[BC3] Apple of Windows

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hallo,
Ik ben van plan om een nieuwe computer te gaan kopen. :9 Alleen weet ik nog niet wat ik moet gaan kopen. Windows bakken zijn goedkoop, maar ik vind het OS heeel erg bagger ( mijn mening he!).
Macintosh vind ik heel relaxt, alleen is een beetje duur voor een goed systeem.
Ik hou er ook wel van om een beetje in de kast te bouwen. Spellen enzo heb ik al voor de Mac. Dus das geen prbleem. Van windows weet ik ook niet zo heel veel vanaf. Van de Mac wel weer meer.
Maar ik weet dus echt niet wat ik moet kiezen. Wie kan mij van het ene of andere overtuigen.

P.S. Graag wel normale antwoorden en niet van die Apple sux en Windows rules
opmerkingen graag. En ik ben nog steeds niet overtuigd. Laat ik het zo zeggen: Schrijf je eigen ervaring met je OS op!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:05
Als het aan jou ligt zoals ik nu kan opmaken zou jij een Apple kopen. Je geeft zelf genoeg argumenten, dus waarom niet.

Je hoeft echt niet persé windows zoals je dus wel weet en er is genoeg software voor de mac tegenwoordig!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:01
Geen Apple Sux en Geen Windows Sux? Nou dan maak ik ervan Riddertje Sux!!! |:(

Je hebt spelletjes en ervaring met de MAC en je vindt Windows slecht en dan ga je aan ons vragen wat je het beste kan nemen.... beetje stom vind je ook niet? :(

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Je geeft het antwoord op je vraag eigenlijk al wel |:(

BTW misschien is Linux een alternatief voor windows. Indien niet, zal het een apple worden hee.

• BC3 Victim
OK...maar bij windows bakken kan je ook nog DDR SDRAM nemen en andere videokaarten en meer spellen.

En Linux heb ik al bij een vriend geprobeer. Ik mocht ff voor een lan party zijn comp. lenen en daar stond dus Linux op met UT.... liep allemaal harstikke lekker enzo... maar dat was wel het enigste spel!!!! en als je op de komma drukte liep ie vast :(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• LAN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

LAN

Wat wil je gaan doen met je nieuwe computer?

• Tony_Montana
  • Laatst online: 19-08 17:29
Als je veel spellen speelt-->windows98se

• BC3 Victim
SE???

Lopen de meeste spellen ook niet op 2000????

Want daar heb ik van gehoord dat het heel stabiel is

• VooDoo|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-12-2013
Wat wil je nu ?? Dat vreemden tegen jou gaan zeggen welke computer je moet nemen |:(.
Als je nou gewoon jezelf eens fijn overtuigt om een Mac te scoren waar je allemaal voordelen van neergezet hebt tov een ''bagger OS'' zoals Windows he...

• BC3 Victim
Ik wil vooral spellen spelen en dat het niet te vaak vastloopt( wil iedereen wel)
maar ik heb niet al te veel geld 3000,-
maar wil wel kwalikteit...

• LAN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

LAN

Volgens mij kun je tegenwoordig met 3000piek al een heel leuk systeem in elkaar zetten hoor.

• BC3 Victim
En ik wil ook nog wel goed mee kunnen doen met een LAN party.
Met m''n iMac kan ik wel op het netwerk spelen, maar dan kan ik niet goed met file server overweg..
En ik kan op de mac niet goed Dvix kijken :( (kan wel maar loopt wel lekker vaak op vast

• BC3 Victim
Wat heb ik d an ongeveer???
Ik wil er wel een radeon in hebben en luek geluidskaartje

• BC3 Victim
Op zondag 13 mei 2001 20:44 schreef Riddertje het volgende:
SE???

Lopen de meeste spellen ook niet op 2000????

Want daar heb ik van gehoord dat het heel stabiel is
Vooral oudere spellen lopen niet op 2000. En nog een tip om de kosten te drukken: Als jij of je pa c.q. ma werkt kun je een computer kopen via je brutoloon. Hierdoor kom je belastingtechnisch goedkoper uit. Ik heb nu een pc van 5.200 voor 3.100! }:O En das een P4 1.3 met 256 mdb rdram en een geforce 2mx, lijkt me wel aardig toch?

• BC3 Victim
Ik zal mijn mening ff geven
Apple ZUIGT!
Voor normaal werken heb ik Windows 2000, voor de spelletjes Windows 98 SE, dualboot duz. Werkt perfect en met een Apple kun je haast geen donder!

• BC3 Victim
Is dat niet het PC prive project???
Want dan heeft mijn vader er al 2 van gekocht ;)

• BC3 Victim
Op zondag 13 mei 2001 20:57 schreef Riddertje het volgende:
Is dat niet het PC prive project???
Want dan heeft mijn vader er al 2 van gekocht ;)
That''s right, echt beter! }:O

• BC3 Victim
Alleen zit er wel een wachttijd van 3 jaar ofzo tussen elke keer dat je een compie mag kopen via pc-prive...:'(

• BC3 Victim
mmm...waar kan ik een luek en goedkoop systeempje samenstellen????
Misschien wel een goed idee om een dual boot te gaan doen...

• BC3 Victim
Alleen dan wel in 1 jaar tijd :+
Was van afdeling gewisseld :)

• BC3 Victim
Mag dat pc-prive eigenlijk ook bij een ministirie???

• James_Watt
  • Laatst online: 15-08 15:56
Ja ook bij een Miniserie:+

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

Verwijderd

Neem een PC. Dan heb je ongeveer 2x meer voor hetzelfde geld.

Installeer windows 2000 pro. Dan heb je een hoop stabiliteit. Ik erg goede ervaringen met windows 2000 in vergelijking met de 95/98/ME varianten.

Wat velen mensen claimen met betrekking tot de performance van windows 2000 met spellen in vergelijking met windows 98 is KUL. Het zijn geen significante verschillen. Met de nieuwste drivers/service pack/compatibility pack/directx ga je minstens zo hard in windows 98, veel mensen realiseren dat niet. Er is daar onlangs nog een vergelijkende gaming test gedaan tussen een win98 en een win2k computer op de tweakers.net frontpage. Ook daar uit bleek dat er geen significante verschillen zijn.

Verwijderd

Weet je, mijn broer heeft laatst zijn 2e apple aangeschaft (naast een dual processing G4 een I-mac) met zo''n beetje dezelfde argumenten als jij die nu geeft. Ik zou zeggen: ga gewoon voor een apple 8-)

• BC3 Victim
Kan je dan nog halflife (cs) spelen in 2000 pro??? anders ga ik daar wel ff voor kijken...alleen wat voor scherm is goed...
wil ongeveer een 17'' inch.
En kan ik ook nog een DDR plankje krijgen + gehuegen+ Harde schijf+radeon voor 3000,-???

• BC3 Victim
En als ik voor een apple ga weet iemand dan een goed scherm???
En kan ik dan gelijk macosx nemen of beter de 9.1 houden???

• BC3 Victim
En loopt de niewe iMac goed ivm met spellen??? Wat doet hij vooral met z''n Macs??

Verwijderd

ik zou geen iMac namen, dat vind ik wel zo domme computer.
Ik vind apple echt cool maar waarom ze nou een imac hebben gemaakt?
ik zou een G4 kopen

Verwijderd

De combo apple & games blijft een probleem. Voor je hardware-vragen raad ik je toch aan om even naar apple.nl te gaan. Suc6 8-)

Verwijderd

Op zondag 13 mei 2001 21:20 schreef Riddertje het volgende:
En loopt de niewe iMac goed ivm met spellen??? Wat doet hij vooral met z''n Macs??
Hij gebruikt hem om te internetten en hij doet er wat met 3d op. Niet voor games dus..

• BC3 Victim
dus kan ik beter een PC kopen.....
voor dat netwerk gedoe heb ik al iets gevonden...connectix double talk.
heb ik van iemand ''gekregen'' via hotline.8-)

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Apple is gewoon beter als windows.

Het nadeel is dat je wel meteen een paar ruggen meer neer kan gaan leggen (maar dan heb je ook wat)

Koop in ieder geval geen iMac. Die dingen zien er leuk uit maar je kan bijna niet uitbreiden. Alleen een beetje ram en een hd).
En het heeft een ouderwets klein scherm.

Met de komst van MacOS X is de mac G4 zeer goed. Als je MacOS X koopt krijg je trouwens MacOS 9.1 er gratis bij.

Eigenlijk (als macfanaat vind ik het kut om te zeggen maar ik blijf realistisch) kan je voor 3000,- beter een pc kopen. Daar heb je echt niks leuks voor als je daarmee een mac wilt kopen.
Pas bij een duizendje of 5,6 heb je een mac die qua prijs/kwaliteit verhouding stukken beter is.

Voor 3000,- ben je eigenlijk verplicht om tussen een pc en een iMac te kiezen.
====> ga voor PC

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• BC3 Victim
Thanx, Kan die duron ook vervangen worden door een atlon??? hoe duur is bijv. een 1.33Gig

• BC3 Victim
En de G4 gebruikt ie ook voor 3D en inernet???Maar voor een lueke G4 moet ik nog wel ff een 3kwart jaar doorsparen, maar dan krijg ik wel nog zo''n 500-1000,- van m''n ouders....hebben dan toch weer een nieuwe nodig. >:)

• BC3 Victim
Over een 3kwart jaar heb ik ook zoveel geld :9~ Voor luke G4 kijk op
http://www.xtrem.com
een beetje opgefokt en verkoopt ook nog andere lueke spulletjes....zoals gegarandert goed overkloken...1 jaar garantie :+

Verwijderd

Voor jou :

-AOpen DVD 1240 12x40x (Retail) FL 165,-
http://www.tweakers.net/pricewatch/13684

-ATi Radeon 32MB DDR (Retail) FL 479,-
http://www.tweakers.net/pricewatch/12212

-128MB PC133 SDRAM FL 161,-
http://www.tweakers.net/pricewatch/2565

-Terratec SoundSystem DMX - XFire 1024 FL 134,-
http://www.tweakers.net/pricewatch/10415

-Maxtor 30GB (DMax 40 Plus, 7200rpm, 2MB) FL 367,-
http://www.tweakers.net/pricewatch/8023

-Best-Case Midi Tower (300W) FL 129,-
http://www.tweakers.net/pricewatch/18124

-MSI Pro 2a FL 265,-
http://www.tweakers.net/pricewatch/13993

-Iiyama 15" S500M1 Vision Master FL 464,-
http://www.tweakers.net/pricewatch/15384

-Edimax 10/100MB PCI netwerkkaart FL 30,-
http://www.tweakers.net/pricewatch/17663

-Cooler Master EP5-6I51 FL 40,-
http://www.tweakers.net/pricewatch/16548

-AMD Athlon Thunderbird 1333 FL 559,-
http://www.tweakers.net/pricewatch/17024

-Typhoon 280 Watt, Silvercrest FL 79,-
http://www.tweakers.net/pricewatch/4358

= 2848,- :9~

Verwijderd

Op zondag 13 mei 2001 20:46 schreef Riddertje het volgende:
Ik wil vooral spellen spelen en dat het niet te vaak vastloopt( wil iedereen wel)
maar ik heb niet al te veel geld 3000,-
maar wil wel kwaliteit...
Volgens mij heb je, als je bij apple gaat shoppen, niet veel voor fl 3000 piek.

Tenzij je zo''n flowerpowerbak wilt

Verwijderd

Op zondag 13 mei 2001 21:35 schreef Riddertje het volgende:
En de G4 gebruikt ie ook voor 3D en inernet???Maar voor een lueke G4 moet ik nog wel ff een 3kwart jaar doorsparen, maar dan krijg ik wel nog zo''n 500-1000,- van m''n ouders....hebben dan toch weer een nieuwe nodig. >:)
Die gebruikt hij echt als werkbak om zware applicaties mee te draaien zoals fotosoep & lightwave 3D. Kijk maar naar het cache-geheugen van zo''n processor: 1 mb. Dat maakt zo''n g4 dus zeer geschikt als workstation.

Een apple is overigens voor mij geen optie, omdat ik naast het fotosoepen &3d''en ook games wil spelen..

Verwijderd

Op zondag 13 mei 2001 21:42 schreef koffeannan het volgende:

[..]

Volgens mij heb je, als je bij apple gaat shoppen, niet veel voor fl 3000 piek
Inderdaad:
(copy/paste apple-store)

466MHz PowerPC G4
1 MB L2-cache
128 MB SDRAM
30 GB Ultra ATA
Cd-rw-speler
ATI RAGE 128 Pro
Gigabit Ethernet
Interne 56K-modem

fl 4.390,00

Ziekenhuistarieven dus :(

• BC3 Victim
Thnx voor de moeite,
maar ik ga nog ff doorsparen en kijk hoe windows er over een jaartje voorstaat en hoe apple er voor staat. en hoe de prijzen zijn....thnx people!!!! Vooral r0ck3t voor de moeite om het op te zoeken!!!!

Verwijderd

Op zondag 13 mei 2001 21:48 schreef Riddertje het volgende:
Thanx, Kan die duron ook vervangen worden door een atlon??? hoe duur is bijv. een 1.33Gig
AMD Athlon Thunderbird 1333 FL 559,-

http://www.tweakers.net/pricewatch/17024

Verwijderd

Alle mensen die zeggen dat Apple zuigt weten niet waar ze het over hebben.

Koop wat je wil... koop een pc misschien kan je dan wat windows "ervaringen" opdoen.

Ik vind dit wel de aller stomste plek om te gaan vragen wat het beste is... iedereen hier vind hun eigen software/hardware natuurlijk het best. Mijn advies: ga eens met windows werken en kijken wat je wilt. Ervaringen... daar gaat het om.

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 19:22

Beaves

Usque ad Finem

Apple is gewoon beter als windows.
Tuurlijk, Mac OS 9.1 is het meest brakke OS wat ik ooit heb gebruikt, brak geheugen beheer, geen multitasking.

OS X is niet veel beter, veel kernel panics, je kan geen DVD''s bekijken, geen PPP verbindingen gebruiken die langer dan 3 minuten duren, geen cd''s fikken. Nee, de Mac is veel beter :).

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Op zondag 13 mei 2001 21:09 schreef RopStop het volgende:

Wat velen mensen claimen met betrekking tot de performance van windows 2000 met spellen in vergelijking met windows 98 is KUL. Het zijn geen significante verschillen. Met de nieuwste drivers/service pack/compatibility pack/directx ga je minstens zo hard in windows 98, veel mensen realiseren dat niet. Er is daar onlangs nog een vergelijkende gaming test gedaan tussen een win98 en een win2k computer op de tweakers.net frontpage. Ook daar uit bleek dat er geen significante verschillen zijn.
Ligt er maar net aan wat voor grafische kaart je hebt denk ik: ik gebruik altijd W2K maar daar draait UT toch beduidend minder snel onder als onder W98. Geen kul.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Op zondag 13 mei 2001 23:31 schreef Beaves het volgende:

[..]

Tuurlijk, Mac OS 9.1 is het meest brakke OS wat ik ooit heb gebruikt, brak geheugen beheer, geen multitasking.

OS X is niet veel beter, veel kernel panics, je kan geen DVD''s bekijken, geen PPP verbindingen gebruiken die langer dan 3 minuten duren, geen cd''s fikken. Nee, de Mac is veel beter :).
Volgens mij praat jij andere mensen na en dat je net als of doet dat je er veel verstand van hebt. :r

We praten hier over een OS dat net op de wereld is. Een nieuwe Windows versie heeft volgens mij al meer problemen.
- met 10.0 wat ik gehoord heb werkt PPP niet goed en "kan" het een kernal panic opleveren... dat is dus 1 ding en jij noemt het als 2 en ook nog op een andere manier.
- kernal panic''s heb ik nog niet gehad.
- CD''s schrijven kan wel
- DVD''s kijken komt over 4 weekjes.

Ja MacOS is inderdaad beter zelfs met deze dingen die missen... moet je nagaan.
Pagina: 1