[BC3] I/O adress van een netwerkkaart?

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Kan je gewoon in je BIOS vinden hoor en uhhh ik denk dat het ongeveer 200,- per jaar kost

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

euhm ik wil freesco draaien, ik heb diverse NICS in m''n bereik
en ik wilde het ff proberen met een isa
maar hij vraagt naar I/O port adres, hoe kom ik hier achter (ohw ja het moet beginnen met 0x )

en hoeveel zal het me ongeveer kosten voor stroom als ik een ondergeklokte pentium200MMX@100mhz en 2.5V (ipv 2.8)
met 1 pci vga, 1 floppydrive, 32MB, een TX bordje, 200W voeding, gebruikt?

• BC3 Victim
In de handleiding van Freesco staan 0x300 voor IRQ 10 en 0x340 voor IRQ11 genoemd als adressen. B-)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:56

The End

!Beginning

Bij een IRQ hoort geen IO adres... Dat is totaal onafhankelijk van elkaar. Vaak zit er bij je NIC een diskette met een setup prog (voor DOS) Daar kan je vinden wat het IRQ en het IO adres is...

Verwijderd

Probeer gewoon wat met modprobe, 0x220, 0x240, 0x300, 0x330, enz.
Als het een PnP is kun je ook pnpdump en dan isapnp gebruiken.

• BC3 Victim
Je moet met het setup progje van de netwerkkaarten instellen dat een kaart Jumperless werkt ipv P&P. Je kunt vervolgens een bepaald IRQ en I/O adres instellen. Dit kan gewoon in DOS (opstartdiskette van windows gebruiken).
Ik heb het gisteren bij mijn eigen routertje gedaan. IRQ 10 - I/O 0x300 en IRQ 11 - I/O 0x340.
Deze waarden worden vast gezet in de netwerkkaart. Als je daarna je kompjoeter weer boot met Freesco kan je daar de instellingen opgeven en de kaartjes een naam geven eth0 en eth1 heb ik gedaan, daarna werkte alles perfect.
Zonder het instellen in DOS werkte het voor geen meter.
Succes ermee.............

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:28
Kon de mijne wijzigen met de drivers die ik van www.3com.com had afgehaald voor mijn (eveneens :+) 3Com NIC''s
Werkte na wat gekloot prima, dus als het je niet lukt met merkloze kaartjes (had hier problemen met 2 no-name''s) haal ergens voor weinig 2 ISA 3Com''s weg.

Flickr | Lego collectie

Pagina: 1