[BC3] fout aangesloten (CD-R,CD-RW,HD1)?

Pagina: 1
Acties:

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 17:25
Hallo mensen,

ik heb een CD-RW, hij deed het goed enz, totdat ik een WD 15,3 GB HD kochtte, van alles geprobeerd, flashen, schoonmaken, etc etc etc... nu heb ik een mogelijke fout gevonden...

als ik in de bios doe dat ie alles zelf moet detecteren en reboot krijg ik dit:
1) PRI MA --> CD-R
2) PRI SLA --> CD-RW (philips 4x4x24 OEM)

en start windows op, snap ik niet HOE |:( dat kan, want m''n HD staat er helemaal niet bij

nah met alles op AUTO krijg ik dit
PRI MA --> WD 15.3 GB
PRI SLA --> CD-ROM (Phlips 40x)
SEC MA --> CD-RW (4x4x24)

hmzzz... WAT kan de fout zijn, een jumpertje verkeerd? nou... ik kan op m''n cd-rom niet meer vinden wat nou wat is... (hoe ik m''n jumper moet zetten) ... dus... maar dat MOET goed staan want het heeft altijd zo gewerkt... m''n oude HD is overleden dus kan het niet testen

nu het leuke:

ik bracht hem bij m''n overbuurjongen en daar deed ie wel lezen (dat ism''n probleem hij leest geen cd''s meer) maar niet branden en bij z''n werk deed ie het PERFECT!

groetjes

Verwijderd

komt puur door de jumper settings, zet ze zo:
IDE1: HD (MAster) - CDRW (Slave)
IDE2: CD-rom (Master)

Dan auto detect in bios en klaar je kan weer branden.

• RedHat
thanks proberen ff!!

• visionz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-10-2024
beter is (voor best brand prestaties) :
ide1 : hdd + cdrom
ide2 : cdrw

of (voor best hdd prestaties) :
ide1 : hdd
ide2 : cdrom + cdrw

• RedHat
nope hij leest nog steeds niet! :( damn, hij maakt wel weer geluid, hij leest de CD WEL maar in windows krijg je zo''n balkje geen toegang tot apparaat E:\

druk ik eject in windows gaat ie WEL open dus daar kan het nie aanliggen (niet weten welke station welke device is)
[edit: lampje van Disc in / Action blijft wel klipperen zeker een minuut]

• visionz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-10-2024
ik zou op zoek gaan naar de jumper settings van de verschillende devices .. want het lijkt er op dat daar iets niet lekker zit

• RedHat
`wat dan?

de jumpers zijn nieuw gekocht, ligt het niet aan, met de oude werkt het ook niet... en de settings MOETEN goed zijn dammmmnnniitt!

''t heeft altijd zo gewerkt :?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Staat DMA aangevinkt bij je brander?
Zoja zet het ff uit!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• RedHat
Op maandag 14 mei 2001 15:31 schreef FdG het volgende:
Staat DMA aangevinkt bij je brander?
Zoja zet het ff uit!
gedaan, gereboot, en hij leest ut NIET

Verwijderd

Mischien moet je even een glaasje fris pakken en even nadenken:?

Pleur die 3 jumpers eruit en stop ze zoals ik zei er weer in

Wat visionz zei (in 1e reply) moet je dus niet doen!

• RedHat
Op maandag 14 mei 2001 15:50 schreef CRACKIE het volgende:
Mischien moet je even een glaasje fris pakken en even nadenken:?

Pleur die 3 jumpers eruit en stop ze zoals ik zei er weer in

Wat visionz zei (in 1e reply) moet je dus niet doen!
had ik gedaan werkte niet

• RedHat
ik ga het nog 1 x proberen!

Verwijderd

staat die WD schijf niet toevallig in "SINGLE" mode ? dus dat ie aangeeft : detecteer in geen enkel geval een slave-device, want ik zeg dat ik alleen ben op deze kabel?

Verder gebruiken cdrw en cdrom meestal dezelfde jumpervolgorde, linkse kant verticaal master, middelste 2 pinnen slave, rechts verticaal cable select.

dus : master
: slave
: cable select

totaal dus
:::

• RedHat
jup snap ik

nou hij werkt niet

en ik zag in de bios iets wel van single staan... (ik heb een bios en kan ik ook nergens aantalg radne van proc zien enzo die zijn volgens mij AKELIG hoog!)...

maawgoed! zoals die instelling van Visionz werkt niet...
[edit: hij detecteerd ALLES in de bios, ikz ie in windows dus ook 2 cd-rom devicjes staan, m''n cd-r en cdrw]

• RedHat
ik quote uit een topic
Moet dus in principe een razendsnel werken, maar tot nu toe alleen maar problemen. Ook de dvd/cdrw loopt niet met dubbele fifo.
mijne draaid ook op dubbele fifo (staat in systeembeheer) :?

• RedHat
mensen, als jullie samen met mij het probleem niet kunnen vinden breng ik m''n computer bij de plaatselijke computerboer... lijkt me wel zo handig dan :)

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Kun je ze er niet een voor een indoen, kun je precies zien waar het fout gaat....

• BC3 Victim
Op maandag 14 mei 2001 16:24 schreef Wesley het volgende:
ik quote uit een topic
[..]

mijne draaid ook op dubbele fifo (staat in systeembeheer) :?
Zou een mooie bak zijn als dat waar zou zijn. Is dus absoluut niet waar voor dvd/cdr in het algemeen.

Weet je haal die drives er ff uit. Installeer dan eerst de drives die je als masters wilt hebben op beide ide kanalen.
Stel de jumpers goed in! D.w.z. Dus niet als single drive maar master. Staat als goed is wel aangegeven op je drive.

Kijk of de beide master goed herkend worden in windows en of ze allebei goed werken. Zo ja installeer dan de slave drive met de juiste jumper setting.

Als een van de drives niet goed herkend wordt als master is er iets met de drive zelf aan de hand lijkt me.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Ja en Wesley>in replyŽs kunnen wel meer dan 4 regels, dus je hoeft er geen 3 achter elkaar te typen.
Als je gewoon logisch nadenkt komt je er gewoon uit, en alles aan iemand anders vragen heeft geen enkele nut want jij kan het niet uitleggen. de groeten

• BC3 Victim
Als je bij WD de drive op stand alone heb staan zou hij moeten werken als hij alleen op een IDE kanaal zit. Maar heb je er verder geen andere bij, moet je hem op stand alone zetten, anders detecteerd hij hem niet tot nauwelijks.

Wingman

• BC3 Victim
en installeer de IDE drivers van je mobo Chipset....

• RedHat
heb de via 4in1 chipset drivers gedowned+geinstallerd, reboot..
1) Cd-RW doet het niet
2) staat nog steeds op dual FIFO
3) intenret deed het niet meer

rede genoeg om hem te UNinstallen
Pagina: 1