Toon posts:

[BC3] een lossen 1.2g als geheugen gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier nog een lossen 1,2 g hardeschijf
als ik die nu gebruikt om als swap files te gebruiken als mijn geheugen te vol word
dan hoef hij niet mijn c schijf te gebruiken
als tijdelijk geheugen zal daar door de spellen niet beter lopen
hier mee bedoel ik
c staat windows\spellen
d is mijn extra geheugen als de geheugen te vol is

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 21:08
Denk niet dat het echt gaat helpen, maar als je die disk overhebt dan kan je het wel doen, scheelt weer ruimte op die andere schijf. Lekker heel die schijf als swap gebruiken en dan vast zetten.

Zal een klein beetje helpen omdat die niet op die andere schijf gaat wegschrijven.

| I've got permission to color outside the lines |

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Zonde denk ik om een 1,2 helemaal te gebruiken als swap, je RAM x 2 is het aantal mb''s aan swap wat je moet hebben?
en heb jij 512MB RAM? ;)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Ik denk dat je performance achteruit zal gaan aangezien die 1,2 GB schijf wel een stukkie trager zal zijn dan je andere schijf.

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-08 23:18

klaaz

it's me!

Yeah right. Moeten wij nu ook een portie slap lullen ten toon gaan spreiden? ;)

Maar als je bedoeld dat je een losse 1,2 gb harddisk als drive voor een swapfile wilt gaan gebruiken: Die 1,2 gb zal in verhouding tot je normale harddisk nogal traagjes zijn.... Een eigenschap die je niet wilt op je swappartitie. Maak liever een extra partitie aan op je huidige harddisk en plaats hier een swapfile met vaste grootte op. Houd zo''n tweeënhalf keer je interne geheigen als maat aan. Vergeet ook niet dat je een partitie kleiner dan 512 mb niet als FAT32 kunt gebruiken in win98 of hoger.

• BenJoep
een beetje dom had niet gedacht dat die 1,2g nogal traag zal zijn, zou het idd niet doen.

|:( Stom van me.

Verwijderd

Topicstarter
ik denk niet dat het zoveel zal schelen omdat het als tijdelijk gebruikt word
ik denk zelf dat het sneller zal gaan onder spellen want dan onderbreek de hardeschijf zijn lees fijls niet omdat hij dat op een anderen hardeschijf kan doen

• BlaTieBla
  • Laatst online: 07:58

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Ik gebruik een scsi uw 4.3 Gig hd als swap schijf. De rest van mijn schijven zijn toch een stuk groter.... Probeer maar eens een DVD op 4.3GB kwijt te bekuppen :), dat gaat never lukken. Zo doet die tenminste nog wat goeds...

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Verwijderd

Topicstarter
hier boven begrijpt me ten minsten

• BenJoep
Yah maar hij heeft een scsi schijfie, die is wel wat sneller heh.. :)

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Vergeet niet dat die UltaWide SCSI disc van mij vele malen sneller is dan een oud 1.2G HD''tje. Oke, tis net niet de snelheid van mijn 2 ide diskjes van 20GB 7200 rpm / ATA100 (in stripe-set) :9

SCSI..... eat your heart out
/EDIT
---------------------------
Shit..... net te laat :)
---------------------------
/EDIT

Verwijderd

Topicstarter
ja maar ik heb nu toch genoeg geheugen het is allen als hij moet swappen

totaal 326mb

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Vergeet niet dat microsoft de nare eigenschap heeft om toch te swappen als het niet nodig is.
Al gooi je 4 GB aan RAM in je systeem :9~, dan zal er toch geswapt worden.
Indien je genoeg geheugen heb (en dat heb je als tweaker nooit), dan kan je beter die swap file helemaal niet gebruiken (laat photoshop 6 dat nu weer niet leuk vinden :()

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Waarom swappen????? Ik heb 256 geheugen en m''n swapfile uitgezet. Nooit problemen met een of ander en geen gezeik van Windows.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
Nou, m''n geheugengebruik komt wel eens boven de 150% van m''n ram uit, en dat moet toch ergens heen niet waar? Vandaar dat ik swap altijd aanraad (heb swap=ram, even groot dus)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1