[BC3] Even 3 vraagjes...

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Even drie vraagjes in 1 topic:

1: Ik heb mijn IDE kabels geround, maar geeft de bios: "sec IDE channel no 80 conductor cable installed", de schijven werken wel gewoon. Wat betekend dit? :?

2: Ik heb een MSI-K7T-turbo-raid, maar gebruik die raid niet, tijdens het opstarten zoekt de raid-bios wel elke keer 10sec naar raid-arrays. Kan ik dit uitschakelen? In de gebruiksaanwijzing staat er nix over in! :?

3: Bij mijn moederboard zat het proggie "pc-allert-3", als de CPU heter wordt dan maximaal ingesteld zet deze de pc in standby. Even getest: instellen op 50 graden, wachten tot pc 52 wordt. PC-allert geeft "CPU te heet, in 50sec gaat pc in standby". Vervolgens loopt het systeem vast!!! En blijft de CPU dus heet :( Is dit een bekend verschijnsel of is mijn PC (amd1200) of Windows98 niet goed? :?

Alvast erg :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Over de no 80 ... de nieuwe ata 66 en 100 schijven hebben van die hele fijne 80 aderige kabel nodig, zonder deze kabel werken ze maar op ata 33.

Over de raid, in het BIOS staat ergens een optie onboard RAID controler Enabled, die kan je disabelen.
vraag 3 ???? geen antwoord (yet)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Over vraag 3, probeer eens ff je irq-steering uit te zetten. Onder pci onder je system-devices.

Verwijderd

dat "forcen " van pc uitdoen als die te heet word zo nooit 100% werken..
is gewoon een incompatible bug van veel software met moederborden.

denk maar aan sommige software dat geinstalleerd wordt en vraagt of je wilt rebooten..click je "ja" dan hangt soms je hele systeem

• BC3 Victim
1: Ik heb mijn IDE kabels geround, maar
geeft de bios: "sec IDE channel no 80 conductor cable installed", de schijven werken wel gewoon. Wat betekend dit?
Hij geeft aan dat op de 2e IDE poort een niet-UDMA66/100 ide kabel is gebruikt. Een standaard IDE kabel heeft 40 aders (max UDMA33), een udma66/100 kabel heeft er 80. Waarschijnlijk heb je op je 2e IDE je CD-Rom ofzo zitten, deze worden (vaak) met 40 aderige kabel geleverd.

Wat betreft RAID, idd in bios uitschakelen.
3: Bij mijn moederboard zat het proggie "pc-allert-3", als de CPU heter wordt dan maximaal ingesteld zet deze de pc in standby. Even getest: instellen op 50 graden, wachten tot pc 52 wordt. PC-allert geeft "CPU te heet, in 50sec gaat pc in standby".
Het energiebeheer is een bekende bron van ergenissen. Ik denk dat je PC wel standby gaat, maar er nooit meer uit ''ontwaakt'', dit is een veel voorkomend probleem. Je zou van die 50 graden rustig 70 kunnen maken (je CPU kan nl. best 70 graden aan), maar dit is meer symptoombestrijding.

Misschien is dit wat? (Microsoft KB)
Computer Hangs When Putting Windows 98 Into Standby Mode
Computer Appears to Hang When You Resume from Standby Mode
Computer with Accelerated Graphics Port Hangs After Suspend

Ik heb gezocht naar ''suspend'' in de MS KB. Er waren nog wel meer mogelijkheden, ik zou die eerst allemaal doornemen.