[BC3] HDD niet goed meer aan te spreken....

Pagina: 1
Acties:

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-08 21:28

MaxxMark

HT is Tof!

Topicstarter
Het subject beschrijft het probleem niet echt goed, ik zal dus even het probleem wat duidelijker omschrijven!

Ik heb hier een 20gb hdd die gebruikt wordt voor een school project, deze schijf bevat windows98 (dus bootable) en verschillende programmas benodigd voor ons project!

Deze schijf heeft het altijd vrolijk gedaan, thuis en op school! Maar sinds ik hem vorige week donderdag naar school mee nam begon het probleem!

Die ochtend thuis (ik werk zelf met w2k) dee de disk het nog en heb er wat dingen naartoe gezet om op school te gebruiken!

Op school aangekomen blijkt windows (die daar standaard staat) de schijf niet te kunnen aanspreken en geeft zodra je op D: klikt een fout aan. Wil je van de schijf booten , dan resulteerd dat in een error loze stilstand van de PC.

Ik heb 3 verschillende pcs getest ( dacht eerst dat het aan de brakke systemen op school lag ) geen resultaat! Toen heb ik even Partition Magic 6.0 gedownload en daarmee gekeken, deze melde mij dat de bootsector niet meer goed was ( error 102, en dat bevestigde de site van powerquest ook ) Verder dan dat kwam ik niet echt en heb dus even wat simpele dingen (die mn data NIET verniettigen) geprobeerd. Onder DOS kan ik dus ook wel naar mn drive toe, maar als ik dir doe kan ie dus "niet lezen van het opgegeven apparaat" :(

Ik wou niet geloven dat alle data weg was, en heb dus niet meteen maar "even" mn partities gewist. Ik heb de schijf mee naar huis genomen en heb em thuis weer in mn pc gestopt, heb windows2000 gestart, en geprobeerd naar mn schijf te gaan.

Guess, ik kon er gewoon opkomen met w2k, nix geen probleem! Maar pmagic 4 w2k gaf nog steeds bootsector probleem aan! een fdisk /mbr hielp evenmin. en een pqmagic levert ook geen concrete hulp hierbij...

in w98 is mn drive ook gewoon aan te spreken!
Maar op school weer lukt dat niet ( mede doordat daar w95 staat die waarschijnlijk geen FAT32X support..

Een lang verhaal.. Ik hoop dat het probleem duidelijk is..

Iemand die vergelijkende problemen heeft? en die ook een oplossing heeft???

Alles van de hdd halen om te backuppen endan formateren is geen optie..

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Verwijderd

inderdaad geen optie, anders was fdisk /mbr wel de oplossing geweest

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-08 21:28

MaxxMark

HT is Tof!

Topicstarter
additie:

PMagic geeft om presies te zijn:

error #102:
Bootsector information not correct

XFdisk ziet hem gewoon als een FAT32 partitie die active is en dus bootable zou zijn.. ik heb em even FAT32 INIT13 gemaakt (zodat ook windows met primaire partities groter dan 8gb aan kan) maar dat helpt ook niet

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...