De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
maar ff serieus, ik heb geen idee wat er aan mankeert
Als je dat niet kunt zien kun je ook nog kijken of de fan op je proc het nog doet..
blaat? BLAAAAAAAAT!
Verwijderd
Heb je wel gekeken of de koeler van de processor het nog wel deed?
Verwijderd
Haal alles behalve 1 HD en vidkaart uit je PC. Voeg daarna 1 voor 1 de karten toe en kijk wanneer de problemen zich voortdoen. Andersom kan ook; haal 1 voor 1 de kaarten/apps eruit tot het probleem weg is.
Volgens mij zijn er legio oorzaken aan te wijzen.
(symptomen lijken op een geheugen probleem)
Maar dat kan weer komen dat de spanning uit de voeding te laag is door het grote aantal opvreters in het systeem.
BV. 5 schijven op een 300 watt voeding is wat veel van het goede.
Volgens mij kan je het beste de machine zo kaal mogelijk maken, en langzaam opbouwen.
Vergeet ook niet even geheugen in machine te proppen waarvan je zeker weet dat het goed is
voordat je begint ook even het bios reseten naar factory defaults (kan ook een timing probleem zijn)
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Ik draai nu op 1 7200 schijf op de Promise en de schrijver op IDE1.
CPU temp. : 49
System temp.1 : 23
System temp.2 : 34
fan1 : 4017 rpm
fan2 : 4500 rpm (er zit een dubbele iceberg koeler op m''n proc)
Het ''piepen'' van m''n speaker lijkt een beetje op de sirene van een ziekenauto (tee tuu tee tuu) :-). Overigens staat de warning temp. op 80 graden, en de beepjes doen zich ook voor als ik de ''warning function'' disable...
Geheugen wisselen heb ik ook al geprobeerd, maakt alle geen flaus aus.
Waar ik wel achter ben, is dat de ventilator van m''n TNT2 naar de kl*te is, wellicht al enige tijd. Is het wellicht mogelijk dat daarom de boel het soms wel ''even'' doet??? De ''beepjes'' lijken mij namelijk een pre-post message...
Ja mzzl he wiseguy!
Heb dat bord een tijd gehad met 6 DMA33 5400 rpm schijven en 4 7200rpm scsi schijven + de hele rambam aan coolers op een P3 450@600 en dit alles op een luttele 230 Watt voeding.
Moet niet dingen zeggen die niet relevant zijn..
Als je bios piept, dan kijk je in het boekje waarop ie uberhaupt kan piepen. Die BE6-2 piept op temp, voltage, rpm. Dus 1 van die dingen kan niet goed zitten. Als je kast zo vol zit kan je temp hoog in (in ene?), maar ook kan je fan kuren vertonene. Of je hebt de piep waardes zo laag gezet dat het steeds gebeurt. Aangezien je ook problemen hebt met andere dingen en dat ie crasht enzo, zou er wel iets anders kunnen zijn. Check dus alles eerst!
Daarna, als het dan nog niet werkt, alles eruit, behalve proc, mem, vga en een je boot schijf en proberen, als het dan nog neit doet, dan zit het daar in. Als ie het dan wle doet, af installen en stuk voor stuk componenten erin.
EITJE!
Succes man, zo moet het lukken.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.
Zodra een van je spanningen om wat voor redenen dan ook buiten grenzen komt,gaat ie loeien.
Daarnaast kan het ook bv je VGA temp zijn die te hoog wordt (bij spellen zeg je al zelf) of gaar geheugen...
Probeer eens..
1. andere voeding (300 of 350 Watt)
2. Andere vga krt
3. Ander geheugen, of minder geheugen als je meerdere bankjes hebt.
Op dit moment hangt er maar 1 7200 schijf en
een CD Writer in m''n systeem, en toch krijgt
het systeem het voor elkaar om bij een simpele disk controle (win2k setup) bij 82% te hangen.
Als jullie vanavond een heldere streep aan de avondhemel zien, dan weten jullie wat ik gelanceerd hebt. Ik begin namelijk aardig te flippen van dit systeem.
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - MacBook Air M4 13" 16GB/512GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Verwijderd
Als je de mogelijkheid hebt probeer dan eens een ander mobo. Heb zelf een BE6 (1,5 jaar) en die is ook allerlei vage problemen aan het veroorzaken. Af en toe gaat de computer spontaan uit met een gereset BIOS. Meestal krijg ik hem pas na wat hak en breek werk met een van de PCI/AGP kaarten weer aan de praat. Ook dan is het BIOS gereset. Volgende keer toch maar een ASUS.