[BC3] harddisk cluservastloper

Pagina: 1
Acties:

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
nadat windows niet meer opstartte op mjin vaders pc (= toe aan vernieuwing), hij liep vast na het blauwe windoews scherm, ben ik de pc aan het onderzoeken gegaan.

als ik in dos scandisk oppervlakte controle doe, dan gebeurt er bij cluster 707 het volgende:

net als bij een slechte cd in een cdromspeler, stopt de harddisk mte leven, slaat opnieuw aan, doet ff "trrrrr" en dan een zacht piepje. dit herhaalt zich.. de pc reageerd niet meer op commandos.

weet iemand of het dus bad sectors zijn? Kan nog een virusscanner proberen? Hoe los ik dit op.

pc: cyrix p150+ met 16mbram, intel 430bx moederbord, en een harddisk met 45mb (kweenie welke kan ik ff opzoeken)

TIA!

Human Bobby

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
lijkt me een crashende hd
tot nu toe als ik zo''n geluid hoorde uit de hd (van steeds weer opnieuw hetzelfde deel proberen te lezen) was dit het begin van het eind.

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Vaag zeg, een harddisk stopt normaal nooit met draaien; meestal alleen als de APM dat zegt.
Nu kan ik me herinneren van toen ik een oude harddisk van 20 MB had opengeschroefd en aan had gesloten, dat hij stopte als ik hem tegen hield met mijn hand en dat hij pas weer begon als ik dir ofzo intypte.
Denk niet dat dit helpt, maar je topic is nu weer omhoog.

edit:

Oh, hij was sowieso al omhoog.

Expanding the inexpandable