De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Capturen zonder overlay = 768x576 max.
Brooktree 848 of 878 video-decoder (nu heet het bedrijf Conexant)
optionele radio-upgrade mogelijk..
Stereo geluid, afstandsbediening via serial port,. 1x Composite in (tulp) 1x S-video uit,. 1x audio uit op achterkant, op de PCB van de kaart zelf nog 1x Audio in en 1x Audio uit.. (composite en S-video resolutie is "maar" 720x576)
Verwijderd
is de ATI-TV Wonder wat:?
hij bevalt prima, maar als je signaal niet sterk genoeg is, dan is het beeld
dan moet je dus nog een extra signaalversterker kopen
verder bevalt hij prima
Verwijderd
Mmm is er een manier om vantevoren te checken of ''t signaal sterk genoeg isOp zondag 13 mei 2001 20:23 schreef Cutebritney het volgende:
ik heb die pro...
hij bevalt prima, maar als je signaal niet sterk genoeg is, dan is het beeld
dan moet je dus nog een extra signaalversterker kopen(f35...60)
verder bevalt hij prima
Expanding the inexpandable
Veronica =/= Yorin + V8 ?
"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)
denk et niet....Op zondag 13 mei 2001 20:23 schreef Locutus-of-Borg het volgende:
[..]
Mmm is er een manier om vantevoren te checken of ''t signaal sterk genoeg is
een gewone tv doet et prima, maar zo''n pctv kaart heeft een sterker signaal nodig...
dat heetf niets met de kabelmodem te maken hoor...Op zondag 13 mei 2001 20:25 schreef Expander het volgende:
Ja vaag ik heb precies die kaart. Mijn signaal was ook niet erg sterk, dus ik kocht een versterker, maar die versterkt ook één of ander stoorsignaal van mijn kabelmodem zodat vooral Veronica nogal storing geeft (in de vorm van tikjes en hor. strepen).
die zit op een heel andere freq.
de goedkoopste van pinnacle is geloof ik 160piek!! dan heb je wel geen zapper en ook geen radio, maarja het is wat! en als het singaal te zwak is koop je toch een versterker, want het light onder de 300,-!!!!!!Op zondag 13 mei 2001 20:19 schreef Locutus-of-Borg het volgende:
Sja ik ben ook opzoek naar een goede TV-kaart om op me studentenkamer ipv een TV, de pc als TV te gebruiken.. wat raden jullie me aan voor onder de 300 piek
is de ATI-TV Wonder wat:?
Verwijderd
Verder: als je maar 1 of 2 TV''s + PCTV Pro in huis hebt is er nog meer dan genoeg signaal voor de kaart. Een versterker zal dan alleen maar een té sterk signaal afgeven, wat resulteert in strepen (strepen komen niet door kabelmodems).
LET OP: GEBRUIK GEEN SPLITTERS.....
Het gaat er niet alleen om hoeveel tv''s, maar het belangrijkste is hoeveel meter coax er ligt van de aansluiting tot jouw pctv kaart...Op zondag 13 mei 2001 21:05 schreef Silacoid het volgende:
Vergeleken met twee andere TV''s die ik hier heb, geeft de PCTV Pro beter beeld dan die TV''s. Nu zijn dit wel oude TV''s met crappy tuners, maar ''t betekent wel dat een TV-kaart niet per sé slechter is dan een TV.
Verder: als je maar 1 of 2 TV''s + PCTV Pro in huis hebt is er nog meer dan genoeg signaal voor de kaart. Een versterker zal dan alleen maar een té sterk signaal afgeven, wat resulteert in strepen (strepen komen niet door kabelmodems).
LET OP: GEBRUIK GEEN SPLITTERS.....
enne als je meer dan 1 tv hebt, heb je wel een splitter nodig..:(
ligt er dus aan hoever je van de aansluiting zit....Op zondag 13 mei 2001 21:18 schreef Bill_Gatjes het volgende:
ik heb hier t''huis 3 radio''s en 2 tv''s!! heb ik dan n versterker nodig??? ik hoop het nie!!!
ik zit er zo''n 15-20M vanaf (lijkt veel, maar zijn maar 2 kamers) en had zeker een versterker nodig...Eigenlijk is de versterker die ik nu heb nog te zwak
jo, die is dus echt FLUT..Op zondag 13 mei 2001 21:01 schreef Bill_Gatjes het volgende:
[..]
de goedkoopste van pinnacle is geloof ik 160piek!! dan heb je wel geen zapper en ook geen radio, maarja het is wat! en als het singaal te zwak is koop je toch een versterker, want het light onder de 300,-!!!!!!kijk anders op www.pinnaclesys.com
is de rave, van f 125.
geen stereo
andere (slechtere) tuner
mono
lage res.
ga dan voor deze
deze is te vergelijken met de pro, maar alleen geen miro..
edit]
en kost maar f189
mm zie net dat ie ook geen remote heeft
maar als dat niet uitmaakt, zou ik voor deze gaan
Verwijderd
niet dat pinnacle nou zo geweldig is met hun drivers, maar terratec is helemaal een ramp...
zou het mogelijk zijn dezelfde drivers te gebruiken?Op zondag 13 mei 2001 22:17 schreef Silacoid het volgende:
gebruikt misschien wel zelfde chipset, maar die van miro heeft (vind ik) betere drivers...
niet dat pinnacle nou zo geweldig is met hun drivers, maar terratec is helemaal een ramp...
(dus de miro drivers op de terratec)
weet waar je over praat he,. ik heb de PCTV rave, die captured op 768x576, is uitgerust met de nieuwe Conexant 878 video-decoder chip,. en heeft zapper,. alleen geen radio.. en hij is mono, ik gebruik mijn video recorder voor stereo geluid,. heb er 2x een 20dB versterker tussen voor het signaal,. van 60 piek per stuk..Op zondag 13 mei 2001 21:29 schreef Cutebritney het volgende:
[..]
jo, die is dus echt FLUT..
is de rave, van f 125.
geen stereo
andere (slechtere) tuner
mono
lage res.
ga dan voor deze
deze is te vergelijken met de pro, maar alleen geen miro..
edit]
en kost maar f189
mm zie net dat ie ook geen remote heeft
maar als dat niet uitmaakt, zou ik voor deze gaan
dus het verschil tussen PRO en RAVE :
PRO:
- Conexant BT 848/878 video-decoder chip
- Stereo geluid
- Zapper/radio
- Capturen tot 768x576x32
RAVE:
- Conexant BT 878 video-decoder chip
- Mono geluid
- Zapper
- Capturen tot 768x576x32
Wie me niet geloof kan op afspraak via icq een videoclipje van me krijgen, ik rip zelf videos (met die RAVE, videorecorder combo)
enne de TUNER op die kaartjes is identiek.. dat je het ff weet..
ciao
Verwijderd
dat wat je zei over die lengte van de kabels, dat klopt natuurlijk wel, maar het aantal TV''s in je huis is wel degelijk van belang hoor....met splitters bedoel ik dus van die gare T-stukjes. Je kunt wel degelijk zonder die dingen, via zo''n soort doorlus muurkastje, heb alleen nu ff geen zin om plaatje op conrad te zoeken...
over die drivers: er schijnen wel generic drivers te zijn voor dat bt chipset, maar heb ik nooit geprobeerd....is vast nog wel ergens hier op GoT te vinden ofzo....
en volgens mij captured de pro vanaf de tuner niet hoger dan 320x240?
Verwijderd
dat van die zwarte balk is simpel: je hebt ''m dus in primary mode staan en moet ''m ff naar overlay mode schakelen (videoinstellingen), mits je videokaart dat ondersteunt.
hij deet het eerst altijd na 3x opnieuw installeren doet hij n beetje normaal. maar het is nog niet opgelost! aaaaaaaaah!Op maandag 14 mei 2001 21:42 schreef Silacoid het volgende:
dat ie eerst mono weergeeft en later stereo is normaal, dat ie stil wordt niet, maar ik weet ff niet hoe je dat oplost...
dat van die zwarte balk is simpel: je hebt ''m dus in primary mode staan en moet ''m ff naar overlay mode schakelen (videoinstellingen), mits je videokaart dat ondersteunt.
en die randen, ja inderdaad primary mode,. maar als dat al zo was vanaf dat je het instaleerde, betekent dat mischien wel dat ie geen overlay ondersteund in full screen..
moet je es proberen om je display resolutie in windows omlaag te zetten..
begane grond:
1 tv
1 radio
boven:
1 tv
1 tvkaart
1 radio
1 kabelmodem (essent)
alles werkte altijd goed, totdat ik kabel kreeg voor me internet. aan de tv''s is niet veel te zien, maar op de stereo boven hoor ik een lichte brom, ook met de volume knop laag. ik heb nu die kabel eruit gehaald zodat et stopte, (heb nu dus geen radio meer), zou et aan de radiokabel zelf kunnen liggen, moet ik zo''n hoge kwaliteitskabel kopen.
de radiokabel gaat van dat essentkastje rechtstreeks naar mijn stereo, ongeveer 9 meter
ik moet zelf nog ff wat aanknoeien, maar mischien klinkt dit iemand bekend in de oren
beneden
1 tv
1 radio
1 @home kabelmodem
boven
2 radio''s
1 tv
1 PCTV Pro(1x radio en 1x TV)
het komt binne gaat naar n verdeelwandbox, gaat vedder naar boven, splitter, aan de ene kant van de splitter zit n wandbox naar 2 radios en 1 tv, aan de andere kant zit ook n wandbox met daar aan m''n PCTV Pro. het stoort haast nie!!! morgen waarschijnlk n versterker, GRATIS!!!!ik ga nu proberen of de nieuwste software helpt, van www.pinnaclesys.com