Toon posts:

[BC3] Kan mijn hardeschijf niet formteren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn pc stond win ME maar daarmee werd de helft van mijn hardeschijf niet herkend. Dit kwam waarschijnlijk doordat er eerder win 2000 op heeft gestaan.

Ik dus eerst aan de slag met fdisk om van mijn harde schijf een partitie te maken, met als doel de gehele hardeschijf formateren, en dan win 2000 te instaleren. Ik heb ook nog ff met die boot diskette van Partion magic lopen kloten. Uiteindelijk had ik het voorelkaar gekregen dat ik een partitie heb.

Maar als ik nu m.b.v fdisk deze partitie check geeft het de melding van system unknown voor de rest klopt alles wel schijfgrote endergelijke. Partions magic geeft aan dat het systeem fat32 is

Als ik nu mijn hardeschijf probeer te accessen krijg ik de melding dat het medium type ongeldig is. windows 2000 installeren gaat uiteraard ook niet, ik krijg dan de melding dat mijn vaste schijf te klein is.

Wat heb ik met mijn gepruts fout gedaan? :'(

En hoe kan ik die herstellen?

Oja het is een IBM 46gig op een Asus a7v ik heb ook al de ata66 controller geprobeerd.

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:11
vergeten formatteren NA het aanmaken van de partitie???

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:37

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Probeer het eens met een W98 bootdisk, en dan eerst een fdisk /mbr, en daarna alle partities verwijderen en opnieuw formatteren met large disk support (fat32). Zou moeten werken.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
partion magic zuigt heel hard. wat het doet is een nieuwe sector maken die je alleen met partion magic kan activeren, en windows ziet dat ding dus niet.dit is leuk als je meerdere besturingssystemen wil hebben, en alles maar dan ook alles gescheiden wilt houden.met andere woorden, windows mag op die partitie niets doen en alleen met partition magic kan je daarnaar overschakelen.dus ongedaan maken en verder gaan met fdisk, of je wil 2 windowsen hebben die los van elkaar werken en waar je geen bestanden deelt

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Heb je niet gewoon met Win2000 een NTFS partitie aangemaakt?????

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Of stop die HD in een andere PC en fix het daar met PM in windows :)

Verwijderd

Topicstarter
Al vast bedankt voor de reacties, ik zal het allemaal ff proberen.

Maar ik vermoed ook dat het aan partionmagic ligt, ik was inmiddels al so ver dat ik de boel weer kan formateren. En met fdisk opgedelen in twee delen. Maar alleen nu geeft scandisk foutmeldingen :'(

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nu zover voor elkaar dat ik mijn hardeschijf kan formateren, en opdelen in partities. Het lag inderdaad aan partion magic.

Maar nu kan ik nog steeds win 2000 niet installeren, ik krijg dan de melding:

Windows kan opstart programma niet installeren, controleer of de HD geformateerd is.

Maar als ik win ME wil installeren zijn er geen problemen, die checkt mijn HD en zegt dat alles ok is.

Wat doe ik nauw weer fout? maar daarvoor moet ik denk ik in een ander forum zijn. :)

• BC3 Victim
Wat doe je nou allemaal? Stop gewoon die 2000 CD er in en start de installatie, verwijder dan tijdens installatie de partities. Als je perse Me wilt installeren maak dan vervolgens de partitie aan met de ME cd (HD is nu helemaal kaal als je het goed hebt gedaan). Als ME er op staat kun je daarna alsnog gewoon 2000 er op zetten en eventueel nog partities bij zetten als je dat wilt.

Verwijderd

Partition magic 0wnt hard, gebruik altijd de dos versie, is veel beter dan dat fdisk.

Verwijderd

Zet ff de virusprotectie in je bios uit.
Die zorgt ervoor dat je bootrecord niet kan worden overschreven. Je kan dan niet formatteren.

Verwijderd

hmm nooit problemen gehad met Partition Magic, maar ieder zijn ervaringen.

Probeer anders dit eens :

Verwijder met fdisk/pqmagic alle partities
stop de win2k cdrom in cd/dvd/cdr/cdrw drive
boot computer van cd/dvd/cdr/cdrw drive
volg installatiestappen en laat win2k ZELF een partitie aanmaken.

Als hij het dan nog niet doet, download dan eens de software low level format tool van IBM

http://service.boulder.ibm.com/storage/hddtech/dft-v210.exe

en laat die eens over die harddisk heen lopen.

suc6

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:16
mocht echt niets meer helpen, dan kun je altijd nog een low-level format doen... dan is ie echt schoon!! Maar PAS OP, doe dit niet zomaar in het wilde weg, want je kunt de boel er ook mooi mee verzieken...

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er uiteindelijk achter wat het is, ik gebruikte mijn win ME boot diskette om dan m.b.v. fdisk mijn HD te formateren en partioneren.

Maar daar kan win2000 niet zo goed tegen, lees (Dat de boel dan niet installeerd). Het kromme is met een win 98 bootdiskette werkt het wel.

Bedankt voor alle reacties ;)

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q279/7/00.ASP?LN=EN-US&SD=gn&FR=0&qry=boot%20loader&rnk=18&src=DHCS_MSPSS_gn_SRCH&SPR=WIN2000
Pagina: 1