[BC3] Asus a7v, USB en/of modem problemen...

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb de volgende probleem:

Als ik met internet verbind dan heb ik ongeveer 10 sec. internet daarna wordt mijn USB poorten uitgeschakeld.
Ik heb van alles geinstaleerd: nieuwste 4in1 drivers, VIA USB fileter drivers, een pach van Windows 98 SE maar niets helpt.
Ik heb ergens gelezen dat je Enhance Chip Performance moet uitschakelen, maar ik kan dit niet vinden in de BIOS.

Wie kent de probleem en wie kan me helpen.

Gegevens:
- Asus A7v
- Windows 98 SE
- Mxstream USB modem (geen eigen voeding, in config staat dat die 500Ma gebruikt)
- Internet Explorer 5.5

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Bekend probleem... welk BIOS heb je? In 1007 zijn een heleboel USB-probleempjes opgelost, dus ik zou zeggen: flash 1007 eens...

Enhance Chip Performance is volgens mij van Abit, niet van Asus. Of je moet ''System Performance'' bedoelen? Zet die anders eens op Normal ipv Optimal, hoewel het niet zou mogen uitmaken.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Waarschijnlijk heb je een modem in PCI Slot 4 of 5? Dan zou het een IRQ probleem kunnen zijn. (PCI slot 4/5 delen IRQ met USB) Als je de USB poorten niet allemaal gebruikt, zou je beter de 2de USB hub in Device Manager kunnen disablen voor een unshared IRQ. Anders zou je het modem in PCI slot3 kunnen zetten wat een IRQ voor zichzelf heeft.

• BC3 Victim
Ik heb bios 1007, ik heb System Performance op normaal gezet, dit help helaas ook niet :'(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Probeer idd ook eens wat Gogga zegt, zou ook wel eens kunnen uitmaken.

Virussen? Scan ze hier!

• BC3 Victim
Ik zal het proberen, hoe zet je tevens een modem in PCI slot 3?

Verwijderd

Oops, je hebt een USB modem. Sorry ik heb niet goed gelezen... |:( Welke andere PCI kaarten heb je in PCI Slot4/5 zitten?

• BC3 Victim
Volgens mij niets...

Verwijderd

Heb je al gekeken in system information welke devices, IRQ''s delen met de USB controllers?

• BC3 Victim
Alle IRQ staan goed, geen conflicten...
:{

• BC3 Victim
Iemand nog met tip???
;( :'(

Verwijderd

I feel your pain.. mijn a7v doet soms ook moeilijk met usb apparaten. Ik draai nu windows ME en heb al een stuk minder last ervan als met windows 98.. misschien ook iets voor jou ?

Verwijderd

Ik heb er ook veel last van... Mijn netwerk kaart houd er niet zoveel van om een IRQ te sharen met mijn USB-poorten ;(

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
ik heb hier nog zo''n onegluks bord liggen (valt nog binnen garantie) wat ik binnenkort gruwelijk ga mishandelen . filmen en opsturen op cd naar anus >:)

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

hahaha, ja.. :-) doe dat !
lijkt me gaaf ! kun je de pic''s dan hier posten ? cooL !
Pagina: 1