[BC3] Problemen ineens

Pagina: 1
Acties:

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik zat net ff voor de tv, pc enzo stond nog aan en ik wou later graag ff internetten. Naja, no big deal standaard procudure, server zetten op internet via Remote Administrator. Dat werkte gewoon, ik wou mijn laptop opstarten alleen daarop wou het netwerk voor een een of andere vage reden niet werken. Lichtje op aansluitkabeltje ging even aan daarna uit vervolgens opnieuw, bij de Hub gaf hij geen teken aan dat er verbinding was op de poort. Netwerk kabel werkte goed ik had hem even bij mijn puter aangesloten.

Maarja, ondaks dat stak ik hem weer teurg in de laptop en nog steeds geen effect. ik zette mijn oude netwerkkabel weer terug in mijn puter, alleen ik kon ineens niet pingen e.d.

Nouja, even resetten ofzo dus, blijkt ineens mijn Asus niet meer goed te doen er zouden volgens Windows onvoldoende recourses ofzo zijn, terwijl ik deze middag nog 512 erin heb geprikt (PC133). Netwerk werkte ook niet, nieuwe netwerk kabel gaf geen effect en gaf steeds aan dat de Network cable unplugged is. terwijl de netwerkkaart en de hub beide een teken van leven geven met het lichtje. Alleen hij knipperde niet, dus er was geen teken van leven.

Maargoed, ik heb daarnet geprobeert met Last good known conifguration allen in mijn Device manager word nu mijn Live! Platinum 5.1 niet meer herkend en heb nog precies hetzelfde probleem. Safe mode ook geprobeert.

Hier wat specificaties:
Athlon 800 @ 808 (vanmiddag een groot stuk teruggeklokt, proc. werd al heet genoeg)
512MB PC133 geheugen, 1 reepje, heeft die middag nog prima gewerkt.
MSI K7T Turbo (geen Raid)
Windows 2000 Service Pack 2

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
IRQ probleem heb je uitgesloten?

Kabel is niet verrot? misschien ergens onder gelegen?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Laurent
  • Niet online
Op dinsdag 15 mei 2001 00:41 schreef SoftIce het volgende:
IRQ probleem heb je uitgesloten?

Kabel is niet verrot? misschien ergens onder gelegen?
Ah jah er is dus en IRQ probleem.

Srry vergeten bij te zeggen

ik neem dit direct over:
Memory Range D0000000 - D7FFFFFFF not avalible.

This device cannot find enough free resources that it can use.
(code 12)

• BC3 Victim
Op dinsdag 15 mei 2001 00:46 schreef Aikeleer het volgende:

[..]

Ah jah er is dus en IRQ probleem.

Srry vergeten bij te zeggen

ik neem dit direct over:
Memory Range D0000000 - D7FFFFFFF not avalible.

This device cannot find enough free resources that it can use.
(code 12)
Ff het apparaat zoeken wat een conflict geeft. Verwijder de apparaten ff in je device manager en kijk of windows het zelf weer oplost na een reboot.

Zo niet moet je zelf ff handmatig dat conflict oplossen. Ik mag aannemen dat die netwerkkaarten wel Pnp zijn.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Laurent
  • Niet online
Hmm, mijn Live! Platinum 5.1 wil iig niet echt lekker meer werken, alleen hoe dit komt :? :?

Heb net standaard install gedaan van 5.1, geen resultaat, hij kan wel mijn remote geval vinden. Dus kaart zit er goed in, alleen hij geeft een (!) aan bij Multimedia Audio Controller en met Winamp kan ik (duh) niets afspelen.

• Laurent
  • Niet online
edit:
had een idee wat het kon zijn maar nu heb ik mijn 5.1 drivers geinstalld en werkt nog steeds niet........

Verwijderd

Probeer eens in je BIOS "OS Select for Dram>64mb" op "OS2" te zetten i.p.v. "Non OS2"

Dit wil wel eens helpen als je 512MB hebt en een SBLive.

Verwijderd

Hallo heb je artikeltje gelezen, weet het antwoord niet hoor: zou daarvoor ff door je machientje heen moeten. Maar als windows onvoldoende resources meld heeft dat niets met je geheugen te maken: je kan er 1 gig geheugen instoppen en nog steeds onvoldoende resources vrij hebben. Om en nabij de 50% vrij wordt al kritiek. Hoe meer applicatie''s je opstart in windows: hoe lager de resources.
Hoop dat je er wat mee kunt. MVG Michel

NIET GESCHOTEN IS ALTIJD MIS!

• BC3 Victim
hmmm, ik heb de SBLive gewoon kunnen gebruiken met 32MB RAM....

maar ik denk dat je de SBLive SB16 emulatie eens moet deinstallen en inderdaad die OS/2 optie in de bios moet controlleren, want volgens mij staat die inderdaad verkeerd...

• Laurent
  • Niet online
Op dinsdag 15 mei 2001 02:50 schreef Hooi het volgende:
Probeer eens in je BIOS "OS Select for Dram>64mb" op "OS2" te zetten i.p.v. "Non OS2"

Hmm, zal het proberen

ik heb inmiddels mijn hele Win2k opnieuw geinstalld, en het lijkt weer beter te gaan. Alleen ik heb nog problemen met mijn netwerk kaart, na een beetje gerommel met de sloten krijg ik nu (gelukkig) TCP/IP aan de praat :)

Mijn Asus v7100 werkt ook weer goed, toen ik Win2k had geinstald stond het eroon dat hij op het zelfde Memory ding te weinig recources ofzo heeft, ik had later de officieele Asus v7100 drivers geinstalleerd (later daaroverheen Detonator 7.76) en hij werkt nu.

Zal zo kijken of ook alles goed gaat met de geluidskaart enzo.

Thnx bdw voor reacties.

• Laurent
  • Niet online
Op dinsdag 15 mei 2001 02:50 schreef Hooi het volgende:

Hmmm, hiervoor had ik 384 MB en dat werkte wel prima, maar ik zal zo wel ff kijken en met wat fixes enzo te werk gaat zodat er niet zomaar van deze vage fouten opduiken.
Pagina: 1