Toon posts:

[BC3] Mijn cooler maak te veel herrie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb een GlobalWin FOP-38 cooler, die behoorlijk wat lawaai maak.

Mijn vraag is of er ook een manier is om het geluid wat te dempen zonder dat het tenkoste gaat van de prestatie.

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Niet dat ik weet.
Je had em beter niet kunnen kopen als je niet veel lawaai wilt.
Fop''s zijn bekend om het lawaai wat ze maken

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 12:47

Dreamer

Foutje

moet je tapijt of iets degrelijks aan de binnen kant doen van je kast

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
met dat tapijt aan de binnenkant van je compu moet je wel op passen voor de statische electrischiteit die er mogelijk door ontstaat, want een stuk tapijt KAN electrisch laden, en dat is niet zo toppie vor je compu...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 21:20
Of je monteerd er een grotere fan op:).

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:11

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Op maandag 14 mei 2001 23:01 schreef Proximus_Alfa het volgende:
Hallo ik heb een GlobalWin FOP-38 cooler, die behoorlijk wat lawaai maak.

Mijn vraag is of er ook een manier is om het geluid wat te dempen zonder dat het tenkoste gaat van de prestatie.
Zet er een 80mm fan op, die zijn een stuk stiller en hebben een betere performance! :)

Whatever.

Verwijderd

Zeven V0|T<<<<<<

Verwijderd

Topicstarter
Hee dat idee met die potmeter vind ik wel een leuke. kan ik m''n mooi inbouwen in zo''n voor 5,25 voorfrontje.

Toppie man!

Verwijderd

Wat je ook kan doen is een potmeter(die geschikt is voor fans) ertussen moneteren.
Heb ik gedaan, ik kaan tuseen de 4000 en 5000 toeren zelf regelen, scheelt enorm veel herrie(weg fluittoon) weinig in temperatuur. Als ik m''n comp zwaar belast draai ik ''m naar max.:)

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Met mijn alpha/delta heb ik het volgende gedaan.

Een schakelingetje bouwen waarmee ik het aantal toeren kan regelen vanaf 2300 t/m 6800 ofzo.

M''n kast van binnen bekleed met van dat noppenschuim. Door de voedingsfan en een extra fan voorin de kast (daarvoor zit er dus speciaal een gat in het schuim) stroomt er voldoende lucht door de kast om de zooi koel te houden. Zie voor de rest m''n sig.

Ik hoor m''n pc nu bijna niet meer (die delta draait nu 3150 toeren).

Zoiets zou je dus ook kunnen proberen.
Pagina: 1