De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
UNOX: The worst operating system
als ik 2 MSIE vensters heb en ik zet 10-20 downloads aan in Download Accelerator, dan heb ik binnen 5 minuten 0% vrij van 256MB..... Zet ik dan DAP uit en verbreekd de verbinding (TCP/IP stack flush) dan heb ik weer 97% vrij....
Win98SE + DAP + TCP/IP stack zuigt geheugen...
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Conservative memusage of zo....
helemaal mee eens maar voort gamen vinnik 98se toch iets beterOp woensdag 16 mei 2001 00:35 schreef Sjoko het volgende:
Win 98 maakt niet optimaal gebruik van 256 MB. Je kunt nu beter win2000 draaien. Dit is een zwaarder OS, maar heeft een veel beter resource beheer.
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
Dat is omdat DAP de downloads in zijn geheugen cachet en pas daarna volledig wegschrijft. Als DAP klaar is is je geheugengebruik weer normaal.download accelerator + TCP/IP stack heeft nogal veel memoryleaks....
als ik 2 MSIE vensters heb en ik zet 10-20 downloads aan in Download Accelerator, dan heb ik binnen 5 minuten 0% vrij van 256MB..... Zet ik dan DAP uit en verbreekd de verbinding (TCP/IP stack flush) dan heb ik weer 97% vrij....
Win98SE + DAP + TCP/IP stack zuigt geheugen...
Het is gewoon 98 die zuigt. Ik had eerst 128 en ben toen naar 256 gegaan. Toen had ik 5X zoveel memoryleaks.
En je draait nu momenteel Windows 2000 ??Op woensdag 16 mei 2001 08:54 schreef White Feather het volgende:
[..]
Dat is omdat DAP de downloads in zijn geheugen cachet en pas daarna volledig wegschrijft. Als DAP klaar is is je geheugengebruik weer normaal.
Het is gewoon 98 die zuigt. Ik had eerst 128 en ben toen naar 256 gegaan. Toen had ik 5X zoveel memoryleaks.
anyway....ik heb een AMD 750 , dus aan snelheid zal het wel niet liggen.
maar wat is dat het beste dat ik kan doen met dat DAP gebeuren ??
gewoon DAP solo draaien en als ''ie klaar is, dan pas al die andere progs. starten ?
en als ik het goed begrijp dan krijg ik DIT probleem niet meer als ik overstap naar windows 2000 ??
Is dat zo? Ik wist dat ICQ niet bijster stabiel is, maar kan iemand dit bevestigen? Zo ja, dan flikker ik ICQ wel dood ''s nachtsOp woensdag 16 mei 2001 00:41 schreef victorb het volgende:
om heb je ook last van een memleukje in icq zodat je 1gieg mem use krijgt
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Klopt. En onder win2k is ook prima te gamen (met de compatibility packs doen al helemaal bijna alle spellen het gewoon)en als ik het goed begrijp dan krijg ik DIT probleem niet meer als ik overstap naar windows 2000 ??
Bij een klant werkte ik op een p200, 48 Mb RAM, NT4 sp6.Op woensdag 16 mei 2001 10:34 schreef ZOMERZON het volgende:
[..]
En je draait nu momenteel Windows 2000 ??
anyway....ik heb een AMD 750 , dus aan snelheid zal het wel niet liggen.
maar wat is dat het beste dat ik kan doen met dat DAP gebeuren ??
gewoon DAP solo draaien en als ''ie klaar is, dan pas al die andere progs. starten ?
en als ik het goed begrijp dan krijg ik DIT probleem niet meer als ik overstap naar windows 2000 ??
Kon op die bak 4x autocad openhebben + diverse worddocumenten, outlook en meer zonder probs.
Daarna heeft de automatiseringsafdeling het ding ge-up-grade-d naar WinME
Mijn advies: kies w2k. Veel stabieler, veel beter geheugenbeheer, met name bij zware loads. Daarbij komt dat w9x niet zo best om kan gaan met meer dan 128 Mb RAM.
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...
Verwijderd
Welke packs heb jij dan geinstalleerd ?Op woensdag 16 mei 2001 13:02 schreef InterCC het volgende:
[..]
Klopt. En onder win2k is ook prima te gamen (met de compatibility packs doen al helemaal bijna alle spellen het gewoon)
Toen in het geinstalleerd had (win2000) met directx voor 2000 deden mijn spellen het niet.
maxfilecache=x
minfilecache=y
waarbij x en y een cijfer voorstellen die de betreffende hoogte van de cache in Mb voorstellen
ik ben ook benieuwd naar die packsOp woensdag 16 mei 2001 13:02 schreef InterCC het volgende:
[..]
Klopt. En onder win2k is ook prima te gamen (met de compatibility packs doen al helemaal bijna alle spellen het gewoon)
zijn die packs van die games of van microsoft ??
opl 2: Zet maxcache-size (heb je tools voor, maar kan ook in system.ini) op 25% van je geheugen.
Cache van win9x heeft namelijk de neiging om steeds meer geheugen te claimen, erg vervelend
Verwijderd
mijn icq is denk beetje vervuild draait al op zeg maar 25 windows install''sOp woensdag 16 mei 2001 12:58 schreef Grrrrrene het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik wist dat ICQ niet bijster stabiel is, maar kan iemand dit bevestigen? Zo ja, dan flikker ik ICQ wel dood ''s nachts
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
ff wmp 7, 10+ IE windows, getright, zonealarm, msn, ICQ, nav 2001 open en geheugen tekort.
Vooral getright pakt met enkele downloads veel. nav en icq zijn ook erg hebberig.
Zou 256 mb extra veel nut hebben?
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Verwijderd
edit
hoe zit dat dan met die compatibility-packs? Die lust ik ook wel!
/edit
je kunt het downloaden op www.analogx.com en het heet MaxMem
www.memturbo.com
Verwijderd
dat wilde ik net zeggen....memturbo rulezOp woensdag 16 mei 2001 19:27 schreef basdoorn het volgende:
Je moet echt Memturbo gaan gebruiken. Die kan je geheugen vrij maken om de zoveel minuten, of als er weinig meer over is. Bovendien kun je een hoop aan de cache instellen en zo.
www.memturbo.com
Denk je dat dit probleem zich ook zal voordoen bij een Plexwriter 8/4/32A en een pioneer dvd-rom ??Op woensdag 16 mei 2001 14:20 schreef Wingman25 het volgende:
Ik zou best willen werken in w2k, maar ik kan NIET branden in w2K, ik heb een Adaptec 2940 UW SCSI controler, en een plextor 4220 CD-RW + Ultraplex cd-rom, e niet werken.Anders had ik allang over geweest.
of is dit geheel alleen met jouw "combi" ?
Verwijderd
Win2000 herkent hem wel (controller zeker, heeft standaard adaptec drivers, en writer ook wel waarschijnlijk)
Gewoon dus een aspi layer installen, bij voorkeur die van adaptec.
Verwijderd
Volgens mij werkt ME niet eens met 512 MB, kan ook "met meer dan 512 MB" zijn.Op woensdag 16 mei 2001 16:08 schreef bombadil het volgende:
heb hetzelfde met win me 256 mb en p3 866.
...
...
Zou 256 mb extra veel nut hebben?
Voor beter Mem-Management kan je beter win2k nemen.
''t is maar wat je upgrade noemtOp woensdag 16 mei 2001 13:06 schreef Tacoos het volgende:
Daarna heeft de automatiseringsafdeling het ding ge-up-grade-d naar WinME, vanaf dat moment: maximaal drie progies open, anders BSOD:(
Ok, Ceasar heeft antwoord al gegeven, maar zijn wel erg veel mensen die niet weten dat er zoiets als "Windows Update" is.Op woensdag 16 mei 2001 13:10 schreef The_one_and_Only het volgende:
Welke packs heb jij dan geinstalleerd ?
Toen in het geinstalleerd had (win2000) met directx voor 2000 deden mijn spellen het niet.
Windows installed het nota bene in je startmenu...
En nou hoor ik ze denken:
"Ja, maar die heb ik gedelete, want dat staat zo stom...."
Dan ben je een eikel, want die knop zat daar voor jou !!
Namelijk iedereen die niet zelf in IE: "Tools -> Windows Update -> Updates op Producten" kan doen
Sorry, maar dat moest ik ff kwijt
Als je dit installeert: http://www.adaptec.com/worldwide/support/driverdetail.html?filekey=aspi32.exe dan hoor je gewoon te kunnen branden.Op woensdag 16 mei 2001 14:20 schreef Wingman25 het volgende:
Ik zou best willen werken in w2k, maar ik kan NIET branden in w2K, ik heb een Adaptec 2940 UW SCSI controler, en een plextor 4220 CD-RW + Ultraplex cd-rom, e niet werken.Anders had ik allang over geweest.
Verwijderd
Dat was niet het probleem wat ik had, toen ik het geinstalleerd had waren die packs er nog niet maar Me draaidt lekker dus hoef ik toch niet meer zo nodig over te stappen.Op donderdag 17 mei 2001 10:24 schreef Jake het volgende:
[..]
Ok, Ceasar heeft antwoord al gegeven, maar zijn wel erg veel mensen die niet weten dat er zoiets als "Windows Update" is.
Windows installed het nota bene in je startmenu...
En nou hoor ik ze denken:
"Ja, maar die heb ik gedelete, want dat staat zo stom...."
Dan ben je een eikel, want die knop zat daar voor jou !!
Namelijk iedereen die niet zelf in IE: "Tools -> Windows Update -> Updates op Producten" kan doen
Sorry, maar dat moest ik ff kwijt
Overigens heb ik hier zelf 256MB met Win98SE en werkt allemaal prima. En ik merk het verschil wel degelijk met Photoshop 6.0, vooral bij het verwerken van 2500 DPI scans. (en voordat mensen weer gaan gillen, ik gebruik een dia scanner.. dan is 2500 - 2800 DPI heel normaal).
Ik gebruik overigens wel CacheMan voor Win9x cache management en instellingen.
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Verwijderd
Uhhh...Op woensdag 16 mei 2001 14:58 schreef rosce het volgende:
Probeer onder het kopje VCache in win.ini of system.ini (weet zelf niet meer precies welke) het volgende toe te voegen:
maxfilecache=x
minfilecache=y
waarbij x en y een cijfer voorstellen die de betreffende hoogte van de cache in Mb voorstellen
Niet om het een of ander hoor,
maar dat is je ICON/GUI cache in Kilobytes.
Staat normaal op 512K op Win98 en da''s soms een beetje krap met hoge scherm resolutie en veel icons op je desktop.
max van 1024 is meestal genoeg.
( Zie ook Tweaki.. for Power Users )