[BC3] Switchbox, schadelijk voor je apparatuur?

Pagina: 1
Acties:

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:54
Beste mensen, ik zit er aan te denken om een switchbox te kopenl; ik heb te weinig ruimte op dit moment om 3 monitoren op m''n bureau te plaatsen :(. Nou vraag ik me alleen af: 2 computers staan dag en nacht aan (router en server), als ik nou tussen deze 2 schakel terwijl ze aan staan, krijgt die computer of m''n monitor geen opdonder -> spanningsverschil? Iemand enig idee?

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ik werk(te) best vaak met die dingen. Nog nix kaduk, maar ook ik vraag het mij af. je hoort wel eens een plof en dat lijkt mij niet zo gezond. Aan de andere kant, als je eens wist wat die dingen kosten (professioneel dan) mag je toch verwachten dat het geen kwaad kan.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

wel als je een mechanische switch neemt maar een electronische switch mag geen problemen geven. probleem is alleen dat een electronische switchbox (3 a 400 piek) stukken duurder is dan een mechanische (50 a 100 piek).

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:57

DaRoot

Some say...

Ik denk dat je met zo''n mechanische switch qua spanningsverschillen geen problemen krijgt.. bij de meesten is de afscherming van de stekkers en de connectors verbonden met de metalen kast van de switchbox. Deze afscherming is ook doorverbonden met de massa aansluiting in de monitor. Deze massa aansluitingen komen dan op gelijk potentiaal, en dan kan er weinig misgaan... En als er grote verschillen zijn in potentiaal op die massa-aansluitingen: deze kunnen heel wat hebben...

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:57

DaRoot

Some say...

Zo''n mechanisch ding geeft wel een flinke verslechtering van je beeldkwaliteit, vooral op hogere resoluties... pictogrammen hebben ineens schaduw enzo... Hoe groter de monitor, hoe beter je het kunt zien <duuh>

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik werk al drie jaar met zo''n switch, niets elektronisch, maar gewoon met schakelaar, en niets aan de hand, maar k ben wel van mening dat die hele goedkope nog wel eens sluiting tijdens schakelen veroorzaken, daarop kan een sys wel eens vastlopen.

Ik heb zelf een wat duurdere, en nog geen
probs.

Ik heb er een voor 4 systemen op 1 mon, toets. & muis.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
digitale switch zijn zeker geen prbleem, helaas is de aanschaf dat wel 400 tot 700 gulden voor een met 4 ingangen (dus voor 4 pc''s) De goedkoperen mechanische zou ik in geen geval nemen, heeft imo te veel signaal verlies tot gevolg, haal zojn ding maar eens los en schrik wat voor dunne draadjes er worden gebruikt!

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Uberprutser
  • Laatst online: 09:54
Digitale switch zijn zeker geen prbleem, helaas is de aanschaf dat wel 400 tot 700 gulden voor een met 4 ingangen (dus voor 4 pc''s) De goedkoperen mechanische zou ik in geen geval nemen, heeft imo te veel signaal verlies tot gevolg, haal zojn ding maar eens los en schrik wat voor dunne draadjes er worden gebruikt!
Helemaal mee eens, ik heb zelf wel eens zo''n ding open gemaakt, en wat een irritant dunne draadjes; die draadjes gebruik ik nu om draadbruggen te maken bij het solderen! Maar, fijn dat jullie je mening hebben gedeeld met me, word ik een beetje veeleisend: Ik moet zo''n digitale hebben, maar wat is een goede, hoeveel $ en waar te koop?

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Dit kan toeval zijn geweest natuurlijk, maar op mijn werk is mijn 21" compaq (YUK) naar de eeuwige jachtvelden gegaan, dat was ongeveer 2 weken nadat ik een switch (electronisch) had gekregen om een WBT (Windows Based Terminal) te testen.

Ik kreeg jammer genoeg weer zo''n zelfde tril-beef-verkleur-knipper Compaq terug. :(

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Pagina: 1