[BC3] defect ram, hoe te voorkomen?

Pagina: 1
Acties:

• Snufkin
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-11-2023
In de binnenstad van Delft waar ik woon is het redelijk ranzig qua stroomvoorziening (is 2x 110V ipv fase&nul) en omdat in ons huis redelijk vaak RAM defect gaat vroeg ik me af of dat uberhaupt kon door de matige elek-voorziening.

Nu heb ik wel voor een aarde gezorgd en ik ga ook al 4 jaar met SDRAM om dus ik ga het ook niet in een wollen trui langs het tapijt wrijven, bovendien zaten ik/huisgenoot er al tijden niet meer aan in sommige gevallen.

Wat wel kan is dat het gewoon OEM spul is en daarom defect raakt maar ik heb inmiddels een Kingston reepje gekocht maar ik wil wel graag weten of het lichtnet ''m kan mollen en wat ik daaraan kan doen (capaciteit / UPS)

Danku voor de aandacht.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Die UPS lijkt me geen slecht idee...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
Het lijkt mij dat er dan ook wel meer stuk moet gaan dan telkens alleen je geheugen. Denk bijvoorbeeld aan een brakke voeding ofzo...

• Snufkin
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-11-2023
Hmm, ik heb gekeken maar ik dacht meer aan 100 a 150 piek. Bovendien heb ik die accu nauwelijks nodig. Kent iemand ook dingen die alleen de lichtnetvervuiling eruit halen?

Zodat ik de wasmachine niet meer door de speakers kan horen :(

Verwijderd

Mischien is het handig om
anti staties te gaan werken.
Dus ook je lichaam anti staties te maken
maak gebruik van een anti staties bandje om je pols.
Als je dat niet doet dan heb je kans dat je de simm kapot maakt.
Want ik heb op die manier ook mijn p150 kapot gemaakt want hij draait nu op 50 mhz}:O

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Je moet eigenlijk gewoon een on-line-UPS hebben. Een on-line-model zet de 220V om naar z''n accuspanning en vanaf daar weer naar 220V. Dat verbruikt wel wat stroom natuurlijk, maar dan is je "spanningsvervuiling" eruit :).
Wel wat duurder inderdaad, maar ik denk niet dat er andere oplossingen zijn. Surge protectors zijn goedkoper, maar die helpen alleen tegen pieken door tijdig de stroom uit te zetten, is dus niet wat je zoekt.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• Vaagharses
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-12-2022
Ik kan -net als cybercop- alleen maar zeggen:

ESD => Het maakt meer kapot dan je lief is ;)

Het ergste is, dat het NIET meteen stuk hoeft te zijn, maar pas later gaat werken. Ik heb hier al eens eerder wat over gezegt, maar zorg gewoon dat geaard bent en de PC ook. (en eigenlijk alles in je omgeving, maar dat is een dure hobby :9)

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

Pagina: 1