[BC3] PC dood, mobo of CPU?

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
eyh peepz,

kzit hier met een PIII450MHz. De floppy blijft tikken (ipv de bekende piepjes). Hij tikt drie keer en vervolgens gaat alles uit. Abit BE6. De fan van de voeding draait maar ook die stopt na +/- 10 seconden. Ik heb alle peripherals losgekoppeld en zelfs dan gebeurt er niks. Heeft iemand dit ooit meegemaakt? Aangezien hij niet piept denk ik aan mobo, maar aan de andere kant geeftie wel spanning door....dus CPU. Wie weet het?
Ik ga echt niet al die shit aan mijn pc hangen.

Of de voeding?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Volgens mij heb je geleijk!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Heb af en toe met een sys van een vriendin een vergelijkbaar probleem; dacht dat het morsdood was, maar door eerst alles (tem CPU!) eruit te halen, vervolgens CPU er weer in te ploppen en opstarten begon hij opeens weer te piepen (in dit geval geen RAM en VGA), waarna alles er weer in gezet en hij ging gewoon weer. Maar dit is een uitzondering. Denk dat PSU of mobo dood is. Test met een andere PSU en je komt er snel genoeg achter.

Oslik blyat! Oslik!

• BC3 Victim
trek inderdaad alles eens los (wel voorzichtig)
Alles maar dan ook alles. Vervolgens als alles er uit is, zet je hem aan. Als het dan wel blijft draaien en begint te piepen, uitzetten, en de CPU erin zetten. Als het dan alsnog blijft draaien, uitzetten en geheugen erin zetten. >>> het kan best zijn, dat het geheugen een probleem veroorzaakt. steek die eens in een ander bankje
en ga zo door tot alles er weer in zit.
Je vind zo vanzelf het onderdeel wat een probleem geeft, als je stuk voor stuk de onderdelen er weer in zet en aan sluit.

suc6

:)

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Is je schakelaar wel goed?
Als die blijft "steken", zal hij na een aantal seconden je systeem weer uitschakelen.

Verwijderd

Je mobo test je door je geheugen eruit te halen, dus processor en mobo zonder geheugen.
Als hij gelijk begint te piepen is dat een goed teken voor je mobo.

Zet er ook eens een andere voeding op,..blabla gewoon ff stap voor stap verwerken..

• BC3 Victim
Als er ergens en BIOS setting veranderd is, kan je voordat je van alles gaat losschroeven en eruit trekken, ook eerst een Clear CMOS jumper ff omzetten, het enige wat je daarvoor los moet halen is je power cord. Jumper ff omzetten, 5 sec. later terug zetten, en weer proberen. (ja je bent wel alle instellingen kwijt) Je hebt wel weer een opnieuw ingesteld BIOS.

Verwijderd

liever 15 seconden....serieus.

• BC3 Victim
doet je CPU ventilator het wel?

als je CPU na 15seconden te heet is schakeld hij alles uit...

• Morph666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07 18:31
probleem had ik ook 3 piepjes met opstarten
geef nog eens een harde beuk >:) tegen je vga plank dat helpte bij mij wel hij zat net 1 mm uit dat ding

• Simba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:57
Op dinsdag 15 mei 2001 09:18 schreef unicorn7 het volgende:
doet je CPU ventilator het wel?

als je CPU na 15seconden te heet is schakeld hij alles uit...
Ik dacht ook aan cpu-fan, maar dan omdat er soms een beveiliging op het moederbord zit die bij te weinig toeren/minuut vd cpu-fan de voeding uitschakelt.

• BC3 Victim
Het was dus toch de voeding. die gast heb net een voeding gekocht, ingebouwd zoals ik zei en nu zegtie dat het moederbord aangeeft: CPU error en DMA error. alstie op F1 drukt loopt de machine gewoon weer door. Dus vanavond komtie weer langs :)

Thnx in elk geval. Nog nooit meegemaakt een half werkende voeding.

Pagina: 1