[BC3] WD 6.4 schijf kapoet ?

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hela,

Na installatie van win2k VIA drivers waaronder de bus mastering drivers is een van mijn schijven een beetje gaar (de andere is een WD 3.2).

Dwz bij het opstarten blijft die schijf ratelen tijdens de BIOS check naar aanwezige apparatuur en uiteindelijk niet herkend -> system boot fail.
Als ik in BIOS de ultra dma mode uitzet en in plaats daarvan PIO mode 4 gebruik ratelt hij +/- 10 seconden, wordt dan wel herkend, daarna nog +/- 5 seconden geratel vlak na het scherm wat BIOS laat zien over je proc, mem, apparatuur etc.en daarna start alles OK. (Ja ok.. als de HD in power save gaat en hij moet weer wakker worden duurt het ook +/- 3x zo lang als eerst).

Ik heb die bus mastering drivers weer eruit gemikt maar het probleem blijft. Ik heb zoiets vaags nog nooit meegemaakt en ik ga er vanuit dat de UDMA mode van die schijf (die van de andere WD doet het nog wel gewoon) kapot is ofzo.. (raar want PIO mode 4 nog wel in orde .. ??).

Iemand zoiets al eens meegemaakt en/of gefixt of ideetjes ? 15 sec bootvertraging valt nog wel mee te leven maar bijv. win98 wil zo graag UDMA gebruiken dat hij die vage ratel krijgt op het moment dat z''n shell start en die shell kan zelfs in safe mode niet tegen de vertraging en crasht.. maw. mijn win98 install onbruikbaar :(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-08 22:08

Vidra

Vragen?

Als het goed is valt jouw HD nog wel onder de 5 jaren WD garantie, vraag een RMA nummer aan en stuur hem terug dan krijg je zo een nieuwe terug.

In mijn geval was de 6,4 GB niet meer leverbaar werdt de kleinst mogelijke 20GB 7200 RPM :) goede service dus...

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX