De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Ik heb hier als tweede pc een K6-2 500 staan met een GF2MX en 3*32 MB SDRAM 100MHz. Als ik nu UT draai haal ik net geen 30 frames/sec, ongeveer 27.
Hoe komt dit? Is de K6-2 niet snel genoeg om de GF2MX te voeden met data? Is mijn geheugen (four-way interleave werkt niet met 32 mb DIMMetjes
Owja... SVP geen reacties van koop een fatsoenlijk systeem want dat heb ik hier al staan(duron 700)... ik wil graag zoveel mogelijk uit mijn K6-2tje halen.
Bedankt!
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
thankx voor de info... ff kijken of ik em op 550 kan zetten dan... en die 256 MB komt er ook aan..
ben benieuwd of het dan wat sneller gaat.
nogmaals bedankt!
Verwijderd
een gf2 mx met een k6 450Op maandag 14 mei 2001 16:28 schreef rosce het volgende:
Heb zelf een k6-2 450 gehad met een voodoo3, UT liep perfect. Ik had wel 160 Mb geheugen. Ik denk dat daar je probleem ligt. Mijn oude computer heb ik verkocht aan iemand die er nu een Geforce2 MX in heeft geplaatst. Hij runt UT nu op 1600*1200, 32bits kleuren en volgens hem geen enkel probleem!
op 1600x1200x32 zonder probs runnen??
ga fietsen !
ik haal met mijn systeem net 40 fps op 1280x1024x32 met UT
(op opengl, op d3d draait ie nog kutter
Verwijderd
ikzlef heb een (niet lachuh) k6-2 266 met een geforce sdr (hoezo overkill
en met 256 mb ram..
tis btw niet mijn hoofdpc
ook niet mijn 2de keus pc trouwens
De Geforce2MX is trouwens absolute overkill voor een Socket7 mobo.
Ik geloof dat bij een Duron 800Mhz en Geforce2MX de CPU nog steeds de bottleneck was, meen ik mij te herinneren. Bovendien zijn de meeste spellen niet geschreven voor de allernieuwste videokaart.
Ik zou als ik jou was de CPU zo hoog mogelijk krijgen, en toch de overstap naar AMD Thunderbird doen en je niet te druk maken of dat de levensduur beperkt omdat je toch die Thunderbird binnenkort hebt.
(ik ga in ieder geval de stap maken zodar mijn varkentje gemest is.)
Als je eens had gelezen... had je gezien dat ik al een ''fatsoenlijk'' systeem HEB. Het gaat mij er gewoon om, om zoveel mogelijk uit die K6-2 te halen.Op dinsdag 15 mei 2001 05:18 schreef unicorn7 het volgende:
Ik heb zelf een K6-II 550@600 met Geforce2MX, maar alle spellen die ik draai lopen vloeiend.
De Geforce2MX is trouwens absolute overkill voor een Socket7 mobo.
Ik geloof dat bij een Duron 800Mhz en Geforce2MX de CPU nog steeds de bottleneck was, meen ik mij te herinneren. Bovendien zijn de meeste spellen niet geschreven voor de allernieuwste videokaart.
Ik zou als ik jou was de CPU zo hoog mogelijk krijgen, en toch de overstap naar AMD Thunderbird doen en je niet te druk maken of dat de levensduur beperkt omdat je toch die Thunderbird binnenkort hebt.
(ik ga in ieder geval de stap maken zodar mijn varkentje gemest is.)
Redenen:
* KofferPC past geen ander moederbord in...
* Nieuw moederbord + processor wordt al gauw weer 500~600 pieken
(+ dan ook nog 256 MB RAM = ~900 ongeveer...
Verwijderd
Er is geen snellere kaart voor de k6-2 voor UT.
Ik had een k6-2 550 met voodoo3 3000, haalde 29 fps in UT (alles aan, 1024*768). Kocht een radeon sdr en zakte naar 20 fps. Deus Ex was speelbaar met de voodoo 3, maar schokkerig met de radeon. MDK2 steeg wel iets (van 26 naar 28), maar dat was te verwachten met T&L.
Nu er een zwaarder systeem onder de radeon zit is ie natuurlijk veel sneller. De voodoo 3 heeft gewoon een minder zwaardere processor nodig en maakt veel beter gebruik van 3dnow dan welke nvidia- opf ati-kaart dan ook. JE moet natuurlijk wel genoegen nemen met 16 bits kleuren.
en mijn K6-2 500Mhz, 256sdram en Diamond Viper 770 kon niet eens fatsoenlijk 640X480 draaien in UT / Q3, heb ik toch iets verkeerds gedaanOp maandag 14 mei 2001 16:28 schreef rosce het volgende:
Heb zelf een k6-2 450 gehad met een voodoo3, UT liep perfect. Ik had wel 160 Mb geheugen. Ik denk dat daar je probleem ligt. Mijn oude computer heb ik verkocht aan iemand die er nu een Geforce2 MX in heeft geplaatst. Hij runt UT nu op 1600*1200, 32bits kleuren en volgens hem geen enkel probleem!
een pentium 1 met een MX? hmm zeker net die ene van creative. Maar UT zal zekernooit goed bij jouw draaien. misschien dat gewoon unreal net loopt.Op donderdag 17 mei 2001 15:31 schreef DonX1 het volgende:
Niet lacheuu, maar ik heb een p1 100 mhz met een geforce2 mx en draaid buitengewoon goed.
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
''gewoon Unreal'' al helemaal niet... of je moet het leuk vinden om in Software mode te spelen...Op donderdag 17 mei 2001 16:06 schreef bombadil het volgende:
[..]
een pentium 1 met een MX? hmm zeker net die ene van creative. Maar UT zal zekernooit goed bij jouw draaien. misschien dat gewoon unreal net loopt.
Verwijderd
Is trouwes zowiezo geen slechte keus voor een SuperSocket7 systeem. Wel wat overkill, maar dan zet je alles toch gewoon op 2x FSAA, of misschien zelfs wel 4x FSAA? Dan moet je videokaart weer lekker hard werken zodat het toch weer mooi in balans met elkaar is.Op donderdag 17 mei 2001 17:20 schreef geforce_nerd het volgende:
voor alleen UT mee te spelen, raad ik een Voodoo 5 5500 aan, loopt perfect in UT
En daarbij heb je dan ook nog es
Tis alleen jammer dat hij zo slecht tegen een hogere FSB schijnt te kunnen...
Jij zegt dat het overkill is... is een Voodoo 3 een goede keus?Op donderdag 17 mei 2001 18:10 schreef PsyFlux het volgende:
[..]
Is trouwes zowiezo geen slechte keus voor een SuperSocket7 systeem. Wel wat overkill, maar dan zet je alles toch gewoon op 2x FSAA, of misschien zelfs wel 4x FSAA? Dan moet je videokaart weer lekker hard werken zodat het toch weer mooi in balans met elkaar is.
En daarbij heb je dan ook nog esbeeld.
Tis alleen jammer dat hij zo slecht tegen een hogere FSB schijnt te kunnen...
Een Voodoo 5 5500 past namelijk niet in mijn kast!
Verwijderd
Ik heb toevallig momenteel een K6-III met een Voodoo5 5500 AGP draaien. Inderdaad: Unreal Tournament doet het daar best wel goed op. Zelfs 1600x1200 gaat nog redelijk vloeiend (hoewel ik nog niet ZO uitgebreid had gespeeld). Alleen bij veel andere games merk je dat die Voodoo5 zich kapot ergert aan de relatief nogal trage CPU. Serious Sam is daar een heel mooi voorbeeld van: een collega en ik hadden tegelijk een Voodoo5 aangeschaft: de zijne draait nu in een Thunderbird 1000, en de mijne dus in die K6-III. Nou, bij hem schijnt het als een trein te draaien (Serious Sam volgens hem zelfs beter dan een Geforce2GTS!!!), bij mij valt dat zwaar tegen omdat de CPU power een grote rol speelt in dat spel.Op donderdag 17 mei 2001 21:47 schreef Tampie2000 het volgende:
[..]
Jij zegt dat het overkill is... is een Voodoo 3 een goede keus?
Advies voor de K6-2: een videokaart met hardware T&L. En dan kom je toch weer bij een Geforce of een Radeon uit. Natuurlijk hoe je niet de zwaarste uitvoeringen van die kaarten te nemen (tenzij je toch al van plan was om net als ik binnenkort te gaan upgraden naar een zwaardere CPU en je videokaart dan meeneemt).
Verwijderd
Tsja... op zich werken die voodoo3''s heel fijn samen met een supersocket 7 moederbord en een k6-2 (je ziet ook dat heel veel mensen deze combinatie hebben, inclusief mijzelf).Op donderdag 17 mei 2001 21:47 schreef Tampie2000 het volgende:
[..]
Jij zegt dat het overkill is... is een Voodoo 3 een goede keus?
Maar die Voodoo3 zuigt zo geweldig zwaar met OpenGL en Direct3d... Het draait niet alleen voor geen meter, maar het ziet er ook nog geweldig beroerd uit
Het enigste waar hij goed in is, is 3dfx maar er zijn tegenwoordig vrijwel geen spellen die dat nog ondersteunen...
Ik snap eigenlijk niet waarom je nog geld in dit systeem pompt als je een Duron700 systeem en een Geforce2 MX in je bezit hebt...
Een k6-2 systeem is nou eenmaal geen knappe games pc meer. Op zich is het voor windows applicaties nog wel een knappe pc, en divx lukt ook nog wel. Maar dan houdt het op.
jullie hebben me overtuigt... Ik zoek wel een mATX bordje met een Duron op ofzo..
De bedoeling was namelijk om een LANpc te maken want ik heb niet zoveel zin mijn huidige systeem een week lang aan allerlei weersinvloeden bloot te stellen.