Toon posts:

[BC3] Moet alles weten over FDD''s en floppy''s

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Jaja daar ben ik weer nog steeds geplaagd door mijn baas die opeens alles wil weten over floppys en bootsectors.

Heb namelijk hier een lappy*toshiba satellite 4000CDS* met een power on wachtwoord.

nou wil hij die kraken met een floppy en is hij van mening dat als hij de bootsector kan vinden hij kan invullen wat hij moet doen :? .

Dus mijn vraag is nou of iemand een site weet waar alles staat over FDD''s en floppy''s ik moet alles Specs etc hebben.

PLS HELP ME VOORDAT IK GEK VAN HEM WORD!! ;(;(

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
een poweron wachtwoord :?

En wanneer moet je dat wachtwoord dan invullen. Lijkt me meer geintegreerd bios wachtwoord.

En als dat wachtwoord niet in de mbr of bootsector van de HD zit is het beetje zinloos om dat proberen te omzeilen met een bootdisk.

En als ie niet eens weet wat een bootsector is. Hoe kan ie dan in vredesnaam zo''n wachtwoord achterhalen :?

Als het een wachtwoord betreft wat verstopt zit in de mbr of bootsector van de HD. Kun je bootten van een flop. Op die flop moet je wat debug tools hebben.

Je leest in debug de MBR of boot sector van de HD in. Schrijft die naar een bin filetje op je flop. Die bin file op de flop haal je ff door de dissasembler heen zodat je de machine code kunt zien. Zo kun je achter het password scheme komen.

Ook kun je via een flop een debugger loaden als SoftIce (my favorite) :9~ Dan kun je die MBR of bootsector in geheugen laden en runnen onder de debugger zodat je machine instructies kunt debuggen om achter het wachtwoord te komen.

Piece of cookey he >:)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen