De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Totdat ik ergens las dat een USB-Hub met eigen stroomvoorzienig vaak dit soort problemen zou oplost. Bij Funprice een USB-Hubje gehaald en gevraagd of ik hem terug kon brengen als het probleem daarmee niet werd opgelost.
Ik heb hem niet teruggebracht. Geen USB-probleem meer gehad.
Verwijderd
Miscchien hebben jullie de KT133a (KT7A) en moet je de geluidskaart in slot 4 zetten, + de laatste ZT Bios van ABIT hebben..
ftp://ftp.abit.com.tw/pub/bios/kt7/kt7zt.exe
Of mijn eigenste BUGFIX Bios
http://www.xs4all.nl/~hooi/fixkt7.bin
Verwijderd
De nieuwste KT7x-bios met SBLive-fix (die tegelijk ook het IDE1/2 transfer-probleem oplost) fixte bij mij ook m''n USB!
Dus: nieuwste bios ZT downloaden en flashen.
hiero.
Dan de settings:
Delay Transaction (Advanced Chipset Features)
PCI master Read Caching (Advanced Chipset Features)
PCI master time-out (Advanced Chipset Features)
op Disabled/Disabled/0 zetten.
Opgelost??
ik heb een abit kt7 en had ook probs hiermee.
Totdat ik die converter gebruikte, alles weer ok
McFraGG de gekste !!
Verwijderd
? Hoe moet''ie dan zijn webcam aan een PS2 poort aansluitenOp maandag 14 mei 2001 14:15 schreef RaR het volgende:
probeer een usb->ps/2 convertertje.
ik heb een abit kt7 en had ook probs hiermee.
Totdat ik die converter gebruikte, alles weer ok
Verwijderd
1 USB muis
1 USB scanner
als ik deze 2 op 1 hub had geprikt werkte mijn scanner niet en nu heb ik de muis in de ene hub en de scanner in de andere en nu werkt het perfect
Ik ga morgen de bios proberen , kijken of ie dan wil.
En anders zal de motorkap ff omhoog moeten denk ik.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Als je nieuwe officiele biosrevisie ZT flashed is het probleem weg. Het probleem zat hem in de pci master timing. Dit kun je nu instellen.
Die andere settings delay transactions en pci master read caching laat ik dus op enabled staan omdat ik dan kraakjes in begin van mp3 spelen hoor. Dat verdwijnt wel weer vanzelf. Ook komt het verschijnsel dat m''n cpu temperatuur zo''n 8 graden omhoogschiet.
Ik heb geen nadelige gevolgen ondervonden nadat ik die 2 settings gewoon op enabled heb gezet.
Maar...
Als ik de webcamgo nu aanzet wil die wel beelden tonen (nu ook zonder vast te lopen)
Maar je kan met dit ding namelijk ook plaatjes schieten ver verwijderd van je comp.
Dus sluit ik hem weer aan en wil ik de plaatjes in de computer laden , bekijk het maar zegt ie dan!!!
(gelukkig geen blauw scherm nu , het word nu gewoon zwart hihi).
HELUUUUUUP!!!!!!!
Verwijderd
Maar mijn USB printer Epson 870 photo (dit is ook het eenige usb apparaat dat ik heb) werkt nog steets niet.
Heeft iemand een voorbeeld of een goed advies hoe de bios goed in te stellen.
En waar op gelet moet worden.
hangt een muis en een Microsoft joystick aan