[BC3] Ik wil iets upgraden in mijn PC, maar WAT??

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-12-2025
Tja, ik heb heel wat geld over en ik krijg binnenkort ook mijn salaris weer. Ik kan eventueel ook wat van de bankrekening halen, zodat het genoeg wordt om het 1 en ander te upgraden (ik schat rond de 750 gulden). Maar WTF moet ik upgraden in mijn systeem.

Mijn huidige systeem:
AMD Athlon Thunderbird 700MHz
MSI K7T Pro
MSI GeForce 2 MX 8817
256 SD Ram PC133 Cas3@2
3COM netwerkkaart 10/100 MBit
SBLive Player
Seagate Barracuda 30GB 7200RPM ATA66
Acer 8*4*32 Brander
Acer 16*40 DVD
Diskette drive
21 Inch monitor
Logitech Cordless Desktop

Toen vond ik het een goed systeem. Nu nog steeds, maar soms met spellen vind ik het wel wat langzaam gaan. Maar ik heb mijn systeem zo uitgebalanceerd dat ik niet weet WAT ik moet upgraden. Dit zijn eigenlijk mijn dagelijkse bezigheden achter de computer:
-Veel internetten enzo
-Regelmatig spellen, zoals Counterstrike, Quake 3 en nog meer van die shit.

Ik had wel wat upgrades in mijn gedachten:
-Nieuw mobo (MSI K7T Turbo) + Waterkoeling
-Nieuwe proc (hoogste wat mijn mobo ondersteund).
-Niewe videokaart, omdat deze ook niet snel is.

Ik ben echt ten einde raad. Mijn vorige upgrade was extra geheugen, want dat was mijn vorige bottleneck.

Het voordeel van waterkoeling is dat je het meerdere keren kan gebruiken (ik doe het uiteraard met peltier). Het voordeel van een nieuwe proc is dat het goedkoper is dan waterkoeling en ik HEB de snelheid vast. Met waterkoeling moet ik nog maar zien of ik een fatsoenlijke snelheid haal met deze 700.

Dus ik weet het echt niet meer en ga maar vragen op GoT.

Verwijderd

Betere proc
betere videokaart
waterkoeling
enz.

Verwijderd

Plexwriter 12/10/32A (GEEEEEN 16X , niks dan probs) .

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Als jij vind dat het in sommige gamez wel wat te langzaam gaat (zoals je zegt), dan moet je ''t richting andere grafische kaart en cpu zoeken. Volgens mij heb je ''t meest aan een snellere kaart. Heb je die 700MHz al overgeclocked? Zo nee, dan moet (moeten, moeten...) je dat eens proberen. Als je boven de 800MHz komt heb je voorlopig geen nieuwe cpu nodig.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Ik zou zeggen overklokken van videokaart en cpu. Dan misschien een 2e hd erbij en in een raid array pleuren ofzo.
Anders een Snellere/beter videokaart

• frennek
Dit mobo kan ik verkopen voor 175 gulden en een nieuwe voor 309 piek inclusief BTW krijgen. Verder ik wil geen extra HD, want dit is MEER dan genoeg. Een andere brander hoef ik ook niet, omdat ik toch niet veel brand. Tja, dan blijft de 3D kaart en proc over. Ik denk toch dat ik een betere proc neem. Maar of ik waterkoeling neem is nog niet helemaal zeker. Een nieuw mobo komt er denk ik wel, want als ik een nieuwe proc neem, dan wil ik hem wel oc''en. Ik ben er nog niet helemaal uit.

• frennek
owja, overklokken met een MSI K7T Pro?? nee, ik dacht het niet.

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 21:08
Gewoon alles nieuw kopen.

Dit gaat toch nergens over. Je kan toch zelf wel bedenken wat je zou kunnen vernieuwen. :(

| I've got permission to color outside the lines |

• frennek
Nee, ik ben er nog niet uit of ik waterkoeling neem, of dat ik een nieuwe proc neem. Nieuw mobo neem ik toch wel.

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:04

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

idd.. overklokken zal niet gaan...
ik zie dat mijn systeem niet veel scheelt met de jouwe (op cpu een beetje na)
ik zelf zit ook te denken aan een nieuwe cpu... videokaart kan nog wel ff mee vind ik en straks misschien een 19"

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Verwijderd

Geef het geld wat je teveel hebt aan een goed doel in plaats van het aan nutteloze upgrades te verbrassen.

• BenJoep
  • Laatst online: 20-08 21:08
Lestat neemt de woorden uit mijn mond..

| I've got permission to color outside the lines |

• Overspeed
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03:05
Op dinsdag 15 mei 2001 20:50 schreef real_raichu70 het volgende:
Hoezo geen 16x Plex? Je hoort er weinig slechte verhalen over...

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 23:11 schreef Overspeed het volgende:

[..]

Hoezo geen 16x Plex? Je hoort er weinig slechte verhalen over...
Dat is omdat niemand hem heeft. Omdat ie zo slecht is.

>:)

Verwijderd

betere mobo, msi k7t turbo, verder nix
doorsparen voor een Iiyama 21inch >:)

• klaaz
  • Laatst online: 11-08 23:18

klaaz

it's me!

ren naar Albert Heyn en haal jezelf een Kodak DC3800 digitale camera voor 799,= inclusief 300 airmiles. Zonder airmiles is ie honderd piek duurder.

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 23:21 schreef Prikkeldraad het volgende:
betere mobo, msi k7t turbo, verder nix
doorsparen voor een Iiyama 21inch >:)
als hij een beter mobo wilt importeert ie wel een IWILL

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op dinsdag 15 mei 2001 23:26 schreef Klaaz het volgende:
ren naar Albert Heyn en haal jezelf een Kodak DC3800 digitale camera voor 799,= inclusief 300 airmiles. Zonder airmiles is ie honderd piek duurder.
Die roelt :9 :9

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Tsja, in games zul je er weinig van merken, maar je zou ook kunnen overwegen er een 2e HD en een raid-controllertje bij te kopen. Dan de handel stripen.

Ik denk dat dat de upgrade is waar je tijdens ''normale applicaties'' (zo''n beetje alles behalve games) het meest van zult merken.

Ik zou echter heel iets anders doen met dat geld, bv. een nieuwe printer, scanner, digitaal camera, betere bureaustoel, andere muis, lekkere joystick, boomslang, stuurwiel..

oftewel, randapparatuur :)

_en_ je zou er een weekend van kunnen gaan skiien ofzo.. :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

18" LCD schermpie :)

maar dat red je denk ik niet

• BC3 Victim
Snellere proc.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• klaaz

klaaz

it's me!

Op woensdag 16 mei 2001 02:59 schreef Aikeleer het volgende:

[..]

Die roelt :9 :9
Inderdaad. Heel strak cameraatje. Enige nadeel is dat ie geen telelens heeft. verder is ie uiterst klein, snel en levert goed beeld materiaal op. En dan 2.1 megapixel voor die centen... heb er gisteren even een tasje bijgekocht van samsonite waar ie precies in past en een setje NIMH''s van 1500 Ma ;)

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:11
ik denk alleen een snellere CPU.
hou je dan nog geld over mischien nog een strippie geheugen.

videokaart mocht je nog meer geld krijgen.

• BC3 Victim
Beetje erg domme posting. Jij hebt wat centen over, je wil wat upgraden, maar je weet niet wat. Je bent er dus nog niet eens uit waarom je moet upgraden. Erg onnozel Piet!!

O ja, als je dan toch centen wil uitgeven aan een upgrade, kijk dan eens op mijn website. :o

• BC3 Victim
Op dinsdag 15 mei 2001 23:26 schreef Klaaz het volgende:
En die dan vervolgens niet uit je poten laten vallen om vervolgens hier te vragen of AH daar nog garantie op geeft. :r

Verwijderd

Ander moederbord je moederbord is brak..geen overklok functionaliteiten.

Speel je spellen neem dan een andere videokaart processor is dan niet echt van belang..

Gf2Ultra, Radeon of Gforce 3, of als je gek wilt doen een KyroII

• The Dolf
  • Niet online
Koop een nieuwe videokaart

En verkoop die oude door aan mij.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• klaaz

klaaz

it's me!

Op woensdag 16 mei 2001 08:27 schreef www.hadecom.nl het volgende:

[..]

En die dan vervolgens niet uit je poten laten vallen om vervolgens hier te vragen of AH daar nog garantie op geeft. :r
ervaring? Beetje vaag bericht eerlijk gezegd ;)

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Op dinsdag 15 mei 2001 23:18 schreef Lestat het volgende:

[..]

Dat is omdat niemand hem heeft. Omdat ie zo slecht is.

>:)
Hhm heb hem paar weken geleden gekocht, werkt prima.
Ik moet zeggen dat het mijn eerste brander is, kep dus weinig vergelijkingsmateriaal.

maar ff -topic weer, wat dacht je van een nieuw paar speakers???
Iets in de richting van die Klipsch oid, "goede" speakers scheelt heel veel met spellen.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 20:50 schreef real_raichu70 het volgende:
nog GEEEEEEEEEEEEEEEN enkele prob meegemaakt >:)

• BC3 Victim
nieuwe processor, bijvoorbeeld een AMD 1400
nieuw mobo, bijvoorbeel een MSI K7T Turbo
nieuwe videokaart, ik zou een GF2 Ultra van Elsa kopen voor 899,- of een Radeon 64 MB, als je meer poen uit te geven hebt, koop dan een GF3 :D

Verwijderd

koop GEEN GF2 als je resoluties draait hoger dan 1280 1024

kan je beter een radeon kopen :)

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

de bottleneck is je vidkaart
clock de tbird over naar 850 of 900
en je systeem is stukken sneller
suc6