[BC3] brander 8X of stiekem toch niet..........

Pagina: 1
Acties:

• thomastvd
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 17:21
eej gasten,

ik heb hier een brander van fujitsu siemens. hij hoort te fikken op 8X dat heeft ie ook wel gedaan.een cd maken of branden daar deed ik netjes 8 min over. maar nu heb ik het probleem dat een volle cd maken of kopieren(maakt niet uit)duurt nu meer dan 20 min en ik heb volgens mij bijna alle fik proggies al gehad maar geen verschil en toch zeggen alle proggies dat ze hem op 8X gefikt hebben.........kan iemand me helpen alvast bedankt:)

• Contagion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-08 00:54
Let eens op of je remaining time ook 2x zo traag afloopt. Een Philips 804 brandt HEEL vaak cd''s maar op 4x. Het apparaat echter vertelt wel 8x aan de software maar doet dat stiekem niet. Je ziet dan bij Easy Cd Creator de tijd ook elke 2 seconden 1 seconde aftikken.

Dat heeft met dat Optimum Power blah van Philips te maken, ik geloof dat die branders in Fujitsu Siemens computer ook Philips OEM drives waren. De 4x''s waren dat wel i.e.g.

• thomastvd
en omhoog! 8-)

• thomastvd
ja klopt de tijd loopt inderdaad traag maar misschien nog wel erger. dat bijvoorbeeld 1 sec op mijn beeld wel 3 echte secondes zijn.
maar weet je hier ook een oplossing voor?

alvast bedankt voor je reply
thx

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09
ik heb net het omgekeerde probleem
soms wil ik mijn cdtjes op 4x branden (aldi cdtjes :)) en dan brandt ie gewoon op 8x!!! Very strange... (heb een samsung sw-208)

Verwijderd

Het ligt ook aan het type cd wat je gebruikt om te branden, mocht je een ouder type hebben dan kan het zijn dat je brander niet op 8x wil branden omdat het anders dan mislukt, dus switched ie automatisch over op 4xspeed.

• thomastvd
maar dit is het probleem niet. want je kan aan het einde van het fikke zien op welke snelheid het proggie het cdtje gefikt heeft. en hiet staat gewoon 8X.
ik denk dat ik het probleem heb dat een de 1e reply is beschreven alleen nu nog hoe ik het oplos iets met dma?

• thomastvd
jongens........please
help me!!!

• Aero
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:45
Ik heb een Philips 804 (8x4x32x)... die deed dus ook altijd maar op 2x of 4x brande... totdat ik ergens las dat het door de verouderde firmware kwam... update gedownload en nu doet ie alles op 8x (of lager als ik dat wil... duh)...

dus misschien ligt het daaraan?

• thomastvd
weet je misschien ook waar ik die kan downloaden voor fujitsu siemens.......
maar in ieder geval bedankt:)

• Aero
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:45
nog ff gezocht... en je heb geluk (althans... als ie erbij staat)... ik had de link ff bewaard.

http://perso.club-internet.fr/farzeno/firmware/
Pagina: 1