Hallo mensen,
ik heb een CD-RW, hij deed het goed enz, totdat ik een WD 15,3 GB HD kochtte, van alles geprobeerd, flashen, schoonmaken, etc etc etc... nu heb ik een mogelijke fout gevonden...
als ik in de bios doe dat ie alles zelf moet detecteren en reboot krijg ik dit:
1) PRI MA --> CD-R
2) PRI SLA --> CD-RW (philips 4x4x24 OEM)
en start windows op, snap ik niet HOE
dat kan, want m''n HD staat er helemaal niet bij
nah met alles op AUTO krijg ik dit
PRI MA --> WD 15.3 GB
PRI SLA --> CD-ROM (Phlips 40x)
SEC MA --> CD-RW (4x4x24)
hmzzz... WAT kan de fout zijn, een jumpertje verkeerd? nou... ik kan op m''n cd-rom niet meer vinden wat nou wat is... (hoe ik m''n jumper moet zetten) ... dus... maar dat MOET goed staan want het heeft altijd zo gewerkt... m''n oude HD is overleden dus kan het niet testen
nu het leuke:
ik bracht hem bij m''n overbuurjongen en daar deed ie wel lezen (dat ism''n probleem hij leest geen cd''s meer) maar niet branden en bij z''n werk deed ie het PERFECT!
groetjes
ik heb een CD-RW, hij deed het goed enz, totdat ik een WD 15,3 GB HD kochtte, van alles geprobeerd, flashen, schoonmaken, etc etc etc... nu heb ik een mogelijke fout gevonden...
als ik in de bios doe dat ie alles zelf moet detecteren en reboot krijg ik dit:
1) PRI MA --> CD-R
2) PRI SLA --> CD-RW (philips 4x4x24 OEM)
en start windows op, snap ik niet HOE
nah met alles op AUTO krijg ik dit
PRI MA --> WD 15.3 GB
PRI SLA --> CD-ROM (Phlips 40x)
SEC MA --> CD-RW (4x4x24)
hmzzz... WAT kan de fout zijn, een jumpertje verkeerd? nou... ik kan op m''n cd-rom niet meer vinden wat nou wat is... (hoe ik m''n jumper moet zetten) ... dus... maar dat MOET goed staan want het heeft altijd zo gewerkt... m''n oude HD is overleden dus kan het niet testen
nu het leuke:
ik bracht hem bij m''n overbuurjongen en daar deed ie wel lezen (dat ism''n probleem hij leest geen cd''s meer) maar niet branden en bij z''n werk deed ie het PERFECT!
groetjes