Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[BC3] Hoeveel Watt verbruikt een PC?

Pagina: 1
Acties:
  • 340 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 1 antwoord voor je:

[url="http://gathering.tweakers.net/forum/find#hitstart]http://gathering.tweakers.net/forum/find#hitstart

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:31
Iemand enig id hoeveel watt een pc gebruikt?
Woon op mezelf en voor mijn rekening maakt het wel uit hoeveel ie gebruikt als ie bijv dag en nacht aan staat. Dus het gaat niet om de monitor, die verbruikt tussen de 50 (tft) en 250 Watt.

Alvast bedankt!

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• En1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-10 09:01

En1

er was een tijd geleden dat er een x een progje hier stond..
kon je cpu speed en Voeding enzow invullen en dan berekende hij dat voor je...
helaas heb ik hem zelf nie meer..
ben ook wel benieuwd wat ik verbruik >:)
zal nie weinig zijn :D

Maximum effort - Deadpool

• En1
  • Laatst online: 22-10 09:01

En1

Op woensdag 16 mei 2001 09:59 schreef mivadi het volgende:
Ik heb 1 antwoord voor je:

[url="http://gathering.tweakers.net/forum/find#hitstart]http://gathering.tweakers.net/forum/find#hitstart
op welk woord heb je gezocht man :?:?
ga jij daar ff tussen zoeken

Maximum effort - Deadpool

• NiGeLaToR
Mivadi, op de helft van de topics volgen dit soort opmerkingen altijd. Weet niet waarom, maar ik had wel al gezocht en geen bevredigend antwoord gevonden. Bovendien, als je vindt dat dit onzinnig is, post dan geen replie, want hier heb ik geen hol aan en het beantwoord de vraag niet.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• NiGeLaToR
Heb eeb 300watt PSU en vinnet niet zo leuk als ie dan ook meteen 300watt zou gebruiken.. continue dan.

Verwijderd

[topic=143692]
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/68790/2]
.. Zo das duidelijker denk ik :Y)

• Booooe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-11-2021

Booooe

Fetch!

Op woensdag 16 mei 2001 11:01 schreef nigelator het volgende:
Heb eeb 300watt PSU en vinnet niet zo leuk als ie dan ook meteen 300watt zou gebruiken.. continue dan.
conytinu zou betekenen dat je continu een full load op je pc hebt....denk het niet. Dus wees daar maar niet bang voor hoor....
Alles ''s nachts op standby, is << 300 Watt. Hoeveel dan wel? snorry geen idee :P

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
dat ligt er maar aan...

Ik heb 1 pc met een 25watt voeding, 1 pc met 115Watt voeding, en 1 pc met een 300 watt voeding en ik verwacht mijn volgende pc met 430Watt voeding....

Dat ligt eraan welke componenten, welke CPU, hoeveel de PC in gebruik is etc want een zware 430Watt voeding is 430Watt MAX, en afhankelijk van de load.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• NiGeLaToR
Denk dat ik al een idee heb .. mijn rekening werd niet hoger door pc aan, want de kachel gaat minder aan :)

Dus scheelt gas, en kost stroom. Maargoed, tis redelijk veel wat een pc gebruikt.. heb eens gehoord iets van een paar tientjes per maand.

Verwijderd

Laatst nog gemeten, die van mij gebruikte 157 KWh en 1 Kwh is 36 cent ongeveer. Dus op jaarbasis kost het best wel wat. :)

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op woensdag 16 mei 2001 15:03 schreef Skyhawk het volgende:
Laatst nog gemeten, die van mij gebruikte 157 KWh en 1 Kwh is 36 cent ongeveer. Dus op jaarbasis kost het best wel wat. :)
Dan is mijn vraag direkt: 157 KWh per wat?

Als dat per eeuw is, is het niets Als dat per seconde is, is het veel

En als het per jaar is, praat je over een paar tientjes, bijna niets dus.

En het is al gezegd: In de winter helpt hjhet bij het verwarmen van je huis. Je spaart er gas mee uit.

Je kan wel zeggen dat het niet veel gas uitmaakt, maar vergis je niet. Je krijt in Euro''s uitgedrukt zeker de helf terug via deze weg.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

trouwens, dat je een 300 watt voeding hebt, wil niet zeggen dat je pc zeker 250 watt gebruikt, want een 300 watt voeding leverd meestal in totaal maar 150 watt. Als je de losse vermogens van de verschillende voltages optelt, kom je aan 300 watt. Die kunnen echter nooit allemaal het maximum leveren

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
een 300 watt voeding (van een merk dan) kan zeker wel 300 watt totaal leveren. dat heb je alleen bijna nooit nodig.

mijn pc (abit be6-II, celly 533@850, geforce 256, 15 gig, 256 mb) gebruikt 60 watt idle, 90 watt stressed. mijn monitor (eizo 20") gebruikt 90 watt.

een amd systeem zal wel wat meer trekken, maar niet idioot veel meer.

Verwijderd

Het wattage van je monitor wordt niet door je voeding geleverd. Als je monitor wel aangesloten is op je voeding (oude voedingen hebben dat vaak) dan wordt dat gewoon doorgelust. En bij de specificaties van mijn 300 watt antec voeding staat ergens dat ie max 160 watt leverd.

edit:
peak output
160w combined

Lijkt me vrij duidelijk

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op woensdag 16 mei 2001 16:15 schreef Ortep het volgende:

[..]
Dan is mijn vraag direkt: 157 KWh per wat?

Als dat per eeuw is, is het niets Als dat per seconde is, is het veel
En als het per jaar is, praat je over een paar tientjes, bijna niets dus.
KWh = Kilo Watt hour - dus per uur...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-11 10:15

Crusader

Arc Nature

Ik heb een metertje tussen m''n server en stopcontact gehangen. Resultaat:
Een Pentium II 350 MHz met 1 HD op 7200 toeren en verder weinig bijzondere hardware aan boord verbruikt zonder monitor ca. 75 Watt. Dus net zo veel als een flinke gloeilamp.
Dit geintje kost mij ca. 110 gulden extra per jaar, vond ik wel de moeite waard.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• aatos
Op donderdag 17 mei 2001 15:34 schreef unicorn7 het volgende:

[..]

KWh = Kilo Watt hour - dus per uur...
nee, kWatt * uur, niet per uur.

1 Watt = 1 joule/seconde, vermogen dus. joule is een eenheid energie.

om makkelijker met eenheden energie te kunnen rekenen is de kilowattuur in gebruik. dit is joule/seconde*uur. hierdoor valt de factor tijd weg en heb je geen vermogen meer, maar eenheden energie (energie wordt betaald per eenheid).

het is dus onzin om te zeggen dat een apparaat een bepaalde hoeveelheid kilowattuur gebruikt. je weet dan niet het vermogen, en dus ook niet hoeveel je betaald per uur/jaar/week/etc.

en oh ja, kW per uur zou niets zeggen, dat is dan energie gedeeld door de tijd in het kwadraat. geen idee wat dat voor moet stellen.

• aatos
Op donderdag 17 mei 2001 15:06 schreef newby het volgende:
Het wattage van je monitor wordt niet door je voeding geleverd. Als je monitor wel aangesloten is op je voeding (oude voedingen hebben dat vaak) dan wordt dat gewoon doorgelust. En bij de specificaties van mijn 300 watt antec voeding staat ergens dat ie max 160 watt leverd.

edit:
peak output
160w combined

Lijkt me vrij duidelijk
vreemd. ik dacht toch echt dat een voeding wel wat meer kon leveren (toegegeven, die 300 watt is vaak overdreven, de noname die ik heb werd niet voor niets door computerland aangegeven met ''300 chinese watts'' :P )
je zou gelijk kunnen hebben, ik heb nooit zelf een voeding tegelijk op de 5, 12 en 3.3 zwaar belast en ook nog es alles gemeten.

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:53
Als die uitstaat verbruikt die geen Watt''en ;)

:+

| I've got permission to color outside the lines |

• HaaZ
  • Laatst online: 00:21

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

euhm.... ik vraag me ineens af: als m''n computer m''n monitor op stand-by laat zetten, verbruikt de videokaart dan ook minder stroom doordat hij niks doet? (er van uitgaand dat de monitor helemaal niet aanstaat) of zit hier helemaal geen verschil in?

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Verwijderd

Op vrijdag 18 mei 2001 00:31 schreef HaaZie het volgende:
euhm.... ik vraag me ineens af: als m''n computer m''n monitor op stand-by laat zetten, verbruikt de videokaart dan ook minder stroom doordat hij niks doet? (er van uitgaand dat de monitor helemaal niet aanstaat) of zit hier helemaal geen verschil in?
Als je de computer de monitor laat uitschakelen (met energiebheer ofzo), dan geloof ik wel. Als je de monitor gewoon met de knop uitzet niet.

Maar ik weet niet zeker hoe het allemaal zit.

• aatos
Op vrijdag 18 mei 2001 00:31 schreef HaaZie het volgende:
ik heb geen directe bronnen, maar ik denk dat het verschil niet meetbaar is.

• HaaZ
  • Laatst online: 00:21

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Op vrijdag 18 mei 2001 01:41 schreef aatos het volgende:

[..]

ik heb geen directe bronnen, maar ik denk dat het verschil niet meetbaar is.
dus het is niet zo dat wanneer windows de monitor in stand-by wil zetten, dat de videokaart ook in een soort stand-by gaat?

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Verwijderd

230Watt voeding is presies 1 Ampere bij 230Vold dus je kan 16 Pc''s voeden met 1 groep van je meter kast

uiteraard is dan 460Watt 2 Ampere
Pagina: 1