Toon posts:

[BC3] nieuwe harddisk problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Op de pc discound in heerenveen een 20gb maxtor hd gekocht voor in een p133 systeem.
Na installatie zie ik alleen maar 8055mb,wat nu?;(;(

Verwijderd

Heb je wel goed de partitie aangemaakt?

Zo ja,

Dan ben je goed genaaid op die beurs :P

Verwijderd

Topicstarter
De partitie''s heb ik aangemaakt met fdisk, kan het ook aan de bios van het mb liggen?
;(;(

Verwijderd

Welk mobo heb je...

Verwijderd

waarschijnlijk kan de oude bios geen schijven groter dan 8gig aan.

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
bios flashe

Verwijderd

bij de (retail)maxtor schijven, ik heb 2x 40,9gig maxtor, zit normaal een progje maxblast, waarmee je kunt partitioneren, en waarin je dacht ik ook een oude bios mee om de tuin kunt leiden.

• Kayz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 23:23
Het kan dat je bios maar tot 8Gb ondersteund, dit hoor je wel vaker bij oudere systemen zoals 486''s en Pentiums.

Ga eens naar de website van Maxtor, soms staan op de website van de fabrikant wel eens progjes om dit probleem op te lossen.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een fic pa 2005 mb.
Kun je met maxblast de bios om de tuin leiden?:?

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
je kunt het proberen met maxblast jah
maar ik zou toch ff kijken voor een nieuwe bios om problemen te voorkomen

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Dit probleem had ik ook toen ik voor ''t werk twee 40Gig schijven in een p133 wilde stoppen...|:(
Eff vergeten dat het bios maar 8gig kan benaderen.....|:(

Om dit op te lossen kun je, kijken of er op de website van maxtor of deze een speciaal proggie hebben, of je kan een losse ATA66\ATA100 controller kopen en dan werkt het 100% zeker.

Verwijderd

Op zaterdag 12 mei 2001 21:07 schreef Daniel-San het volgende:
Heb je wel goed de partitie aangemaakt?

Zo ja,

Dan ben je goed genaaid op die beurs :P
Dit slaat natuurlijk nergens op....
Die ouwe pc''s kunnen maar 8gig benaderen door de limit in het bios....
En dan kan je parities maken wat je wil, maar hij ziet gewoon een schijf van 8gig...

Verwijderd

zijn gewoon programmatjes voor.

heeft elke hard disk fabricant.
zal even zoeken als ik jouw was en dan ben je van het probleem af

Verwijderd

Topicstarter
Dus met MaxBlastplus moet het lukken!
maar de bios zal dan nog 8Gb aangeven als ik het goed begrijp. :7

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Je zal hier wel geweest zijn inmiddels, zonder vruchtbaar resultaat. Maar hier wordt beweerd dat er een bios voor je is die int13 ondersteunt (dit schrijf je trouwens met een t heren). Deze staat weliswaar niet op die eerste pagina, maar hij is wel te vinden op de ftp site in de dir motherboards/pentium motherboards/pa2005/int13.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Barst, kiek noe..

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op zaterdag 12 mei 2001 21:17 schreef Kayz het volgende:
Het kan dat je bios maar tot 8Gb ondersteund, dit hoor je wel vaker bij oudere systemen zoals 486''s en Pentiums.

Ga eens naar de website van Maxtor, soms staan op de website van de fabrikant wel eens progjes om dit probleem op te lossen.
Bullshit. Ik heb een Pentium III 500 en toen ik mijn 60 gig erin had gezet, zei ie ook dat ie 8 gig was. Nadat ik mijn bios had geflashed was alles weer ok.

Verwijderd

Op zaterdag 12 mei 2001 22:04 schreef chuck het volgende:
Dus met MaxBlastplus moet het lukken!
maar de bios zal dan nog 8Gb aangeven als ik het goed begrijp. :7
Ik raad je sterk aan om dat niet te installeren, maar om eerst een nieuwe bios voor je moederbord te zoeken zodat hij zelf die 20 gigabyte al kan herkennen.

MaxBlast installeert namelijk een DDO (Dynamic Drive Overlay). Maar daardoor worden de prestaties van je hd wel een stuk minder. Bovendien moet je als die DDO eenmaal geinstalleerd is altijd opstarten vanaf de hd of vanaf een speciaal opstartschijfje
(wordt gemaakt bij de installatie van de DDO). Doe je dat niet, dan kom je je hd niet meer op... Dus bij het opnieuw installeren van windows moet je altijd weer die fuckdiskette gebruiken. En als je het een keer vergeet gaat de setup van windows vrolijk (ongevraagd) nieuwe partities maken waardoor de data onherstelbaar verknoeit word. Verder is het ook bijzonder moeilijk om die DDO ooit nog eens te verwijderen (omdat hij bijvoorbeeld in een nieuw systeem komt die wel 20 gigabyte aankan).

En de DDO zit vaak te fucken bij benchmarks, defrag utils, partition magic...

• Eric Oud Ammerveld
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-07-2024

Eric Oud Ammerveld

Arduino developing... :)

Ik ben het met PsyFlux eens.
Die DDO proggies zoals Maxblast / Drive Manager en Powerquest heeft er ook nog een paar ,die leiden je bios om de tuin door te zeggen van jah... ik ben gewoon 8.4 gig
Op je schijf wordt vervolgens in de Master Boot Record een proggie gemikt die het aantal clusters en sectoren en koppen van je schijf doorgeeft aan het besturingssysteem.
Dit houd dus inderdaad in dat je eigenlijk alleen vanaf je harddisk kan booten.
Installeer linux ,die kan op een I 80386 nog een 80 Gig schijf instellen zonder snelheidsverlies of problemen. :9

Mazzels ,

-=@@D=-

-=@@D=- Macbook Pro 16"

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt voor deze goede reply''s.
:):)

• BC3 Victim
en mocht het dan niet lukken... gewoon een maximale partitie aanmaken die je bios aankan en de rest gebruiken voor Linux!

Pagina: 1