[BC3] Oude kabels gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

• Kayz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:59
Ik ga zelf een nieuw systeem bouwen.
Kan ik hiervoor oude kabels uit 486''s en pentiums gebruiken.
Met de kabels sluit ik de harde schijf, dvd, en mijn brander aan.

Ik dacht misschien dat als ik oude kabels bij nieuwe hardware gebruik dat ik dan snelheids verlies krijg (is dit zo of maakt het niks uit?)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Dit zijn waarschijnlijk ata 33 kabels. Als je deze gebruikt werkt je nieuwe hardware (ata 66 of ata 100) niet goed meer Op ata 33 niveau dus. Je moet dus een ata 66/100 kabel hebben. Deze zijn hetzelfde.

Die kabels zitten meestal bij het moederbord,

De 2 en de 3 zitten dicht bij elkaar ;)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

voor udma33 hd''s en floppy maakt het niet uit, voor udma66 hd''s heb je een andere kabel nodig. je kan ook zo''n oudere kabel daarin pluggen maar dan loopt je hd maar op udma33

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Voor ata/66 en hoger heb je in iedergeval nieuwe ide kabels nodig. Deze kabels hebben namelijk twee keer zoveel aders tov ata/33 kabels om ervoor te zorgen dat aangrenzende aders elkaar niet te veel storen (de extra aders voeren dus geen signaal, maar dienen alleen voor afscherming).

Verder loop je kans dat je cd-audio kabeltjes (van cd -> geluidskaart) niet passen, omdat daar verschillende soorten stekkertjes voor zijn (geweest).

De enige kabel die je vrijwel zeker kunt hergebruiken is FDD-kabel.

Verwijderd

Op zaterdag 12 mei 2001 21:39 schreef jbcyber het volgende:
Dit zijn waarschijnlijk ata 22 kabels. Als je deze gebruikt werkt je nieuwe hardware (ata 66 of ata 100) niet goed meer. Je moet dus een atat 66/100 kabel hebben. Dezen zijn hetzelfde.

Die kabels zitten meestal bij het moederbord,
ATA 22 ??? Bestaat dat ook nog? Ik dacht dat het 33, 66, 100 was.

Als je voor je HD een ATA100 controller gebruikt, dan moet je ook een ATA100 kabel gebruiken.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op zaterdag 12 mei 2001 21:42 schreef Guanoape het volgende:

[..]

ATA 22 ??? Bestaat dat ook nog? Ik dacht dat het 33, 66, 100 was.
Ik heb me al verbterd :). Is al laat he.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1