Toon posts:

[BC3] Server die helaas uitvalt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een server staan die het heel leuk doet. Met een nadeel dat ''ie een ATX-kast heeft. Dat is natuurlijk geen probleem, maar de aan-uit-knop wel. Als de stroom uitvalt, gaat de server uit, en dan ook echt uit om niet meer aan te gaan. Tot ik erheen fiets en weer die aan-uit-knop indruk.

Nu is mijn vraag: hoe kan ik ervoor zorgen dat ''ie net als met een AT-computer vanzelf weer opstart.

groeten,

Janno

• CrusaderNoR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-05 12:53
Je kan hem ook koppelen aan een UPS.

• Petuhr
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:56

Petuhr

FreeBSD

Bij sommige moederborden kan dat ingesteld worden in de bios

boot on power ofzo...

Grtz

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Kun je als het goed is gewoon instellen in het bios ...

Verwijderd

Topicstarter
Okay, tnx, ik ga het vanmiddag gelijk bekijken.

--janno

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:34
Sommige biossen hebben de mogelijkheid om na een stroomuitval de pc weer aan te laten gaan. Mijn Asus A7V in ieder geval wel.
Als ie dat niet heeft kan je misschien een jumpertje over de pinnen op het mobo van de powerknop doen, zodat die altijd sluiting maakt. Misschien werkt dat.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op dinsdag 15 mei 2001 09:49 schreef FatalError het volgende:
Sommige biossen hebben de mogelijkheid om na een stroomuitval de pc weer aan te laten gaan. Mijn Asus A7V in ieder geval wel.
Als ie dat niet heeft kan je misschien een jumpertje over de pinnen op het mobo van de powerknop doen, zodat die altijd sluiting maakt. Misschien werkt dat.
Als ik dat bij mijn ATX doe dan gaat hij om de 8 seconden uit.....
Maar je zou een relais kunnen aansluiten die als de voeding uit is, de aan/uit knop indrukt... En anders moet je een relais hebben met ''tik'' contact die 1 tik geeft (ipv vasthouden) als het relais 5V krijgt...

En in mijn bios kan ik het wel instellen: PowerOn after Shutdown

Een andere oplossing is PowerOn Ring gebruiken... dan kan je je PC weer aanbellen mits je een tel.modem hebt...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 15:15

lange

Boom Boom?

kijk ff of je mobo en nic wake up on lan ondersteunen dat is echt iedeaal, een pingetje erheen en je bent klaar.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Op dinsdag 15 mei 2001 09:30 schreef Boer_Frients het volgende:
...
Als de stroom uitvalt, gaat de server uit, en dan ook echt uit om niet meer aan te gaan. Tot ik erheen fiets en weer die aan-uit-knop indruk.
Ik bergijp je probleem wel (ik heb waarschijnlijk hetzelfde probleem namelijk), maar hoe vaak valt bij jou de stroom uit dan...? Ik kan me van de afgelopen vier jaar herinneren dat dat een (lees 1) keer is gebeurd....maar verder...?!?!?!

Ook

Wees consequent, maar niet altijd

Pagina: 1