Toon posts:

[BC3] welke kast en voeding?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
ik wil binnenkort een nieuwe kast aan gaan schaffen, en een nieuwe voeding. Ik heb al wat rondgekeken, maar zie door de bomen het bos niet echt meer... Kasten als de HQ08 of de Lian- Li PC70 trekken mijn aandacht, en dan wou ik als voeding een 350 of 450 watt enermax nemen. Hoeveel watt is met het oog op de toekomst beter (ook ivm de nieuwe amd dual bordjes)? Prijs maakt op zich niet zoveel uit, ik wil nu in een keer in iets investeren waar ik een lange tijd wat aan heb, maar ook geen Vapochil (xcuse als ik het fout schrijf), dat vind ik te duur. De kast moet gewoon genoeg ruimte bieden om later evt. extra fans te zetten. Wat zijn jullie ervaringen met bovenstaande onderdelen, en wat raad je me aan?
Thanks!

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

search (veel topics over geweest)

Je komt uit bij 1 van deze fabrikanten....

Aopen
Antec
Addtronics
Supermicro

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 13 mei 2001 11:51 schreef osama het volgende:
search (veel topics over geweest)

Je komt uit bij 1 van deze fabrikanten....

Aopen
Antec
Addtronics
Supermicro
Ik heb de search al gebruikt, maar zoals ik al zei kan ik door de bomen het bos niet meer zien. Thx voor snelle reply!
p.s.: wrong forum? sorry!!! kan ik dat veranderen?

• under-world

under-world

ooh-la dots

nou het kan net denk ik (je zoekt ook een die hard case :+ zo te zien...)

De antec is erg leuk, ikz elf heb een supermicro maar die zijn wat saaier en duurder (lees degelijker) Ik geloof dat bij vraag en aanbod iemand die kasten (antec) verkoopt met losse enermaxen (naar keuze) erin voor een hele goede prijs.....(meer mag ik niet zeggen)

suc6 !

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 21:20
Zijn er al van die voedingen voor daul atlon te koop?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat net ff die reviews van de Lian Li PC-70 opnieuw te lezen. Daar maakte ik op uit dat ie dan wel lekker licht is door dat aluminium, maar dat de geluidsproductie al wat hoog is door die vier fans, en dus heel wat kabaal maakt. Die Supermicrokasten, zijn die gewoon van stevig materiaal, wel met ongeveer dezelfde functies, maar dan wel wat geluidsdichter? Ik wil nl de computer snachts aan laten staan, maar die staat naast mun bed (ik lig met mijn hoofd ongeveer gelijk aan de voedingsfan) >:)

Verwijderd

450 watt voor dual athlon heeft denk ik niet echt veel nut omdat die de juiste aansluingen nog niet heeft (geen enkele voeding op dit moment)
Voor die dual heb je een soort stekkertje extra nodig net zoiets als bij de P4

Verwijderd

Topicstarter
Bijna vergeten, last but not least: et mot wel een bigtower zijn ;)

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:09
Ik heb zelf een Addtronics kast.
Ik denk dat meer mensen het wel met me eens zijn dat deze kasten heel degelijk en mooi zijn afgewerkt.
Of het je smaak is is een tweede.
Ik vindt hem zelf heel mooi maar ik vindt bv de antec kasten ook heel oke.
De Aopen kast heb ik ook is gehad en mijn mening daarover is dat ondanks dat het een hele goede kast is hij zich net niet kan meten met de rest.

Verwijderd

als jij naast je pc wilt slapen zal je iets met OF waterkoeling Of passieve koeling moeten nemen... p2 300 ofzo..

alleen de casefans zijn al voldoende om je wakker te houden!
(edit)
nu ik dat zo zeg,
verleden week een dell 933 (optiplex)
geistalleerd, die is ook superstil!
maar ja, ziet er niet uit...
(/edit)

• under-world

under-world

ooh-la dots

ik ging al uit van een bigtower......

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 07:28
ik kan je de supermicro aanraaden, maar om hem met een AMD de hele nacht aan te laten staan, misschien dat je dan eens aan waterkoeling moet denken. Ikzelf heb als continu bak een p3 733 met een goldenorb. Een stille voeding erbij en je hoort hem bijna niet. De supermicro 760 kast (geil) zit vol met 8 fans (ex cpu en psu). Ondanks de digidoc5 maakt ie nog best wel wat lawaai. Niet irritant, maar gewoon "aanwezig".

• under-world

under-world

ooh-la dots

Op zondag 13 mei 2001 12:25 schreef zeef het volgende:
ik kan je de supermicro aanraaden,

De supermicro 760 kast (geil) zit vol met 8 fans (ex cpu en psu). Ondanks de digidoc5 maakt ie nog best wel wat lawaai. Niet irritant, maar gewoon "aanwezig".
:P die heb ik hier ook staan....superkast qua opbouw en techniek (redundant air cooling system, standaard met 2 SUNON high end fans....alleen zeer degelijke uitstraling....

www.supermicro.com/PRODUCT/Chassis/sc760A.htm

Andere topic met wat info en links over de andere kasten...

gathering.tweakers.net/showtopic.php/157235

• Bluezy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2023

Bluezy

kiss my As(s)us

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/t.knot/MVC-008F.JPG

Mijn Lian Li 70 met enermax 350

Als het je om ruimte in je kast gaat - dan kun je hem gerust aanschaffen

I'm partial to your abracadabra

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 13 mei 2001 12:41 schreef Bluezy het volgende:
[afbeelding]

Mijn Lian Li 70 met enermax 350

Als het je om ruimte in je kast gaat - dan kun je hem gerust aanschaffen
Ja, ook om ruimte. Pleaaaaase tell me: hoe zit het met het geluidsniveau, trillingen, etc. met die lian li?
Opzich maakt het geluid niet zooooveel uit, ik kan de kast ook gewoon aan de andere kant van mun bureau zetten :7

Verwijderd

Topicstarter
Die Supermicro ziet er bij de weg wel vet uit, veel opties, en nieteens zo gek duur... zat er ook een voeding bij?

• Bluezy

Bluezy

kiss my As(s)us

Van trillingen heb je met deze kast absoluut geen last. Het geluidsniveau vind ik zeer acceptabel. Er zitten 4 fans in de kast - 2 voor en 2 achter. Samen met mijn alpha pal 6035 koeler met Ys tech fan stoort het geluid mij niet.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm... nou zit ik dus heeeel errug te twijfelen tussen de Lian Li PC70 en de Supermicro sc760.... hellup!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
aopen hq08 big tower is ruim en volgens mij heb je aan de standaard voeding meer als zat

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• under-world

under-world

ooh-la dots

Op zondag 13 mei 2001 12:54 schreef Herodion het volgende:
Die Supermicro ziet er bij de weg wel vet uit, veel opties, en nieteens zo gek duur... zat er ook een voeding bij?
Er zit een amerikaanse voeding in..redelijk vergelijkbaar met een enermax, hoewel het mij natuurlijk niet precies bekend is. Je kan kiezen uit 300 of 400 Watt. Zijn geen standaard of low end PSU''s in die supermicro...

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier nu echt te brainstormen... daarbij komt ook nog dat ik laatst niet de term ATX maar WTX tegenkwam... (k weet niet meer waar :'( ). Zouden de eigenaren van de SC760 en PC-70 alle nadelen op een rijtje kunnen zetten (zo miereneukerig als ut maar kan)? Ik hoop dat ik dan een keuze kan maken.
Thanks voor alle snelle reacties hiervoor trouwens!

• Bluezy

Bluezy

kiss my As(s)us

Die Addtronics en Supermicro kasten zijn natuurlijk gewoon van zeer goeie kwaliteit.
Het hangt er maar van af met wat je motieven zijn voor de aanschaf van een nieuwe kast.
Soms ga je gewoon voor de "looks" van een kast en dat is natuurlijk gewoon een kwestie van smaak.

Verwijderd

Deze dan? Ik ben er zelf zeer tevreden...
Alleen een beetje heavy.
7x 8x8 cm fan
1x 9x9 cm fan
1x 12x12 cm fan
Afbeeldingslocatie: http://www.wco.com/~addtron/gif/7896A.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.wco.com/~addtron/gif/fan-7896A.jpg
:)

BTW kast zonder voeding is 328.- piek bij ocshop.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai nu nog op een miditower met 235 watt voeding (PII 350). Die kast bevalt me erg goed, maar ik wil langzamerhand mijn computer gaan vernieuwen. Uiterlijk is op zich niet heel erg belangrijk, maar natuurlijk altijd mooi meegenomen.
Belangrijkste punten voor mijn nieuwe kast:
- genoeg ruimte
- goede airflow
- moet een aardige tijd mee kunnen
- hoeft niet mee naar lanpartys (ik game bijna nooit), dus gewicht maakt op zich niet zoveel uit

• under-world

under-world

ooh-la dots

looks :

AOPEN HQ-08 (kies je eigen (2e) kleur !)
ANTEC (kies type en eventueel zwart)

degelijkheid en wat meer kwaliteit (ook duurder)

Lian (aluminium, dus heel licht)
Supermicro (uitberekend koelsysteem)
Addtronics (heb ik nog nooit gezien maar hoort denk ik ook meer hier dan bij looks)

(correct me if I''m wrong.....)

suc6!

• under-world

under-world

ooh-la dots

Op zondag 13 mei 2001 13:16 schreef Herodion het volgende:
- goede airflow
supermicro !

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 13 mei 2001 13:19 schreef osama het volgende:
looks :

Addtronics (heb ik nog nooit gezien maar hoort denk ik ook meer hier dan bij looks)

suc6!
Ik vind die Lian Li er trouwens ook niet zo slecht uitzien:) Jij hebt de SC760 volgesmij he?! Wat zijn de minpunten daarvan?

• Bluezy

Bluezy

kiss my As(s)us

Het enige nadeel vind ik de prijs (639,00 - zonder psu)en dat je eigenlijk de frontjes van je cd rom spelers etc. in de zelfde kleur moet spuiten (anders ziet het er echt niet uit)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/t.knot/MVC-002F2.jpg
Voordeel vind ik dat overal thumb screws gebruikt zijn (lekker makkelijk)en dat de bay covers er makkelijk uit te halen zijn zinder dat je iets moet breken.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 13 mei 2001 13:24 schreef Bluezy het volgende:
Het enige nadeel vind ik de prijs (639,00 - zonder psu)en dat je eigenlijk de frontjes van je cd rom spelers etc. in de zelfde kleur moet spuiten (anders ziet het er echt niet uit)
[url= url=http://members.home.nl/t.knot/MVC-002F2.jpg][afbeelding][/url]]http://members.home.nl/t.knot/MVC-002F2.jpg{/img][/url][/url]
Voordeel vind ik dat overal thumb screws gebruikt zijn (lekker makkelijk)en dat de bay covers er makkelijk uit te halen zijn zinder dat je iets moet breken.
Img doet ut nie :o

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 13 mei 2001 13:25 schreef Herodion het volgende:

[..]

Img doet ut nie :o
nu wel ;)
Kan je die frontjes btw niet bij de fabrikant los erbij bestellen? Ik heb een Kenwood 72x true x, vind ut een beetje zonde om die over te spuiten

• Bluezy

Bluezy

kiss my As(s)us

Op zondag 13 mei 2001 13:27 schreef Herodion het volgende:

Kan je die frontjes btw niet bij de fabrikant los erbij bestellen? Ik heb een Kenwood 72x true x, vind ut een beetje zonde om die over te spuiten
Volgens mij kan dat wel - Ik vond mijn frontjes (DVD en Plextor) er niet op achteruit gaan toen ik ze gespoten had. Ik zal er nu wel geen garantie meer op hebben maar dat boeit me niet zo.

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik weer (terug uit het broeikaseffect buiten)! Ik heb et er met wat vrienden over gehad, sommigen verklaarden me voor gek dat ik zoveel eraan wilde besteden, en dat ik veel beter een AOpen HQ08 kon kopen... k weet het nou helemaaaaaaaal niet meer:(
Maar ik ga alles de komende dagen is overwegen, en kom dan vast wel tot een nuttige conclusie (8>
Iedereen bedankt voor de reacties!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:05
Sorry, was er wat laat bij..
Gemoved vanuit Die-hard Overclocking & Case Modding.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, thanks!

• under-world

under-world

ooh-la dots

Zo, aopen is idd goed genoeg voor een redelijk zware gebruiker......

Verwijderd

Op zondag 13 mei 2001 13:19 schreef osama het volgende:
looks :

suc6!
van die addtronics zou ik wel daarbij zetten ja. Die Supermicro kasten worden namelijk genaakt door Addtronics :)

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

www.in-win.com, worden ook door MyCom gebruikt.
Pagina: 1