocessor optie.

Wie kan mij zeggen wat een goede keuze zou zijn? En op wat voor bedrag ik ongeveer moet rekenen.

Voor de duidelijkheid: ik zoek echt iets snels. Ik speel veel spellen en doe veel aan grafische vormgeving (2D & 3D).

• Eindbaas
shit, deze had beter in Processors & Mobo''s geplaatst kunnen worden....

Kan een adje deze even verplaatsen?

• Booooe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-11-2021

Booooe

Fetch!

Op woensdag 16 mei 2001 15:02 schreef wouter76 het volgende:

Voor de duidelijkheid: ik zoek echt iets snels. Ik speel veel spellen en doe veel aan grafische vormgeving (2D & 3D).
Ik zou eerst maar eens naar de specs van die progs zoeken om te kijken welke specifiek met dualproc om kunnen gaan (zoals photoshop).

Maareh ik vind het een aanrader hoor, ben alleen zelf al een beetje verouderd...zie sig.

opm: voor verplaatsen verzoek bij SU zetten ;)

• Eindbaas
Photoshop 6 gebruik ik inderdaad ook wel, deze heeft niet zulke extreme eisen nodig als ik nu stel. Maar als je een fatsoenlijk CAD-pakket gaat draaien haal je het niet echt met systeem als in mijn sig... Denk dus vooral aan de zwaardere 3D applicaties.

Spellen spelen is leuk, maar ook daar heb je geen dual procs voor nodig, dat weet ik. Dat komt meer op de videoplank aan, maar voor de zwaardere 3D-apps is aardig wat rekenkracht vanuit de processor(s) altijd erg welkom.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Asus cuv4x Dual met pentium III 1000mhz, en 512mb ram, snel zat? dit systeem ga ik me vermoedelijk ook kopen :) mijn huidige doos is wat traag (zie sig)

A wise man's life is based around fuck you

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:54
Dual proc is 2x P3 1GHz het snelste wat je kan kopen.
Maar 1x 1.4 GHz TBird AMD is bijna net zo snel en waarschijnlijk goedkoper. (behalve bij fotosoep, natuurlijk)

Waar jij het voor wilt gebruiken, heb je niet per se een dual-bak nodig.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Tao
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:47

Tao

DPC DE_KOMETEN

Hi,

Een Elitegroup D6VAA is een aardig dual P3 bordje. Kost rond de 250,-. Dan nog 2 CPUtjes. Voor wènag hebbie al wat dan.

Overklokken gaat iets beter met de Abit VP6; maar die is ongeveer 200 ballen duurder.

Dual Athlon - board moet je nog heel effe voor wachten.

Diablo3

• Eindbaas
[b]Op woensdag 16 mei 2001 15:23
Waar jij het voor wilt gebruiken, heb je niet per se een dual-bak nodig.
Mmm, de ervaring heeft mij geleerd dat dit zeker wel uitmaakt bij CAD applicaties, maar dat was m''n vraag niet:)

Enne stond die dual Athlon mobo niet gepland voor q3/2001?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik vind persoonlijk de Asus CUV4X-D P3-dual wel een vet bordje

Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com.tw/products/Motherboard/Pentiumpro/Cuv4x-d/cuv4x-d.jpg

en dat voor maar FL 459,-

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Eindbaas
Op woensdag 16 mei 2001 15:29 schreef unicorn7 het volgende:
Ik vind persoonlijk de Asus CUV4X-D P3-dual wel een vet bordje
Dat ziet er niet gek uit idd. Maar die VIA chipset... is die een beetje oke? En weet je misschien ook wat de kosten van deze plank zijn?

Ik vraag zulke dingen hier. Ik heb me heus wel georienteerd wat er op de markt is, maar wil graag van personen horen die er ook echt ervaring meehebben wat ze ervan denken.

Verwijderd

Supermicro of Tyan met een serverworks chipset....bijna 2x de geheugenbandbreedte van een bx-chipset...>:)

• Eindbaas
ik denk toch dat het op 1 van deze twee uitdraait:

- ASUS CUV4X-D DUAL FCPGA
- ASUS CUV4X-DLS DUAL FCPGA

Beide gebruiken ze de VIA chipset, daar wil graag nog wat meer over weten.

• Booooe

Booooe

Fetch!

enne, de VP6 van Abit dan?

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Ik draai hier op een Abit VP6 2 PIII''s 1Ghz, en ik kan je dit zeker aanraden! Top!:D

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• Eindbaas
oke! ik heb net even de specs van dit bordje bekeken en dat is vrijwel identiek te noemen aan die van Asus (scsi even vergeten...) Qua prijs in dollars lijkt het ook niet verkeerd. Ik zal deze borden nog een kritisch bekijken... als iemand nog ervaringen ermee heeft hoor ik dat natuurlijk graag:)

• Eindbaas
hmmm, die Abit lijkt toch verrekte interessant...

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Die Abit VP6 ziet er ook wel leuk uit, alleen zie ik die hier weinig...

Vraagje tussendoor: Hoeveel programma''s gebruik je nu die SMP/Dual ondersteunen?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Eindbaas
ja, ik zocht ook net even naar een computerboer bij mij in de buurt (leeuwarden) die mij eventueel zo''n ding kan leveren... nog niet gevonden:(

• Eindbaas
Het systeem gaat onder win2k draaien, eventueel multiboot met Linux. Verder gebruik ik ongeveer 2 pakketten die er echt gebruik van maken. Maar gebruik die dan ook erg intensief:)

Is het eigenlijk niet zo dat onder win2k er sowiso al sprake is van een load-balancing tussen de processoren?

• Eindbaas
shit nog nix kunnen vinden, zo wordt ik wel gedwongen asus te kopen...

• Booooe

Booooe

Fetch!

Op woensdag 16 mei 2001 16:07 schreef wouter76 het volgende:

Is het eigenlijk niet zo dat onder win2k er sowiso al sprake is van een load-balancing tussen de processoren?
jep, doet ie geheel voor je. Is inderdaad niet zo dat eerst 1 proc 100% belast wordt, wordt aardig verdeeld.
shit nog nix kunnen vinden, zo wordt ik wel gedwongen asus te kopen...
euh, bestellen?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Afbeeldingslocatie: http://www.supermicro.com/PRODUCT/MotherBoards/SUPER%20370DDE%20SPECIFICATIONS_files/370%20DDE-large.gif

Wat dacht je van deze? 650 piek, maar dan heb je een echte Supermicro met Apollo Pro266 chipset voor SDRAM (geen DDR, hoewel de chipset dat wel aankan) én Promise RAID. Ik vind ''m erg vet (kan ik de verleiding weerstaan?). Twee 933''s of 1000''s er op en je bent klaar.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Dual Xeon 900 >:)

• Eindbaas
idd. Abbadon... dat plankje is niet mis! Maar volgens mij bied de Abit VP6 een iets betere prijs/kwaliteitsverhouding.

En waarom zit dat ene PCI slot verkeerd om?:)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Op woensdag 16 mei 2001 17:23 schreef wouter76 het volgende:
idd. Abbadon... dat plankje is niet mis! Maar volgens mij bied de Abit VP6 een iets betere prijs/kwaliteitsverhouding.

En waarom zit dat ene PCI slot verkeerd om?:)
Da''s een ACR slot. Zo''n ding waar niemand wat aan heeft (ja de dozenschuivers).

Hier heb ik nog een leuke:

Afbeeldingslocatie: http://www.tyan.com/products/assets/images/Tg_230.gif

Een Tyan. Deze heb je al voor 411 piek. D''r is ook nog een uitvoering met Promise RAID en twee Intel NIC''s, maar die kost zo''n 900,-

Enige nadeel van deze borden (ook de Supermicro 370DDE) is dat je er niet mee kan overclocken. Nâh, zoveel kan je volgens mij toch niet extra uit een PIII 1GHz halen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Eindbaas
Jammer dat die 2 niet echt te oc''en zijn... dat is iets wat ik toch graag doe:) Al ben ik geen extremist.

• Tao
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:47

Tao

DPC DE_KOMETEN

Heb dus een VP6 draaien met 2 P3 800''s (100 Mhz exemplaren) @ 992. Draait super stabiel.
Lichte nadeel is vlg. SiSoft Sandra de geheugen-doorvoer prestaties.
Maar ik ben zeer tevreden met mijn plankie.

Mem-scores van de VIA chipsets zijn gemiddeld iets minder dan andere:(. un je deels corrigeren met 4-way interleave banking en wat andere bios-settings; maar niet helemaal.)

Wel moet je de volgorde van de drivers effe goed hebben. En gelijk het nieuwe bios voor de VP flashen.

Het schijnt (ik gebruik het zelf niet) dat Photoshop op de P3 sneller draait dan op een klokgelijke Athlon (SSE optimized??); maar anyway, belangrijkst is welke programmatuur je wil gaan draaien.

Diablo3

Pagina: 1