specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt
specs | specs server
Ja en dat gaat je heel goed af!Op maandag 14 mei 2001 18:27 schreef dreamer het volgende:
en weer 8 weken kwijt zijn nee dank je wel probeer het eerst zelf op te lossen
Mare vertel eens wat meer over jouw systeem.
Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(
is een intel celeron 466@466
127mb (vaag getal maar bios geeft het aan) intern
netwerk kaartje
modem
10gb hardeschifj weet niet welke want is net nieuw nog niet gekeken
diskette station
dvd speler
en voor de rest alles onboard (is een compaq is eerlijk gezegt ook nie van mij maar van de zaak waar ik werk
specs | specs server
Kun je het systeem nog booten met een floppydrive? En zo nee, kun je dan nog booten met de recoveryCD?
BTW als je de origninele WindowsNT CD hebt, kun je ook booten met de NT CD in de CDROM speler. Had je dat al geprobeerd?
Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(
Verwijderd
Als je dat hebt gedaan zonder opnieuw op te starten windows weer installeren via je CD.
specs | specs server
specs | specs server
ten 2e.. is ook je videokaart onboard??
Die krengen schijnen nog weleens spontaan gedag te zeggen en dan doet ie niks meer. Probeer het eens om er een andere simpele goedkope videokaart in te hangen, die niet onboard is, en schakel de onboard videokaart uit (kan dit trouwes wel bij een Compaq?)
Ik zou het in ieder geval eens proberen.
Zorg er verder voor, dat de DVD speler en de HDD niet op de zelfde flatcable zitten.
Het schijnt met (sommige) maxtor schijven dat deze niet willen werken als er een ander apparaat op de zelfde kabel zit.
suc6, en laat maar weten of je nog verder bent gekomen..
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
kom uit breda en de reperatuers hadden inderdaad de hd en crom speler op 1 kabel gedaan thnx morgen ff veranderen
specs | specs server
dat van die videokaart hoe kant dat als hij het de ene keerwel doet en de andere keer niet lijkt me nie dat die kapot is
kan het misschien ook zijn dat mijn voedign gaar is want ik heb gemerkt dat ik neit zo zeer de batterij van de bios eruit hoef te halen maar dat de power genoeg is (voor een 20 tal seconden )
specs | specs server
specs | specs server
Verwijderd
Netwerkkaart en modem eruit, en kijk dan nog eens...
al denk ik in jouw geval aan hardware failures....
Ok, bij een herstart de Bios in error...
dat was mijn probleem geweest, welke ik opgelost heb...
zie mijn topic voor mijn oplossing..
Is dit je PC? Presario 5452 25-0517 1.44 FD DVD-CD, 6x 10GB HD 466 MHz Celeron CPU 64MB 56K al dan niet uitgebreid...?
overzicht compaq modellen
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
specs | specs server
wat heb ik nou aan zulke antwoordenOp dinsdag 15 mei 2001 17:29 schreef 4ThloN1000 het volgende:
Compaq...
het enige wat je doet is mij op me zenuwen werken
specs | specs server
en windows opnieuw installen, na install 1 voor 1 alle kaarten er weer in doen. als ie het dan nog niet doet, dan heb je een probleem
Dat zeg ik, dat had ik ook...Op dinsdag 15 mei 2001 17:28 schreef dreamer het volgende:
wat heeft het voor nut om mijn kaarten eruit te halen hij doet het in principe goed alleen rebooten lukt nie moet ik er eerst de power uit trekken
Na een repartitionering/format verwijder je de ESCD info die de Bios wegschrijft op je HD. Bij een herstart wordt de Bios geinitialiseerd en een nieuwe ESCD aangemaakt. Gaat dit fout, dan kan je de pc alleen uitzetten door de 220V eraf te halen, de pc start niet door, zwart scherm en je monitor springt niet aan... eventueel piepjes die de bios error aanduiden, maar dat kan ook stil verlopen...
Lees even die 2e pagina in mijn topic en je ziet dat ik het heb opgelost met het verbuigen van 1 pennetje van de bestaande eenmaal correct geflashte bioschip zonder een nieuwe te bestellen... Kosten dus NUL
Wat je ook zou kunnen proberen is de Compaq Diagnostics... al heb ik geen idee wat die allemaal diagnoseren (is dat nederlands?) alternatief url
en er zit alleen een netwerk kaart bij en dan die nieuwe hd die ik van reperateur gehad heb
maar goed hij heeft gedaan met die dingen behalve de hd
dus jij denkt dat mijn bioschiop beetje gaar is en dat ik een nieuwe moet gaan halen
specs | specs server
specs | specs server
specs | specs server