[BC3] IRQ probleem?

Pagina: 1
Acties:

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hallo zit hier met een probleempje. Heb een vrij groot systeem gekocht, met alles erop en eraan:

Abit K7 mobo
Duron 800
40 GB hd
Pioneer DVD 8x40x
Plextor 12/10/32
Realtec 100mb netwerk
SCSI kaart (uit ouder systeem)
SB AWE 64 (uit ouder systeem)
56k6 Motorola modem

Er hangt aan:

Kabelmodem
Printer
Zipdisk
MIDI keyboard
Scanner

Het probleem is als volgt:

Het systeem loopt niet lekker. MP3''s schokken. Als je een CD in de pioneer speler doet loopt ie vast. Als je de pc aan zet, dan doet ie het niet. Oplossing hiervoor is: weer uit zetten, stekker er 10sec uit, stekker er weer in en dan werkt ie.

We zijn dus niet echt tevreden. Ik had zoiets van: er zit zoveel in, als ik nou ''ns wat uitzet in windows apparaat beheer, misschien komt de fout dan vanzelf naarboven. Nog weinig succes, maar 1 ding valt op, als ik de netwerkkaart en/of de modem uitschakel (interne modem) dan vind de geluidskaart opeens geen IRQ meer.... Zit hier het probleem? Of zit ik in de verkeerde richting te kijken?

Thnx in advance!

Verwijderd

Wat voor voeding heb je, als je dit in die oude kast heb zitten zal je voeding te licht zijn.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
SB AWE 64 (uit ouder systeem)
schakel de IDE uit van de kaart, dat spaart een IRQ uit...
56k6 Motorola modem
werkt die wel goed? want ik weet dat er een hoop problems mee zijn...
Kabelmodem
aan de netwerkkaart of aan een compoort?
Zipdisk
hmmm, ik heb 2 kapotte door de ClickOfDeath, verkapte vorm van zelfdestructie/ontwerpfout, nooit meer Iomega voor mij...
Scanner
Parallel of USB?[quote]
Het systeem loopt niet lekker. MP3''s schokken.[quote]
geluidskaart drivers?
Als je een CD in de pioneer speler doet loopt ie vast.
chipset driver van moederbord?
Als je de pc aan zet, dan doet ie het niet. Oplossing hiervoor is: weer uit zetten, stekker er 10sec uit, stekker er weer in en dan werkt ie.
kortsluitbeveiliging?
als ik de netwerkkaart en/of de modem uitschakel (interne modem) dan vind de geluidskaart opeens geen IRQ meer
5, 7, 9, 10 en 11 worden geloof ik standaard door de netwerkkaart/geluidskaart. dus er zou inderdaad een conflict kunnen optreden. Is het een PlugNPlay versie van SBAWE64 ?

Probeer het eerst eens zo kaal mogelijk en houd in Windows > configuratie > systeem goed in de gaten of er conflicten (gele !) optreden. Dan pc uit - 1 een kaartje erbij en weer kijken, net zolang tot je ziet waar het gebeurd.

Waarschijnlijk is je problem al opgelost als je de IRQ van de SBAWE64 vrijgeeft door de IDE poort uit te schakelen. Als het goed is kan dat met de dos-util of een jumper.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Okasha
  • Niet online
die modem werkt naar mijn weten goed. Er zit een 300watt voeding in, dus dat moet het probleem toch niet zijn?

Kabelmodem hangt aan een com-poort (casema |:()

Iomega werkt prima, geen problems mee

Scanner hangt aan een (speciaal :?) adaptect scsi kaartje.

Dat geheel wat je noemt over de IDE poort ofzo en de geluidskaart snap ik niet. Overigens stem ik in met je mening over PC kaal installeren en dan kaart voor kaart erbij, mits het niet zo was dat de pc dan geen garantie meer heeft. (kast mag niet open) echt klote.. :R

Greetz

• BC3 Victim
de pc dan geen garantie meer heeft. (kast mag niet open)
vraagje: Goris Electronica Delft ?

en als hij nog dicht zit dan is het toch nog garantie? alleen even kijken of het geen driver/software probleem is, anders is het alsnog dokken voor het arboloon...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Okasha
  • Niet online
Oja, ff de IRQ lijst, zoals nu in het apparaat beheer. De adaptec kaart en de Zip dinges zijn in apparaatbeheer uitgeschakelt

IRQ
00Systeemtimer
01Standaard toetsenbord 101t
02Programmeerbare interruptcontroller
03COM2
04COM1
05ACPI IRQ houder voor PCI IRQ-besturing
05NVIDIA Geforce2 MX
06Standaard diskette stationcontroller
07Printerpoort LPT1
08Systeem CMOS/Realtimeklok
09SCI IRQ used byACPI bus
10Creative AWE64 GOLD 16bit audio (sb16compatible
11ACPI IRQ houder voor PCI IRQ besturing
11ACPI IRQ houder voor PCI IRQ besturing
11Motorola SM56 PCI Speakerphone modem
11Realtek RTL8139(a/B/C/8130) PCO fast ethernet NIX
11Via Tech 3038 Universele hostcontroller voor PCI naar USB
11Via Tech 3038 Universele hostcontroller voor PCI naar USB
12PS/2 Compatible muispoort
13Nummerieke-gegevens processor
14VIA bus master PCI IDE controller
14Primary IDE controller (dual fifo)
15VIA Bus master PCI IDE Controller
15Secondary IDE controller (dual fifo)

• Okasha
  • Niet online
oja, misschien niet van belang, maar die geluidskaart (AWE gold 64) is een ISA kaart.

Greetz

• Okasha
  • Niet online
okeeeej, ik snap wat je bedoelt, maar hoe los ik het dan op? ik ben namelijk vrij onbekend in de wereld der IRQ''s...

DANK!

• BC3 Victim
conflict:

11Motorola SM56 PCI Speakerphone modem
11Realtek RTL8139(a/B/C/8130) PCO fast ethernet NIX

wat moet je trouwens met een 56K winmodem als je kabelmodem hebt? heb je toch alleen maar last van...

kan die AWE64 trouwens ook een IRQ sharen met de LPT1 op IRQ7 net als mijn SBLive kan voor de Sb16Emulatie?

Verwijderd

ehm die 56 k modem eruit
Pagina: 1