Toon posts:

[BC3] COM6 ipv COM2?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij helpen met het volgende probleem:

Bij een computer ging de voeding stuk. Na deze vervangen te hebben en de computer opnieuw opgestart te hebben is de hele hardware configuratie in win98 een chaos.

Na de monitor, videokaart, etc weer aan de praat gekregen te hebben, lukt het niet de COMpoorten goed te krijgen.
De LPT-poorten en COM1 lukken prima. Maar COM2 herkent hij als COM6 (Op deze COM-poort zit een extern modem). Het modem werkt niet (kan niet communiceren met COM6). Na verschillende dingen geprobeerd te hebben (COM6 eruit, opnieuw opstarten, alle poorten eruit, opnieuw opstarten) doet hij het nog steeds niet. Hij herkent steeds automatisch COM6!

Nu staat er heel veel op deze computer geinstalleerd en wil ik eerst graag weten of iemand mij hiermee kan helpen, alvorens ik overga tot format C: (na een backup van de bestanden).

Wie kan mij helpen?

BVD.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
heb je je bios al gechecked ?

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

te snel gelezen... ik heb hier bij nader inzien geen nuttige tip voor.
nouja, heb ik ''m in elk geval omhoog geschopt voor je ;)

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:11
Check de BIOS of COM2 wel aanstaat. Dat COM6 het niet doet met een extern modem is nogal logisch. Gebruik je COM1 al (seriële muis?) want anders zet je het modem toch gewoon op COM1, maar goed ... met seriële muis kan dat dus niet.

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:57
als je windows gebruikt (95,98,ME) dan opstarten in veilige modus voor je de poorten verwijdert. ALs je dat in de normale modus doet haalt ie ze niet echt weg.

edit..zie net dat je win 98 gebruikt...dan geldt dit vehaal dus wel voor jou.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 22:33
Je kunt toch ook gewoon ff een tweede primaire partitie aanmaken (met pq ofzo) en daar ff een verse install van Windows op doen?

Toch een raar verhaal, ik heb nog nooit een nieuwe voeding ervoor zien zorgen dat windows de hardware door elkaar haalde :)

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Verwijderd

Op zondag 13 mei 2001 01:26 schreef Eymey het volgende:
Toch een raar verhaal, ik heb nog nooit een nieuwe voeding ervoor zien zorgen dat windows de hardware door elkaar haalde :)
Inderdaad... ik heb laatst mijn complete systeem nog in een nieuwe kast gezet. Dat had windows ook niet door. Het maakt ook eigenlijk nix uit: het mobo krijgt z''n stroom gewoon weer en aan het systeem verandert nix.
Dusse, misschien toch zelf niet per ongeluk aan het knoeien geweest in de bios ofzo?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
behalve als je PCI kaarten omwisseld, dan komt de PnP-detectie van Windows in werking...

Haal ff in %windir%\win.ini de volgende regels weg in de rubriek [Ports]:

COM1:=9600,n,8,1,p
COM2:=9600,n,8,1,x
COM3:=9600,n,8,1,x
COM4:=9600,n,8,1,p
COM5:=9600,n,8,1,x
COM6:=9600,n,8,1,x
COM7:=9600,n,8,1,x
COM8:=9600,n,8,1,x
COM9:=9600,n,8,1,x

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga nu even proberen...
Pagina: 1