"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs
M''n BIOS zegt helemaal niets. Dwz, er zijn geen opties die iets met systems management bus te maken hebben en op het PCI status overzicht komt er ook niet een SM Controller voor o.i.d..
Twee jaar geleden werkte het nog wel, maar dat was met een ouder BIOS. Ook toen heb ik nooit iets gezien in het BIOS status overzicht...
Twee jaar geleden werkte het nog wel, maar dat was met een ouder BIOS. Ook toen heb ik nooit iets gezien in het BIOS status overzicht...
"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs
* dawuss eeeeeeeeel mode
Cool! waar haal je dat zo''n SM bus?
spank spank
[/meeeeeeeeeel mode]
sorry
Cool! waar haal je dat zo''n SM bus?
spank spank
[/meeeeeeeeeel mode]
sorry
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
uhm heb je het over je fanaansluitingen op je mobo of zitten die op die smbus?mr_a schreef het volgende:
beetje vaag probleem... bij mijn BX bord is al een tijd de SM bus ermee gekapt. Ik kan dus geen fan speed/mobo temp etc meer uitlezen. Is dit een bekend probleem?
Op zondag 13 mei 2001 21:43 schreef Flupse het volgende:
[..]
uhm heb je het over je fanaansluitingen op je mobo of zitten die op die smbus?
Volgens mij is wat je SM bus noemt het geheel aan managebility features die Intel een paar jaar terug gedefinieerd heeft. (Standaarden als Wake-on-lan en modem, uitlezen systeemvoltages etc.)
Daar is dus een controller voor nodig, die heet de systems management controller ofzo en de interface naar de controler is dan de system management bus. maar in feite is het ingebakken in de 440 BX en latere chipsets....
Mijn probleem is dus dat dit allemaal niet werkt
Pagina: 1