De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
aangezien mijn scores in sisisoft 2001 en 3dmark2001 nogal tegenslagen, wil ik mijn systeem wat beter tweaken
na ff rond te kijken in sisisoft2001 zag ik de volgende vertragende dingen staan:
1) mijn cas settings staan momenteel op 2-3-3
ik zou ze liever zien staan op 2-2-2
in bios heb ik dit op het eerste zicht niet zien staan (ik kon enkel kiezen tussen cas2 of cas 2)
weet iemand waar dat misschien ergens in het bios kan staan?
of bestaat er een utility zodat je het niet via het bios moet doen?
2) hoe kan ik sidebanding voor mijn gforce2mx aanzetten
3) kan ik fast-writes aanzetten bij een via kt133a chipset? (zo ja: waar?)
zijn er nog tips over dingen die ik eens moet nakijken of ze aan staan in sisisoft 2001?
na ff rond te kijken in sisisoft2001 zag ik de volgende vertragende dingen staan:
1) mijn cas settings staan momenteel op 2-3-3
ik zou ze liever zien staan op 2-2-2
in bios heb ik dit op het eerste zicht niet zien staan (ik kon enkel kiezen tussen cas2 of cas 2)
weet iemand waar dat misschien ergens in het bios kan staan?
of bestaat er een utility zodat je het niet via het bios moet doen?
2) hoe kan ik sidebanding voor mijn gforce2mx aanzetten
3) kan ik fast-writes aanzetten bij een via kt133a chipset? (zo ja: waar?)
zijn er nog tips over dingen die ik eens moet nakijken of ze aan staan in sisisoft 2001?
2-3-3 is nagenoeg niks langzamer als 2-2-2; het eerste cijfertje staat voor de CAS-latency en heeft het meeste invloed (ook maar een paar % in real-life overigens). Maar als het jou om Sisoft waardes gaat i.p.v. real-life waardes moet je kijken of je 4-way-interleaving (bank-interleaving) in kunt schakelen, zo niet, dan zijn daar wel leuke progjes voor.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Verwijderd
antwoord op vr.2: op sommige machines kan het, op andere niet, maakt nagenoeg niets uit. Anders moet je maar ff zoeken, was een topic van ParagonEnschede2 (wat een geheugen heb die man!
)
thx 4 de tipOp zondag 13 mei 2001 22:58 schreef MREn het volgende:
antwoord op vr.2: op sommige machines kan het, op andere niet, maakt nagenoeg niets uit. Anders moet je maar ff zoeken, was een topic van ParagonEnschede2 (wat een geheugen heb die man!)
als er iemand nog een progje weet waarmee een gewone gforce2mx (palit daytona zal wel reference design zijn) op mb met de via kt133a chipset side banding kunt aanzetten, mag je het mij altijd laten weten (vele keren enkele fpsjes, maken velen fpsjes)
ik wou dit weten omdat memory benchmark extreem slecht scoort, hij scoort zelfs nog onder een gewone kt133 met pc100 geheugen en aangezien bij die vergelijkingen cas 2 bijstond dacht ik dat dat misschien 2-2-2 was en dat ie daarom zo slecht scoorde,Op zondag 13 mei 2001 22:40 schreef abbadon het volgende:
2-3-3 is nagenoeg niks langzamer als 2-2-2; het eerste cijfertje staat voor de CAS-latency en heeft het meeste invloed (ook maar een paar % in real-life overigens). Maar als het jou om Sisoft waardes gaat i.p.v. real-life waardes moet je kijken of je 4-way-interleaving (bank-interleaving) in kunt schakelen, zo niet, dan zijn daar wel leuke progjes voor.
waaraan kan dit anders nog liggen?
(ik zal nu eens kijken of ik dat 4-way interleaving kan aanzetten...)
je cas settings kan je tweaken ja.
sidebanding op een mx zal heel moeilijk zijn,aangezien de juiste hexadressen nog niet gevonden zijn.
fast writes op jou chipset zou je moeten kunnen activeren, omdat die kt133a, niet wezenlijk verschilt wat betreft fast writes met een apollo pro wat ik heb.
wat jij nodig hebt is wprset en wpcredit , bijde zijn te downen van de via site.
lees de "handleiding" die op de site staat goed door, en denk niet das te moeilijk.
als je nog niet bekend bent met deze progjes zal je dat wel wat vastlopers bezorgen ,,lol.
maar het resultaat mag er zeker zijn.
dus laat ff weten of je deze progs hebt en/of hebt gedownd.
dan gaan we wel verder met verschillende register settings.
sidebanding op een mx zal heel moeilijk zijn,aangezien de juiste hexadressen nog niet gevonden zijn.
fast writes op jou chipset zou je moeten kunnen activeren, omdat die kt133a, niet wezenlijk verschilt wat betreft fast writes met een apollo pro wat ik heb.
wat jij nodig hebt is wprset en wpcredit , bijde zijn te downen van de via site.
lees de "handleiding" die op de site staat goed door, en denk niet das te moeilijk.
als je nog niet bekend bent met deze progjes zal je dat wel wat vastlopers bezorgen ,,lol.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
4 way interleaving kan ik niet aanzetten...
wat is IDE prefetch eigelijk? (want die staat nog disabled)
system bios cacheble, video ram cacheble heb ik ook ff aangezet (helpt dit of remt dit af?)
wat is IDE prefetch eigelijk? (want die staat nog disabled)
system bios cacheble, video ram cacheble heb ik ook ff aangezet (helpt dit of remt dit af?)
site van via?Op zondag 13 mei 2001 23:49 schreef maxi het volgende:
je cas settings kan je tweaken ja.
bedoel je daarmee www.viahardware.com?
want die doet momenteel zeer raar, als ik een pagina wil open op die site (behalve de hoofdpagina na 2 keer) wil hij die downloaden
Pagina: 1