De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Over de no 80 ... de nieuwe ata 66 en 100 schijven hebben van die hele fijne 80 aderige kabel nodig, zonder deze kabel werken ze maar op ata 33.
Over de raid, in het BIOS staat ergens een optie onboard RAID controler Enabled, die kan je disabelen.
vraag 3 ???? geen antwoord (yet)
Over de raid, in het BIOS staat ergens een optie onboard RAID controler Enabled, die kan je disabelen.
vraag 3 ???? geen antwoord (yet)
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Over vraag 3, probeer eens ff je irq-steering uit te zetten. Onder pci onder je system-devices.
Verwijderd
dat "forcen " van pc uitdoen als die te heet word zo nooit 100% werken..
is gewoon een incompatible bug van veel software met moederborden.
denk maar aan sommige software dat geinstalleerd wordt en vraagt of je wilt rebooten..click je "ja" dan hangt soms je hele systeem
is gewoon een incompatible bug van veel software met moederborden.
denk maar aan sommige software dat geinstalleerd wordt en vraagt of je wilt rebooten..click je "ja" dan hangt soms je hele systeem
Hij geeft aan dat op de 2e IDE poort een niet-UDMA66/100 ide kabel is gebruikt. Een standaard IDE kabel heeft 40 aders (max UDMA33), een udma66/100 kabel heeft er 80. Waarschijnlijk heb je op je 2e IDE je CD-Rom ofzo zitten, deze worden (vaak) met 40 aderige kabel geleverd.1: Ik heb mijn IDE kabels geround, maar
geeft de bios: "sec IDE channel no 80 conductor cable installed", de schijven werken wel gewoon. Wat betekend dit?
Wat betreft RAID, idd in bios uitschakelen.
Het energiebeheer is een bekende bron van ergenissen. Ik denk dat je PC wel standby gaat, maar er nooit meer uit ''ontwaakt'', dit is een veel voorkomend probleem. Je zou van die 50 graden rustig 70 kunnen maken (je CPU kan nl. best 70 graden aan), maar dit is meer symptoombestrijding.3: Bij mijn moederboard zat het proggie "pc-allert-3", als de CPU heter wordt dan maximaal ingesteld zet deze de pc in standby. Even getest: instellen op 50 graden, wachten tot pc 52 wordt. PC-allert geeft "CPU te heet, in 50sec gaat pc in standby".
Misschien is dit wat? (Microsoft KB)
Computer Hangs When Putting Windows 98 Into Standby Mode
Computer Appears to Hang When You Resume from Standby Mode
Computer with Accelerated Graphics Port Hangs After Suspend
Ik heb gezocht naar ''suspend'' in de MS KB. Er waren nog wel meer mogelijkheden, ik zou die eerst allemaal doornemen.