Toon posts:

[BC3] Dual bootje maken tussen windows ME en 98 SE.. Hoe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

ik zou graag een dual-boot maken tussen windows Milennium edition, en Windows 98 SE.
alleen ik weet niet hoe |:(
Ik draai nu Windows98 se, maar omdat ik hele goeie ervaringen heb opgedaan met windows ME, wil ik die ernaast hebben draaien.. eigenlijk is er geen goeie rede om dit te doen, maar ik wil het gewoon graag.

Maar hoe is de vraag !

Kan iemand mij dat uitleggen?? Hoe moeilijk is zoiets?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
search ? dual boot windows

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Oh oh... dat ziet er allemaal erg eng uit..
en ik snap er de ballen niet van... is er geen easy way om dit te doen???

ik wil niet het risico lopen dat me systeem zodadelijk niet meer opstart ofzo want dan heb ik een zwaar probleem... die krijg ik nooit meer aan de gang vrees ik (ik weet er niet veel vanaf, dat zeg ik eerlijk)

• BC3 Victim
Dual bootje met linux/windows is np, maar windows/windows is idd beetje vaag...
Geen id, je zou kunnen proberen om van je Win98SE schijf een image te maken (en dus daarna te formatteren), vervolgens op een andere schijf/partitie ME installeren en daarna de image van Win98SE er weer bij zetten, op een andere partitie of schijf... Wel zorgen dat je ondertussen een goeie bootmanager heb geinstalled, zoals PQ bootmagic...
Het lijkt me dat dit wel werkt imho

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
mijn god zeg... Moet dat nou allemaal zo gecompliceerd zijn!

kan ik niet gewoon windows ME vanuit windows98 erop zetten??

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 20:35
waarschijnlijk word dat moeilijk om win me, als het ware, naast win 98 se te gaan draaien.

probeer dan toch even een image met ghost te maken ofzo

en hardware algemeen :?

Verwijderd

Bootmagic is een mogelijkheid

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 21:08
mm waarom me en 98 gaan draaien, zie er het nut niet van in. Als je nou zou zeggen win2k/98 of me dan zou ik zeggen alaa, maar dit slaat helemaal nergens op. Win98/me is dezelfde windows. :?

| I've got permission to color outside the lines |

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

(jarig!)
Je kunt Windows98 en WindowsME NIET naast elkaar draaien, zoals je dat met WindowsNT/2K/XP doet.
De meest voor de hand liggende methode is idd met BootMagic van PowerQuest of een andere moderne bootmanager die meerdere primaire partities aanstuurt.
Je zal twee primaire partities moeten aanmaken en deze installeren in het bootmenu. Daarna zal je deze partities om de beurt actief moeten maken en de betreffende OS-sen installeren.
Een simpelere methode is er denk ik niet 1-2-3. Om heel eerlijk te zijn, denk ik dat aan jouw eerdere reacties te zien, je er niet verstandig aan doet om dit te proberen. Als jouw Windows installatie zo belangrijk is wil je niet riskeren deze om zeep te helpen.
Ben je echter een beetje handig met Ghost of Drive Image Pro, dan kun je een backup maken en een poging wagen deze multi boot te installeren. Maar nogmaals, als je niet 100% zeker weet wat je aan het doen bent, dan kun je het beter niet doen.

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• BC3 Victim
Idd, is ook nog zo...
Maar, sorry hoor, wat doe je op tweakers.net als je een image maken al ''gecompliceerd'' vind? ;)
En trouwens, laat 98SE er maar lekker op staan en bewaar de overige gigs (ja, tis tenslotte windows) maar voor mp3''s e.d. >:)

• Eric Oud Ammerveld
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-07-2024

Eric Oud Ammerveld

Arduino developing... :)

Hehehe...
Genotix leeft ook nog... :)

Mik er gewoon linux op en verdeel je schijf in een lading partities.

Het is af te raden want de 2 windows versies gaan bestanden van elkaar herkennen als hun eigen bestanden en dus ook als zodanig gebruiken.

Ik zou er een extra HDD tje bijkopen en dan gewoon blij in de bios iets fixen dat je daarin tussen de schijven switcht.
Een removable HDD is ook een idee of een IDE flatcable ,jumper schakelaar.

Mazzels ,

-=@@D=-

-=@@D=- Macbook Pro 16"

• BC3 Victim
www.xosl.org

en je moet de 2 partitie onzichtbaar maken voor elkaar. d.w.z. als Win98SE boot, moet WinME onzichtbaar zijn, als WinME boot, moet Win98SE onzichtbaar zijn...

maar dat staat allemaal in de handleiding van het programmaatje... :9

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het al helemaal gezien.. ik begin d''r niet aan... mischien over een jaartje als ik er wat meer vanaf weet.

iig bedankt voor de reacties!!!!!!!

De groeten

Techwarrior
Pagina: 1