[BC3] 3 Klikken HD bij afsluiten Windows 2000 ?

Pagina: 1
Acties:

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 23:57

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Topicstarter
Ik heb hiero de volgende Hardware:

Asus A7v
128 Meg 133 mhz
Viper 700Ultra
Ibm 15gb 7200 -> Aangesloten op Ata 100 controller
Asus 40x IDE
SbLive
en 2 netwerkkaarten

Ik heb er net even Windows 2000 op gegooid maar nu krijg ik iedere keer als ik de pc wil afsluiten 3 klikken te horen.. Bij andere systemen hoor ik het maar 1 keer. Iemand die dit bekend voor komt ? Is dit normaal ? Is dit slecht voor je HD ? Hoe los je dit op ?

Bedankt !

http://www.xbmcfreak.nl/

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:33
Hee dat heb ik dus ook af en toe... Maar dan 2 keer. Ik heb een ASUS P3B-F mobo. Ik zie ook het powerlampje even uit/aan/uit gaan.

[vergeten]

Ook met een IBM GXP75 30GB

[/vergeten]

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Als mijn 2e PC (P3/500, 128MB, 2xIBM 4.3GB, Abit BH6) down gaat dan hoor ik ook net voordat de HD''s uitgaan "klik klik" en dan "peeeeeeeewww". Tja erhm dat hebben ze altijd gedaan dus zal wel goed zijn.

Bij mijn 1e PC hoor ik dat niet, de Primairy HD is daar een Quantum Fireball 18GB. Er zit ook een IBM 8GB HD in maar misschien doen IBM HD''s alleen daar waar het OS vanaf draait ofzo? Ik zou het ook echt niet weten.

Maar ik heb die IBM''s al een jaartje of wat en alles gaat nog prima dus het zal wel goed wezen.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Erhnam

Erhnam

Topicstarter
Oki.. Ik vind het alleen vreemd. Ik heb hiero 6 pc''s staan allemaal asus borden, alleen op die A7V doet ie dat klik,klik,piew... Ga eens drivers voor die Pomise proberen.. Misschien ligt het daar aan.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

misschien parkeert hij dan de hardeschijf :?:? who knows (IBM misschien).

ik heb 2 IBMetjes 30Gb + 20Gb en heb er nooit echt opgelet.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:54

Kvn

Op woensdag 16 mei 2001 01:19 schreef tazzman het volgende:
Als mijn 2e PC (P3/500, 128MB, 2xIBM 4.3GB, Abit BH6) down gaat dan hoor ik ook net voordat de HD''s uitgaan "klik klik" en dan "peeeeeeeewww". Tja erhm dat hebben ze altijd gedaan dus zal wel goed zijn.

Bij mijn 1e PC hoor ik dat niet, de Primairy HD is daar een Quantum Fireball 18GB. Er zit ook een IBM 8GB HD in maar misschien doen IBM HD''s alleen daar waar het OS vanaf draait ofzo? Ik zou het ook echt niet weten.

Maar ik heb die IBM''s al een jaartje of wat en alles gaat nog prima dus het zal wel goed wezen.
Ik heb dat ook, met een IBM schijf, klinkt wel leuk >:)

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16:10
Dat is toch gewoon het parkeren van de koppen om ze te beschermen bij vervoer en dergelijke. In mijn pc hangen een IBM 20 Gb en een Seagate van 4,3 Gb en beiden doen ze klik klik. De IBM alleen wat luider.

• Erhnam

Erhnam

Topicstarter
Het is niet echt KliK KliK

Je hoort een harde Klik.. iets wat ik ook bij andere schijven hoor. Daarna spint de schijf weer op en hoor ik weer een harde klik, vervolgens spint ie weer op, hoor ik weer een klik en daarna is ie pas uit. Niet echt een gezonde situatie.

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Dat heb ik ook, echt 3 of 4 klikken, mij lijkt het niet gezond, inderdaad ook met een IBM..

Verwijderd

Ligt aan de promise drivers icm bepaalde biossen (promise bios). Ik heb namelijk een IBM DTLA 30 Gig en ook weer drie klikjes bij het afsluiten, ook met win2k. De schijf wordt volgens mij drie keer van zijn stroom gehaald en ook weer opgestart.

Op een gegeven moment had ik het niet meer, maar ik weet niet precies welke bios+driver combo dat was. Met het nieuwste bios en elke willekeurige driver hou ik die klikjes.

Als iemand hier een oplossing voor weet hoor ik het graag, maar anders is het nog steeds niet zo erg omdat ik mijn computer toch nooit uitzet >:)

• Erhnam

Erhnam

Topicstarter
Ik heb hem inderdaad weer ff terug gezet op de normale controller en nu was het weg. De nieuwste Bios en Nieuwste Drivers van Asus lossen het probleem niet op :(

Verwijderd

ik heb het ook dat die af en toe stuk of 2 a 3 klikken geeft.

heb ook Win2k
WD harddisk

• Erhnam

Erhnam

Topicstarter
Kep van Asus beide versies voor Promise Drivers geprobeerd. ( versie 25 en 33 ) maar lost niks op. Windows 2000 SP2 verhielp het ook niet.. Kep ff een bericht naar Asus gestuurd.. FF kijken wat hun reactie is.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik hoor 2 klikken bij het opstarten van Win2k (op de helft van de voortgangsindicator met het logo erboven). Dit deed hij eerder nooit, dus... Gaat ie dan dood??

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09
Bij mij klikt ie 3x als ik uit de STR (suspend to ram) modus kom. Ik heb 2x Maxtor 7200RPM schijven en die klikken synchroon
Pagina: 1