Toon posts:

[BC3] SDR ram = +/- DDR ram met tb 133(266)?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag mijn af of je een grote prestatiewinst haalt als je zo''n mobo haalt met DDR ram sloten of dat mijn 512 MB SDR ram cas2 ongeveer kwa prestaties het zelfde licht. Ben namelijk van plan om heel binnenkort nog 256 MB cas2 geheugen te kopen maar als er een goede winst in DDR zit weet ik het nog niet zeker :?

• Dope-E
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-07 12:42

Dope-E

The one and only Dope

Ik meen dat de performance winst met DDR SDRAM zo''n 10 tot 20% zal zijn!
Ultiem getweakte KT133A met geheugen op cas2 zal denk ik hooguit 10% langzamer zijn!

twitter.com/curly_sanders

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik het goed begrijp is het zonde om een nieuwe mobo aan te schaffen en kan ik met gerust hard 256 MB cas2 geheugen erbij gooien en er nog tijden plezier van hebben :?

Tussen haakjes heb ik een AMD TB 1200 (133/266)op een KT7A-RAID.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Op dinsdag 15 mei 2001 20:05 schreef Dope-E het volgende:
Ik meen dat de performance winst met DDR SDRAM zo''n 10 tot 20% zal zijn!
Ultiem getweakte KT133A met geheugen op cas2 zal denk ik hooguit 10% langzamer zijn!
Ja, 10~20% in onderdelen van enkele synthetische benchmarks ja:( In real-life mag je je handjes dichtknijpen voor 1~4%. Er zijn diverse reviews geweest waar dit is aangetoond. Als je nou haast geen SDRAM hebt kun je wel overstappen, maar met al 512MB goed spul zou het niet de verstandigste optie zijn me dunkt.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Idd. Misschien dat ergens in de toekomst chipsets komen die het wel beter laten presteren (SiS 735, nVidia Crush, Micron Mamba...), maar voorlopig kan alleen de AMD760 een performance increase tonen, en die is minimaal.

Ofwel nu niets kopen en 6 maanden wachten, danwel gewoon nog 256MB SDR erbij.

Oslik blyat! Oslik!