[BC3] CD-rom speler wordt herkend als verwisselbare...

Pagina: 1
Acties:

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
Op een laptop hier word een toshiba XM-1902B cd-rom speler herkend als verwisselbare schijf...wie weet hoe ik deze weer gewoon als cd-rom speler kan laten worden herkend, nu kunnen er geen cd''tjes mee worden ingelezen, dan vraagt ie gelijk of je wil formateren wat logischerwijs niet kan...

Alvast bedankt!

• MP83
Bijna uur verder, niemand oplossing of enig idee?!? :'(

Verwijderd

Klinkt niet best.

Maar misschien zou je wat meer achtergrond info kunnen verschaffen (zoals waarneer is het begonnen en onder welk omstandigheden en het feit dat je hem eerst van zeven trappen af hebt laten donderen is ook niet onbelangrijk.) Dan kunnen mensen een beetje mee denken.

• MP83
Ik kreeg ''em zwaar verneukt van een buurman. Ik heb alles al weer werkend behalve dit probleem dus. Het is een Compaq Presario 1260...ik weet ''t comprak sucks big-time maar als ie gefixt ken worden is het toch wel leuk :)

Verwijderd

rechtsklikken op deze computer, dan het betreffende apparaat selecteren. Properties en dan verwisselbare schijf uitvinken. Als dat nog steeds niet helpt dan ga je ook naar system properties (eigenschappen) en dan selecteer je het apparaat en dan delete. Dan moet je opnieuw opstarten en zal als het goed gaat windows het apparaat automatisch als cdrom zien en instellen.
Als dat OOK nog niet werkt dan moet je dat even hier vertellen en kijken we verder.

• MP83
Op zondag 13 mei 2001 18:43 schreef Cbd het volgende:
rechtsklikken op deze computer, dan het betreffende apparaat selecteren. Properties en dan verwisselbare schijf uitvinken. Als dat nog steeds niet helpt dan ga je ook naar system properties (eigenschappen) en dan selecteer je het apparaat en dan delete. Dan moet je opnieuw opstarten en zal als het goed gaat windows het apparaat automatisch als cdrom zien en instellen.
Als dat OOK nog niet werkt dan moet je dat even hier vertellen en kijken we verder.
De cd-rom speler, die toshiba, staat wel gewoon in apparaatbeheer maar de optie ''verwisselbaar'' is grayed-out maar ook niet aangevinkt, daar kan ik dus niks mee. Bedankt voor de tip in ieder geval. Iemand nog een andere oplossing ;( ?

Verwijderd

Dat heb ik ook een keer gehad met een 24x creative en een 32x samsung (Waren op merknaam na exact dezelfde spelers).
Maar dat waren al kut dingen dus had ik maar gelijk nieuwe gekocht.

• MP83
Op zondag 13 mei 2001 19:35 schreef Fl3xx het volgende:
Dat heb ik ook een keer gehad met een 24x creative en een 32x samsung (Waren op merknaam na exact dezelfde spelers).
Maar dat waren al kut dingen dus had ik maar gelijk nieuwe gekocht.
Gaat lastiger met laptop... :(

• MP83
Kan ''em nog als standaard cd-rom proberen in te stellen, kijken of dat helpt...ik laat het nog wel weten, iig bedankt voor jullie tips.

• MP83
M''kay....ben blijkbaar de enige die tegen dit $&@#^#%$ probleem aan is gelopen...jammur, had ''em graag vanavond nog retour buurman gegooid.

Niemand ook maar een stille hint!? :+

Verwijderd

In het bios kan je ook dingen instellen.

Als je bijvoorbeeld een harde schijf d''r inzet dan kun je die automatisch laten detecten bij iedere boot.

Maar je kan dat ook handmatig instellen, de settings worden dan niet gedetecteerd.

Misschien staat er nog iets ouds in dat je cd-rom speler opgeeft als een HD.

• MP83
Op zondag 13 mei 2001 21:23 schreef Guanoape het volgende:
In het bios kan je ook dingen instellen.

Als je bijvoorbeeld een harde schijf d''r inzet dan kun je die automatisch laten detecten bij iedere boot.

Maar je kan dat ook handmatig instellen, de settings worden dan niet gedetecteerd.

Misschien staat er nog iets ouds in dat je cd-rom speler opgeeft als een HD.
mmm, thx voor de tip, maar in het bios is geen optie om iets daarover in te stellen. Hij meldt alleen dat ie de HD vind en een Toshiba CD-rom drive....nog steeds geen oplossing helaas dus, tips nog steeds welkom ;(

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Leverde de standaard procedure (bij mij althans)
driver downloaden van website fabrikant; FAQ''s raadplegen; zoekmachines gebruiken; heel veel klooien
niets op?

Humz ja en ertussen hoort nog ''een vraag stellen op GoT'', maar die heb ik maar weggelaten.

Expanding the inexpandable

• MP83
Op zondag 13 mei 2001 22:21 schreef Expander het volgende:
Leverde de standaard procedure (bij mij althans)
driver downloaden van website fabrikant; FAQ''s raadplegen; zoekmachines gebruiken; heel veel klooien
niets op?

Humz ja en ertussen hoort nog ''een vraag stellen op GoT'', maar die heb ik maar weggelaten.
Helaas niet...ik kom heel veel problemen tegen op m''n werk en ook zoals nu thuis. Allemaal heb ik ze tot nu toe opgelost met FAQ''s, search, drivers, boards, etc. Maar deze lukt maar niet...

• BYM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-01 14:50

BYM

In memoriam : De Gulden

Als het goed is kun je die cdrom er ook uithalen toch?
Doe dat eens, en start dan opnieuw op, en kijk in apparaat beheer wat er over blijft, gooi desnoods die verwisselbare schijf in apparaat beheer weg voordat je hem daadwerkelijk uit de laptop haalt.....

Ik hoor wel of dit werkt of niet

Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.

• MP83
Op maandag 14 mei 2001 11:05 schreef BYM het volgende:
Als het goed is kun je die cdrom er ook uithalen toch?
Doe dat eens, en start dan opnieuw op, en kijk in apparaat beheer wat er over blijft, gooi desnoods die verwisselbare schijf in apparaat beheer weg voordat je hem daadwerkelijk uit de laptop haalt.....

Ik hoor wel of dit werkt of niet
cdrom net ff er uit gehaald. Ook uit apparaatbeheer verwijderd. Daarna opgestart, de verwisselbare schijf is weg. Daarna weer cdrom er in en hij staat er weer netjes tussen als de toshiba XM-1902B bij het apparaatbeheer. Maar bij deze computer en overal ziet ie ''em als verwisselbare schijf....Aaaaaaaaarggggghhhhhhhhh maak me gek :( kutlaptop...pfff

• BYM

BYM

Op maandag 14 mei 2001 11:22 schreef Mr.Blonde het volgende:

[..]

cdrom net ff er uit gehaald. Ook uit apparaatbeheer verwijderd. Daarna opgestart, de verwisselbare schijf is weg. Daarna weer cdrom er in en hij staat er weer netjes tussen als de toshiba XM-1902B bij het apparaatbeheer. Maar bij deze computer en overal ziet ie ''em als verwisselbare schijf....Aaaaaaaaarggggghhhhhhhhh maak me gek :( kutlaptop...pfff
Windows HN zeker>:):? (HardNekkig)

Driver update, wil dat niet lukken dan in apparaat beheer??Moet je maar ff kijken waar dat staat en of het wil lukken, en dan gewoon als atapi-cdrom insalleren, iets anders zou ik zo 1 2 3 niet weten eerlijk gezegd.....

Verwijderd

verwijder hem nog eens (zowel fysiek als in system devices.
start nu op in veilige modus.
verwijder alle verwijzingen naar cd-roms speler en/of verwisselbare schijven uit system devices.
Stop hem er weer in.
Herkent hij hem nu nog steeds als verwisselbare schijf?

• MP83
Op maandag 14 mei 2001 13:26 schreef rderoode het volgende:
verwijder hem nog eens (zowel fysiek als in system devices.
start nu op in veilige modus.
verwijder alle verwijzingen naar cd-roms speler en/of verwisselbare schijven uit system devices.
Stop hem er weer in.
Herkent hij hem nu nog steeds als verwisselbare schijf?
Zal ik ff doen nu, ben benieuwd, hoop dat het werkt...laat nog wel ff weten zo.

[edit]

ook dit lost niks op :'( GRr#$%rMb#%$L......

• BYM

BYM

Op maandag 14 mei 2001 14:04 schreef Mr.Blonde het volgende:

[..]

Zal ik ff doen nu, ben benieuwd, hoop dat het werkt...laat nog wel ff weten zo.

[edit]

ook dit lost niks op :'( GRr#$%rMb#%$L......
Grrr, windhoos opnieuw installeren dan maar:?:(

• MP83
Jah, maar da mocht niet van die kerel, moet ie zelf maar doen dan...iig thx voor alle hulp :)
Pagina: 1