Toon posts:

[BC3] CS server.. welke hardware?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
weet niet zo goed waar ik dit moet plaasten maar ja...

ik d8 zelf aan:

dual celery 550
bp6
256mb
3com nic
1 of andere hdd
andere meuk (pci vga toetsenbord etc)
10Mbit verbinding

Draaiend op debian of freebsd.

Is dit genoeg voor 18 spelers zoniet voor hoeveel dan?

ps. Dit wordt dus geen lan server maar inet

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

18 spelers? die config kan er denk ik wel >100 aan.

voor een dedicated server is niet zulke lompe hardware nodig hoor.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hmm ik zou voor 100MBIT gaan.

Verder is dual 550 wel veel hoor, maarja.

• KeeP IT ReaL
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:14
Op woensdag 16 mei 2001 05:29 schreef Aikeleer het volgende:
Hmm ik zou voor 100MBIT gaan.

Verder is dual 550 wel veel hoor, maarja.
Ik ben het met je eens. Ik zou ook voor 100 mbit gaan. Verder die celerons kan je lekker overclocken dus je kan je ook wel trager cpu''s kopen

Verwijderd

Op woensdag 16 mei 2001 04:46 schreef SuB het volgende:
volgens mij kan er alleen op linux/windows CS gedraaid worden of heb ik het fout?

• Tefflar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05-2025
Hmmm... de grotere jongens zoals DEMON draaien op dual Pentium III 550+ met 512MB ram onder Linux. Verder lijkt me een snelle harddisk (RAID?) ook niet overbodig, anders is je server weer zo traag bij de volgende map laden en quiten er al weer mensen...

Ik ben mijn dedicated server ook weer aan het upgraden, wordt nu een dual Pentium II 450 met 512MB en Ultra2 Wide RAID onder Windows NT 4.0. Helaas alleen voor LAN. Ik heb binnenkort wel Fast MxStream maar ja, met 256kb upload kan je echt maximaal 6 spelers aan geloof ik... :(

Enne die "neem 100mbit" opmerkingen: Het gaat hier om een INTERNET server, geen LAN. Dit zal wel flink wat schelen in de centen...

Verwijderd

Topicstarter
overkill ja ach ik wil een 2e hands bp6 op de kop tikken dat kost bijna nix meer.

10 Mbit idd hij komt op de tu in eindhoven staan en daar hebben ze "slechts" 10Mbit.

Scsi is natuurlijk leuk maar daar heb ik geen knaken voor.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Stuur het ip een keer door :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
zal ik doen! Alleen maar aardig admins daar btw, die er geen sport van maken om zoveel mogelijk bans achter hun naam te krijgen.... oe die was laag :9

Verwijderd

Op woensdag 16 mei 2001 04:46 schreef SuB het volgende:
weet niet zo goed waar ik dit moet plaasten maar ja...

ik d8 zelf aan:

dual celery 550
bp6
256mb
3com nic
1 of andere hdd
andere meuk (pci vga toetsenbord etc)
10Mbit verbinding

Is dit genoeg voor 18 spelers zoniet voor hoeveel dan?

ps. Dit wordt dus geen lan server maar inet
je kan per cpu 2 games draaien dus op deze bak 4 ik weet niet of je dat wilt maar als je maar 1 game draait neem dan gewoon een single p3-500 vanwege zijn 512kb cache neem wat meer geheugen anders krijg je last van lag als die gaat swappen zegmaar 128mb per game. volgens mij als je veel geheugen heb is een gewone 7200rpm hd van een gieg of 20 genoeg (uitgaande van 1a2 games)

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 09:04
Collision heeft 8 single PIII 650 Mhz servers met 512 MB geheugen een een ATA 66 harde schijf, we kunnen makkelijk op 1 server 4 cs servers een quake en een UT server laten draaien.
dus met die config kun je dat zeker aan,
ik zou wel zeker een 10/100 Mbit kaarje erin duwen.
Pagina: 1