[BC3] Nieuwe bak

Pagina: 1
Acties:

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:06
Ik ben van plan een nieuwe bak te kopen, post hier effe je op en aanmerkingen...

Behuizing Best-Case Midi Tower 300 W 129,-

Processor AMD Athlon Thunderbird 1,2 GHz 266 Mhz FSB 535,-

Koeler Thermaltake Mini Super Orb Socket A 1,5 GHz 49,-

Moederbord Asus A7M-266 Socket A (Duron/Thunderbird) 545,-

Geheugen DDR Ram 256 Mb PC2100 266 MHz 265,-

Diskdrive Sony diskdrive 3,5" 1,44 Mb 35,-

Harde schijf Maxtor DiamondMax Plus 20,4 Gb 7200 rpm 329,-

Videokaart Asus V3800 32 Mb Magic (retail) 199,-

Geluidskaart Creative Soundblaster Live 5.1 (retail) 235,-

Toetsenbord BTC 9000A Multimedia PS/2 35,-

Muis Logitech Wheel Mouse PS/2 35,-

Monitor 17" Iiyama S705 MT Vision Master Pro 405 709,-

Boxen Creative SoundWorks 310 129,-

CD-Writer Ricoh MP 7125A (retail) 445,-

DVD-Speler Aopen 1240 (retail) 185,-

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:37
Die V3800 = oud.
Verder prima PC!

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op dinsdag 15 mei 2001 21:35 schreef dennisdotcom het volgende:
Die V3800 = oud.
Verder prima PC!
idd die videokaart.
Videokaarten zijn vaak nog belangrijker dan processoren

• sju
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-05-2025

sju

rrradio

Op dinsdag 15 mei 2001 21:38 schreef fox666mulder het volgende:

[..]

idd die videokaart.
Videokaarten zijn vaak nog belangrijker dan processoren
ja.. bij spellen wel ja

blaat? BLAAAAAAAAT!

• Hoicks
pc is nodig om muziek te producen met logic 4, wavelab 3 en audiowerk 8. veel audio en echte midi dus. Games are not allowed on this system...!

videokaart dus niet heel erg belangrijk....

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Volgens mij is die A-open dvd (nog) niet regio vrij te maken.:( misschien rekening mee houden?
Die Ricoh heb ik veel verschillende verhalen over gehoord.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Overspeed
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 03:05
Op dinsdag 15 mei 2001 21:43 schreef Hoicks het volgende:
pc is nodig om muziek te producen met logic 4, wavelab 3 en audiowerk 8. veel audio en echte midi dus. Games are not allowed on this system...!

Als je echt veel met audio werkt, is het misschien wel handig om een grotere harddisk te nemen, 40 GB ofzo. Bv. IBM 40GB (Deskstar 60GXP, 7200rpm, 2MB) FL 435,-

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 21:43 schreef Hoicks het volgende:

Dan zou ik geen Soundblaster geluidskaart pakken...

Een Turtle Beach oid dergelijks lijkt me dan een beter idee. Mits je ook van plan bent eea uit te brengen!

• Hoicks
sorry, vergeten om te vertellen, ik heb al een emagic Audiowerk 8 audiokaart... die boxjes zijn voor mijn ouwe bakkie.....

verder, er staat maar een harde schijf genoemd, dit moeten er twee zijn.... een voor software en uiteraard een voor de audio...!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:45
Als de machine alleen gebruikt gaat worden voor muziekproductie, kan ik je een paar dingen aanraden:

1. Koop een videokaart die geschikt is voor 2 monitoren. Zelfs heb je nu maar 1 monitor. Kun je erg goed gebruiken (1 monitor met faders / sends andere met wave of midi-file)
Kwa 3d-snelheid hoeft dit geen snelle te zijn, zelf zou ik voor de Matrox G450 dualhead gaan denk ik.

2. Meer geheugen. Vooral bij meer sporen wav-file edeting is dit echt van belang, 512 is dan erg lekker. (wel win 2000 graag )

3. Die DVD speler zou kunnen komen te vervallen. Gebruik je je CD-schrijver gewoon als lezer.

4. Betere geluidskaart, de d/a a/d van de SB live is niet echt fantastisch en als je het 5.1 gedeelte toch niet gebruikt is dit zowieso weggegooid geld. de SB live-value (of hoe die ook mag heten nu) heeft precies dezelfde electronica en mogelijkheden als de duurdere varianten (behalve die 5.1 mogelijkheid natuurlijk). Voor een hogere kwaliteit kun je beter voor een audiowerk o.i.d. kiezen.

• Hoicks
Op dinsdag 15 mei 2001 22:08 schreef blissard het volgende:
Als de machine alleen gebruikt gaat worden voor muziekproductie, kan ik je een paar dingen aanraden:

Voor een hogere kwaliteit kun je beter voor een audiowerk o.i.d. kiezen.
Ik gaf toch al aan dat ik een Audiowerk 8 heb? |:(

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:45
Als je al een Audiowerk geluidskaart hebt (je was me net voor met posten) dan zou ik er geen SB 5.1. bijpluggen, lijkt me overbodig. 2 schijven zijn idd een goed idee.

Ik weet dat sommige geluidsbewerkingsprogramma''s (scrabble ! :) ) niet goed kunnen samenwerken met chipsets anders dan van Intel. Kan zijn dat dat ondertussen is opgelost, maar let hier even op.

• Hoicks
Noem eens een goede vervangende koeler? wel/niet Superorb? (doorhalen wat niet van toepassing is)

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 22:11 schreef Hoicks het volgende:

[..]

Ik gaf toch al aan dat ik een Audiowerk 8 heb? |:(
Hij wilde je alleen maar helpen en kijk naar de tijden, hij was al aan het typen toen jij poste!!

edit:

Nou reageer ik zelf te snel, nou ja laat maar varen..

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
mini super orb socket socket A koeler zou ik een andere voor nemen in verband met lawaai
neem zeker ook geen fob 38/delta hp maakt erg veel lawaai ik vind het nog al hinderlijk als ik bezig ben met muziek ik ben in bezit van een fob 38 muziek harder zetten vind ik ook geen goed plan vervorming van het geluid/muziek door de luidsprekers/box of door de echo van de wanden/ muren dat is mijn mening

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1