[BC3] Fans draaien ff en gaan dan uit??

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hoi tweakers,

Lekker vaag gedoe hier. Ik heb m''n comp op zo''n ups schakelblok zitten. Elke keer als ik nu de spanning inschakel beginnen de fans ff te draaien en lijkt het of de comp aan gaat. Dan gaattie ie gewoon weer uit.

Dit heb ik dus nooit eerder gehad en ik heb ook geen instellingen anders staan ofzo. Dit doettie sinds ik nieuwe bios revisie heb geflashed abit kt7a raid ZT.

Nu weet ik dat er een nieuwe optie is "state after power failure" Als ik dat ups blok uitschakel ziet ie dat dan als een power failure?? En schakelt daarom de voeding ff in als ik dat blok weer aanzet?

Ik had ook altijd wake on lan enzo aan staan. Maar dat veroorzaakte dit nooit. Meer mensen die dit probleem kennen :? En een oplossing eventueel met "state after power failure" niet disabled.

Ik heb die andere post ook gelezen maar mijn computer schakelt dus niet vanzelf op willekeurige tijden in. Hij doet het alleen als ik de spanning inschakel. Maar hij start niet op. Alleen de fans draaien dus ff.

Alvast bedankt

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• En1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-07 17:49

En1

oude bios ff terug zette en kijke of ie het nogsteeds doet.. zo ja dan weet je wat er aan de hand is >:)

Maximum effort - Deadpool

• BC3 Victim
Op dinsdag 15 mei 2001 10:31 schreef SaiYa-JiN het volgende:
oude bios ff terug zette en kijke of ie het nogsteeds doet.. zo ja dan weet je wat er aan de hand is >:)
Is helaas geen optie. Dit bios fixed veel problemen met abit bordjes. Ook m''n scanner werkt weer op cpu 9x133 ipv 12x100

Zal wel proberen of dat state after power failure uitschakelen helpt

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Jodel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-01-2024
(jarig!)
Probeer er eens een andere FAN + Voeding in te zetten...

Misschien dat ie het dan wel doet

Veel suc6 ermee :*

• BC3 Victim
Je CPU fan MOET bij de nieuwe BIOS versies op FAN1 aangesloten zitten, zit ie op FAN2 schakeld hij vanzelf uit. Dit zal het 99% zeker zijn !

(staat ook netjes op de site van Abit!)

• BC3 Victim
Op dinsdag 15 mei 2001 14:43 schreef FdG het volgende:
Je CPU fan MOET bij de nieuwe BIOS versies op FAN1 aangesloten zitten, zit ie op FAN2 schakeld hij vanzelf uit. Dit zal het 99% zeker zijn !

(staat ook netjes op de site van Abit!)
Nope hier ben ik mee op de hoogte. Daar ligt het niet aan. Het lag dus wel aan de nieuwe pm optie die erbij kwam met bios revisie ZT.

State after power failure op off en geen probleem meer. Ook beetje onnodig voor thuisgebruiker die optie

''K ben nog niet te beroerd om m''n pc handmatig aan te zetten :Z

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 10:33 schreef SoftIce het volgende:

[..]

Is helaas geen optie. Dit bios fixed veel problemen met abit bordjes. Ook m''n scanner werkt weer op cpu 9x133 ipv 12x100

Zal wel proberen of dat state after power failure uitschakelen helpt
Geen optie??? nu doet niks het.... dus lijkt me eigenlijk dat je oude BIOS beter was nietwaar... :)

Maar aan dat antwoord heb je tuurlijk niks...

• BC3 Victim
Op dinsdag 15 mei 2001 20:27 schreef -KOD- het volgende:

[..]

Geen optie??? nu doet niks het.... dus lijkt me eigenlijk dat je oude BIOS beter was nietwaar... :)

Maar aan dat antwoord heb je tuurlijk niks...
Probleem opgelost zei ik. Wakker worden >:) :z

Pagina: 1