[BC3] Modem in verkeerde com poort

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik probeer de hele dag al in een 66mhz pc een externe modem te installeren.
Nou is het probleem dat windows compoort 4 gebruikt.
Ik kan niet kiezen of ik com poort 1 of 2 wil gebruiken.
Eerst had ik een andere externe modem en die liep wel. Ik dacht op compoort 1.
Weet iemand hoe ik een van die twee compoorten kan kiezen???

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:03

DarkSide

theres no place like ::1

Je Input/output range veranderen naar 03F8-03FF.
Dat is je waarde voor Com 1.
Of in je bios veranderen. Of in je OS.

Suc6

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• ronaz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-04 19:13

ronaz

Wishmaster

com2 uitzetten in bios helpt meestal wel

"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)

• BC3 Victim
Ik kan com2 niet uitzetten want ik zie het niet eens staan (in windows dan)
Ik wil juist com 1 of 2 weer te zien krijgen als ik m''n modem wil installeren.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Tijdens het opstarten de [del] knop ingedrukt houden (dus gelijk als hij het geheugen gaat tellen die knop indrukken).

Je komt dan in een menustructuur terecht, hier moet je even zoeken naar ''onboard serial port 2'' en deze op ''disabled'' zetten.

(nou ja, moeten... willen :) )

• BC3 Victim
Ik snap niet waarom ik com2 moet uitzetten als ik juist com 1 of 2 wel wil zien bij het uikiezen waar ik de modem wil plaatsen.
Want dat is het probleem. Ik kan alleen tussen " com4 en printerpoort " kiezen.
En dat wil ik niet.

• BC3 Victim
Com 1 en com 3 delen een IRQ, net zoals com 2 en com 4.

Muizen zitten (in oudere systemen) vaak op com 1 en een muis en een modem kunnen niet hetzelfde IRQ delen.

Je mobo pikt in com1 en com2, com3 kan niet, want gedeeld met com1 dus blijft com4 over.

Als je nu je com2 van je mobo uitschakeld, dan kan het modem op com2.

snappu?

• ronaz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-04 19:13

ronaz

Wishmaster

Dat bedoelde ik dus. Ik zal de volgende keer proberen wat duidelijker te zijn. :7

"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)

• BC3 Victim
Ik heb com2 eindelijk weer in windows, maar het probleem is dat ik nu de melding krijg dat de compoort niet open staat.
Hoe moet ik dat nou weer voor elkaar krijgen???

• BC3 Victim
Even in veilige modus opstarten, daar alle poorten + het modem verwijderen en dan herstarten.

Windows installeert dan alles even opnieuw, dan zou het wel moeten werken.

Pagina: 1