[BC3] Op- of aanmerkingen?

Pagina: 1
Acties:

• Ra5a
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Topicstarter
Ok, ik heb er genoeg van sorry hoor maar dit is ee nhigh end systeem je kan zelf toch ook wel weten dat dit een top systeems is...
iedereen zal natuurlijk weer lullen van flame enz enz maar het is nu eenmaal zo.

Imperfectionist.

Verwijderd

Na 3 maanden zwoegen en zweten èn geduld (met dank aan mijn werkgever voor de vele overwerkuren!!!:)) ben ik serieus van plan om het volgende aan te schaffen:

AOpen Bigtower ATX HQ08 Blue 300 watt
Epox EP-8K7A+ 2X DDR-sloten 6X PCI èn HPT Raid-controller (eindelijk verkrijgbaar!!! >:)
AMD Athlon Thunderbird 1333Mhz
512Mb DDR RAM PC2100 (Samsung)
2X IBM Deskstar 60GB DTLA-307060
Asus V8200 Geforce 3 64Mb deluxe
Plextor CD-Rewriter (16x10x40)

(dit wordt verder aangevuld met onderdelen en randapparatuur van mijn vorige systeem)

Dit alles kost bijelkaar ±5000 piek, verdeeld over 4:( winkels èn inclusief de verzendkosten. Ik weet alleen nog niet welke monitor ik erbij moet aanschaffen...ik dacht in eerste instantie aan deze Iiyama TFT 15" TXA3823HT (fl.1699,- bij Europc). Wie heeft hier ervaring mee???

Het klinkt misschien ironisch, maar moet ik zoals velen onder ons (of juist toch niet?) wachten met het aanschaffen vanwege de verwachte prijsdalingen:? of zal ik mijn zuurverdiende centjes toch steken in het droom:P-systeempje van me???

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:42
Dit is zeker een vet systeem, maar de duurste dingen dalen altijd het snelst in waarde. Misschien dus van alles iets minder en zo veel besparen, terwijl je weinig aan snelheid verliest.

Ik zou geen 15 inch TFT nemen, puur omdat dat veel te klein is. Bij zo''n systeem hoort een 19 inch of grotere CRT of een 18 inch of grotere TFT :P Alleen die TFT''s zijn niet te betalen..

En koop, tenzij je de AOpen heel mooi vindt, een echte kast ;) Supermicro/Antec ofzo..

De voeding van de AOpen zuigt, die maakt meestal veel herrie, koop liever een goede kast met goede voeding of een lege AOpen met een losse Enermax voeding oid.

Verwijderd

Ik zou sowieso geen 5k uitgeven aan een systeem, waarvan ik niet zeker weet of het over een halfjaar nog te upgraden is (athlon 4). Een 1 ste generatie DDR-chipset, met 2 geheugenbanken heeft en een highpoint controller, die slecht werkt onder win2k (en wellicht .XP).

MAW in ieder geval wachten op de 2de generatie ddr chipsets...

Verwijderd

Arzie, Ik heb ±5000 piek over voor een monitor...welke raad je me aan??? Beetje veel geld voor een schermpje, maar goed, het oog wilt toch ook wat 8-) en zeker de mijne...

Verwijderd

Als je 5 k hebt voor een monitor zou ik een sony GDM-FW900 kopen.
  • 24 " FD Trinitron (widescreen) 0,23 mm pitch 2304x1440@80Hz DQL, MALS EFEAL Hi-Con en AR coatings OSD menu-sturing TCO''99 en E2000 Garantie: drie jaar
Afbeeldingslocatie: http://www.sony.nl/productinformatie/computerapparatuur/img/producten/gdm-fw900.jpg
www.gamepc.com/reviews/hardware_review.asp?review=fw900&page=1&mscssid=&tp=

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 21:40 schreef 5371 het volgende:
Als je 5 k hebt voor een monitor zou ik een sony GDM-FW900 kopen.<ul>24 " FD Trinitron
0,23 mm pitch
2304x1440@80Hz
DQL, MALS
EFEAL
Hi-Con en AR coatings
OSD menu-sturing
TCO''99 en E2000
Garantie: drie jaar
</ul>
[afbeelding]
>:)8-) De eerste indruk is al goed! Waar kan ik dit schermpje kopen???

Verwijderd

In Pricewatch staat een leverancier...voor fl 5004,-

• Overspeed
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03:05
Ik zou die 2X IBM Deskstar 60GB DTLA-307060 vervangen door 2x IBM Deskstar 60GB 60GXP hd''s. Deze zijn iets sneller, en ook iets betrouwbaarder.

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

Verwijderd

Het duurde eventjes, maar ik ben weer terug...in ieder geval bedankt voor jullie opmerkingen en ik laat nog wel van me horen.
Ik ga in ieder geval NIET overclocken, tot grote onvreugde van vele tweakers misschien 8-)

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:42
Die NEC 18 inch TFT schijnt ook wel vet te zijn, kost rond de 4k geloof ik. Maar 24 inch is wel ff meer :P

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:50
Lijkt me een leuk systeempje.. :)

Ik zou alleen niets bestellen bij EuroPC als ik jouw was.. Ik heb daar toch wat reedlijk negatieve dingen over gelezen hier..

Als je toch die 15" TFT wilt.. www.informatique.nl heeft deze ook voor hetzelfde bedrag en die komt VEEEL beter uit de shopsurvey. Ook uit eigen ervaring, kun je daar met een gerust hart bestellen. Topzaak!!

Succes..

Als je veel actie spellen wilt spelen zou ik niet voor een TFT gaan, die zijn nog te traag daarvoor.

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Pagina: 1