Hallo mede-tweakers,
''k heb een mega probleem.
Ik heb thuis de volgende configuratie:
Abit KT7-RAID
Athlon 1G (nog niet overgeklokt)
256 MB geheugen
Asus 6600 Deluxe Graphics Adapter
3COM 905 10/100 NIC
Soundblaster PCI128
2*20G HD van WD
Sony writer en een Pioneer DVD speler
Dit alles in een AOpen kast (big-tower) met 300 Watt voeding
Nu doet zich het volgende voor:
Enige tijd geleden heb Windows ME gedeinstalleerd, want ik kreeg teveel blue screens (VMM errors etc.). Ik wilde terug naar Win98 (SE). Tijdens installeren van Windows reboote het systeem enkele keren spontaan. Na stug volhouden, heb ik Win98 (SE) op mijn HD gekregen.
Nu heb ik regelmatig dat voor het inloggen de machine spontaan reboot of gewoon bevriest.
Als de PC ueberhaupt normaal op start, kan ik enkele minuten internetten en daarna is de link naar buiten weg (lokaal kan ik nog wel browsen). Internet werkt pas weer na een reboot (met evt. spontane extra reboots).
Inmiddels heb ik de machine al enkele malen compleet geinstalleerd (Windows 98, Windows 98 SE, Windows ME). Overal de zelfde problemen.
Vervolgens ben ik met de hardware gaan spelen en zelfs met ALLEEN mijn 1e HD geeft tie die problemen (voor de rest is alle hardware eruit).
Geheugen omgewisseld (2*128MB PC133)
Volgens mijn bios wordt het systeem niet warmer dan 37 graden (dat kan het ook niet zijn).
Hebben jullie enig idee, waar ik verder nog kan zoeken?????
Ik ben (bijna) ten einde raad.
''k heb een mega probleem.
Ik heb thuis de volgende configuratie:
Abit KT7-RAID
Athlon 1G (nog niet overgeklokt)
256 MB geheugen
Asus 6600 Deluxe Graphics Adapter
3COM 905 10/100 NIC
Soundblaster PCI128
2*20G HD van WD
Sony writer en een Pioneer DVD speler
Dit alles in een AOpen kast (big-tower) met 300 Watt voeding
Nu doet zich het volgende voor:
Enige tijd geleden heb Windows ME gedeinstalleerd, want ik kreeg teveel blue screens (VMM errors etc.). Ik wilde terug naar Win98 (SE). Tijdens installeren van Windows reboote het systeem enkele keren spontaan. Na stug volhouden, heb ik Win98 (SE) op mijn HD gekregen.
Nu heb ik regelmatig dat voor het inloggen de machine spontaan reboot of gewoon bevriest.
Als de PC ueberhaupt normaal op start, kan ik enkele minuten internetten en daarna is de link naar buiten weg (lokaal kan ik nog wel browsen). Internet werkt pas weer na een reboot (met evt. spontane extra reboots).
Inmiddels heb ik de machine al enkele malen compleet geinstalleerd (Windows 98, Windows 98 SE, Windows ME). Overal de zelfde problemen.
Vervolgens ben ik met de hardware gaan spelen en zelfs met ALLEEN mijn 1e HD geeft tie die problemen (voor de rest is alle hardware eruit).
Geheugen omgewisseld (2*128MB PC133)
Volgens mijn bios wordt het systeem niet warmer dan 37 graden (dat kan het ook niet zijn).
Hebben jullie enig idee, waar ik verder nog kan zoeken?????
Ik ben (bijna) ten einde raad.
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0