[BC3] Netwerkkaart kapot? Systeem post niet..

Pagina: 1
Acties:

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik vraag het toch maar even voor alle zekerheid, misschien dat ik toch nog iets over het hoofd heb gezien:

Ik heb een Target PCI netwerkkaartje gekocht, maar als ik die in welk PCI slot dan ook zet, start mijn systeem niet op. Geen piepjes of niks, alleen de fans gaan netjes aan en de harddisk spint op, dat was het.

Verder heb ik alle PCI kaarten eruit gehaald en zonder die netwerkkaart alle PCI sloten geprobeerd, dat lukt steeds prima. Maar zodra ik die netwerkkaart erin zet blijft het stil.

Issie stuk en moet ie terug of kan ik nog iets proberen?

• TripleM
Ik zal dat kaartje eens in een systeempje hier op het werk frutten tussen de middag, es kijken of ie het hier wel doet, zo niet dan gaat ie terug..

• TripleM
"Going up!"

Niemand die zo''n soort probleem heeft gehad?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
heuuuuuu?? als je ISA sloten hebt weet ik het misschien! met 1 isa slot in gebruik word n andere PCI uitgezet! zie moederbord boekje. ;)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• TripleM
tis een pci kaartje.. en afgezien van de agp videokaart zitten er geen kaarten in..

ik heb alle sloten geprobeerd behalve de 1e.. daar krijg ik ook niks in vanwege de koeler van de videokaart..

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Kaartje is waarschijnlijk kapot.

Verwijderd

Op woensdag 16 mei 2001 13:33 schreef Bill_Gatjes het volgende:
heuuuuuu?? als je ISA sloten hebt weet ik het misschien! met 1 isa slot in gebruik word n andere PCI uitgezet! zie moederbord boekje. ;)
Huh :)

Dat gesharede ISA/PCI slot waar ze het over hebben is wegens plaatsgebrek. Je kunt geen kaart in de ene steken als de andere al een kaart heeft, omdat ze te dicht op elkaar zitten.. Verder hebben ze geen invloed op elkaar.

TripleM :
Zeker weten dat die netwerkkaart flink kadoek is. Zit er soms een bootrom op?

• TripleM
ik heb nog nooit een netwerkkaartje met bootrom gehad volgens mij.. maar ook deze heeft er geen als ik het zo zie..

Target 24047: PCI 10/100Mbps FE-NET CARD, w/WOL

Verwijderd

Er zijn met target kaartjes op een KT7 (raid) eerder al problemen gesugereerd. Ik weet niet welk mobo je hebt, maar als het een KT7 is is dit waarschijnlijk het probleem. In dat geval hoeft je NIC niet kapot te zijn, maar is de combo niet goed. Oplossing is helaas hetzelfde: Nieuwe (geen Target dus) kopen. Pas op met budget kaarten.
:'(

• Stacium
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Stacium

Perfect Molecular Chaos

Heb ik ook gehad, dan is de NIC incompatible met je systeem. Op een andere pc deed de kaart het namelijk wel,

koop dus ergens ff een ander kaartje (3com doet het (bijna) altijd)

It seemed like a good idea at the time

• TripleM
Ik heb de kaart net op een ander systeem getest en inderdaad, de kaart is prima..

Nu kunnen er twee dingen zijn, of de kaart is inderdaad gewoon incompatible met het mobo, maar er waren ook nogal wat problemen met de VIA southbridge, ik heb namelijk een DFI AK-76 met AMD 760 chipset. Een BIOS update zou dit probleem misschien kunnen verhelpen, dus ik probeer het even na een bios update, zo niet dan koop ik een 3Com kaartje..

Bedankt allemaal!
Pagina: 1