[BC3] Nieuw systeem; random freezes?

Pagina: 1
Acties:

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-11-2024
Johoho. Ik heb een nieuw systeempje in elkander geschroefd (MSI K7T pro 266 R, 1,2GHz TB, 256MB DDR RAM cas 2,5, samen met wat ik al had draaien op mijn BP6: een realtek nicje, asus TNT2 V3800, Creative SBLive, tekram scsi kaartje etc. onder W2K SP2), en nu lijkt alles te werken maar heb ik af en toe (heb geen regelmaat of trigger ontdekt) een lockup, gewoon beeld bevriest en dat was het.
Vraag ik me af of het de realtek nic kan zijn die gewoon niet goed werkt in combo met dit mobo? Wat kan ik doen om erachter te komen wat het probleem is?
Tnx voor tips, als er verduidelijking nodig is roept u maar...

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

• RubZie
Joh ik zie nu opeens dat mijn SCSI kaartje het niet meer doet want CDwriter en speler zijn gone :)
Zal es andere drivers proberen...

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 21:08
-Hebbie viadrivers geinst?
-Hebbie amd hotfixes erop geknalt?
-Overal goede drivers geinst?

| I've got permission to color outside the lines |

• RubZie
Op zondag 13 mei 2001 10:15 schreef Genotix het volgende:
-Hebbie viadrivers geinst?
-Hebbie amd hotfixes erop geknalt?
-Overal goede drivers geinst?
-Viadrivers die met het mobo kwamen geinstalled (waar zie ik welke versie ik heb?), stonden op de CD :)
-Que? (nee dus, should I, waar zijn ze voor, sorry :))
-Ja dat weet je nooit he, ik heb net oude asusdrivers teruggezet ipv. Detonator 12.10, kijken of het helpt. Op zich werkt alles wel, tot het crasht...

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik weet wel dat als mijn NIC of andere kaarten hetzelfde I/O adres als mijn KT7a heeft dan zal ik ook probs hebben,dus kijk ff in je boekje voor info over Nic''s en I/O adresen,bij mijn mobo is dit I/O adres 294H tot 297H
Oh ja met mijn Geforce 2 kan ik geen Nvidia drivers gebruiken krijg ook een window''d 3d mode of een zwart scherm,Gek is het staat ook dat de prophet geforce 2 mx retail zal die drivers ook kunnen gebruiken..Maar ja

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• RubZie
Ik zie bijvoorbeeld wel dat Mijn videokaart, mijn scsikaart, mijn netwerkkaart, mijn soundkaart EN 3* VIAUSB universal host controller ALLEMAAL op een IRQ van 11 zitten :?:?:? Das vast niet erg goed he?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Dat is geen prob,die van mijn zit ook op IRQ 11...Win 2k gooit alles op irq 11

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• RubZie
Ah ok, met mijn BP6 had ik dat niet maar goed.

En in mijn device manager staat dat al mijn HD''s en mijn zipdrive SCSI devices zijn :)
Zit nu manual te lezen zie nog niks over nics en I/O, maar ik zal strax de nic er uit halen en kijken of ik dan stabiel ben dan kan ik het alsnog zo testen.

• RubZie
Verder staan nog mijn onboard soundkaart, de RAID controller en de USB host to host bridge als niet (goed) geinstalleerd. Ik gebruik geen van die apparaten trouwens...

• BenJoep
Haal hier de nieuwste drivers vandaan:
http://www.viatech.com/drivers/index_new2.htm

En dan kijken naar de Apollo KT266. Gewoon de 4in1 installeren. Versie 429

en installeer deze ff:
AMDHotfix
Cache instellen voor 512K
AMD regje
AMD regje

• RubZie
OK die via drivers haal ik inderdaad wel effe, maar kun je vertellen of url paasen wat die hotfixes dan zijn enzo? Wil wel graag weten wat ik install anders ou ik nooit controle over mijn systeempje :)
Alvast bedankt tot nu toe iig :)
Ga nu deze installen:
http://www.viatech.com./Drivers_2/4in1429v.zip

• BenJoep
De meeste moet je zelf maken, door in je reg te gaan editten.

Die hier boven staan die zijn voor het meerendeeel van www.regedit.com vandaan.
Een voorbeeld is dat win2k maar gebruik maakt van 256K cache, en met die reg kan je instellen dat het 512K word, aangezien je die hebt.

Ik zal wel ff kijken naar de officiele amd patches.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:46
je zou in je bios ff de overbodige onboard dingen moeten uitschakelen... misschien helpt dat...? :?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• BenJoep
Je moet anders zelf maar ff zoeken naar die amd hotfixes. Die search daar is weer is plat. Ik laat die regs wel ff op me space staan. Maar lang blijven ze er niet, dus als je ze er ff af kan halen, en dan kijkt wat het is voordat je het gaat installeren. :)

• BenJoep
Wat is je temp??? Misschien word dat ding wel veelste heet! :P

• RubZie
Kep ze al gedownt, maar tijdens installen van die VIA drijvers crashte ik alweer :)
Maar 4.29 is der versie die ook op de cd staat dus dat kan het niet zijn...
Die onboard troep heb ik nog niet uitgeschakeld, was het ei''k nog niet tegen gekomen (vooral die RAID controller moet uit want dat kost me 10 seconden tijdens het booten, dan zoekt ie naar arrays die er natuurlijk niet zijn).
Ik gooi die regfixes er wel effe overheen en die andere spullen ook, ik vertrouw mijn medetweaker maar ff dan :)
Die hotfix is trouwens voor SP1 en ik heb SP2 :) Daar zal het probleem dan wel al in gefixt zij neem ik aan...
Die PCI lat. fix zag er trouwens wwel interesting uit, ging ook over freezes en wel bij afspelen sound en kopieren grote files.... Kep alles geinstalled, ga niet rebooten ik wacht wel tot ie weer crast ;)

• BenJoep
Misschien dat ze in sp2 wel gefixt zijn maar 100% weet ik het niet zeker. Ik draai sinds gisteren namelijk pas sp2. Maareh met sp1 moet je inelkgeval aardig wat fixes draaien wil je het goed laten lopen.

Er is een lijst welke fixes er in sp2 zitten, moet je maar ff zoeken.

• RubZie
En ik heb die devices die niet werkten geuninstalled, maar dan gaat ie ze vast weer detecten volgende keer als ik opstart.

• RubZie
JOH nu staat er bij mijn IDE devices geen SCSI meer zomaar... :o

• RubZie
Eerst maar eens een nieuw bios halen:
. This is the AMI BIOS version 1.0C Beta BIOS release.
2. This BIOS fixes the following problems of the previous version:
- FSB could be adjusted upto 164MHz
- Add the option of RAID Function Disable
- Add the option of High System Porfermance
3. 2001/04/20
Dan kan ik dus iig mijn RAID uitzetten (en nog harder overklokken maar da tkomt later wel :P)

• RubZie
Op zondag 13 mei 2001 10:59 schreef Genotix het volgende:
Wat is je temp??? Misschien word dat ding wel veelste heet! :P
Haha nee hoor dat hou ik echt wel in de gaten :) Hij wordt wel heet vind ik maar ik ben een BP6 met 2 onderkoelde cellies onder dikke GlobalWIN''s gewend :)
CPU = 49 graden en mobo 45. Maar das normaal voor een athlon dacht ik toch?

• RubZie
Hm ik heb maar effe een koe aangezet want ik crash maar niet, ik heb die fixes allemaal uitgevoerd maar nog niet gereboot.... Temp is gestegen naar 54/49 graden trouwens.

• mr_a
  • Laatst online: 23-05-2023
Volgens mij kun je best wel problemen krijgen als Windows alles op IRQ 11 gaat gooien.

Probeer plug en play OS eens uit te zetten in het BIOS (maar niet aan de ACPI setting komen: die moet enabled blijven!)

Verder had ik ook alles op IRQ 11, kon ik niets aan doen. W2K haalde bij mij een gemiddelde uptime van ongeveer 5-15 minuten.

Bij mij was de hele PCI boel fucked up. Bijvoorbeeld als ik alles eruit haalde en alleen de SCSI in slot #2 OF #3 stak dan zag de computer de adapter helemaal niet. (wel in #1 en #4)

Dus toen dacht ik een beetje ''Ok nou is het echt kapot dus alleen een paardemiddel gaat helpen!'' Computer uit mekaar, stof wegwerken, CMOS geheel gewist (jumpertje op mijn mobo, geeft echt een vonk >:)), BIOS daarna op "setup values" gezet en verder alles op zn defaults. W2K opnieuw installeren met enkel AGP en SCSI kaart.

En rara geen rare problemen en ook niet na toevoegen 3COM en SB Live.
Suc6 :7

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

• BenJoep
Die temp kan best het probleem zijn hor. Mijn athlon classic wordt nu maar 40 graden, en deze machientjes maken wel een warmte waar je U tegen zegd. En ik heb al aardig wat verhalen gehoord over dat hun proc 50 graden werd en er een betere koeling op gooide en hij ineens stabiel was.

Trouwens die irq maakt als het goed is niks uit onder win2k. Ik heb voor de zekerheid het ook verandert maar dat kan je beter bij de install van win2k doen. Als je dan op F5 moet duwen om devices zoals scsi te installeren dan moet je op f6 duwen, en dan als standaard pc instellen en dan gaat het goed, ook kan je dit wel doen na een installatie maar dat hoeft niet altijd goed te gaan. Ik zou het nu nog ff zo laten staan want win2k kan er wel mee overweg.

Wat ik ook kan bedenken is je voeding. Hoeveel watt hangt eraan?

300Watt toch zekers? Helemaal safe is de 350 van Enermax, nadat ik die erin heb gezet is dit ding niet meer gecrashed.

• Eric Oud Ammerveld
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-07-2024

Eric Oud Ammerveld

Arduino developing... :)

Joep is blij met zijn Enermax..
Goed om te horen :)

Dat met die irq''s is een standaard Win2k probleem ,is geen reet aan de doen ,maar je apparatuur staat hardwarematig toch op een ander IRQ ,isj dusj no problemo...

-=@@D=-

-=@@D=- Macbook Pro 16"

• BenJoep
Hey man aadnoll''tje ben je ook weer is online, eindelijk linux weer aan de praat??

En yahman ik ben blij met die Enermax. Maar gelukkig niet gekocht bij de informatique ;) hijs daar 3 tietjes duurder geloof ik.

• RubZie
Ik heb een 400W blanco voeding erin omdat ik niks anders kon krijgen op de beurs :)
Maar ik wil ei''k ook een goeie (inwin enermax aopen whatever) want deze past niet eens in mijn kast, schoefgaten zitten scheef enzo...
Verder bleef de USB steeds uitvallen, maar ik heb een nieuw bios erin gegooid (1.0c ofzo) en allerlei gekut aan de usb en AGP settings en nu lijkt alles stabiel te gaan...

::Windows 2000 Professional, Service Pack 2 (5.0 - 2195) uptime - 2h 4m 6s

Pagina: 1